توصیه‌های مسافرتی به گرجستان برای نوروز 1403

توجه به چه نکاتی برای سفر به گرجستان لازم است؟

گرجستان با اینکه کشور همسایه قلمداد نمی‌شود، اما به دلیل نزدیکی فاصله، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است و دانستن توصیه‌های مسافرتی به گرجستان برای نوروز 1403 برای هر گردشگری لازم است. این کشور هم مانند بسیاری از کشورها، در دوران کرونا مرزهایش را بر روی گردشگران سراسر دنیا بسته بود.

با پیشرفت در کنترل این بیماری در دنیا و واکسیناسیون گسترده، حالا امکان سفر به گرجستان مجددا فراهم شده و این کشور مرزهایش را به روی مسافران باز نموده و آماده میزبانی از گردشگران کشورمان است.

اما قبل از اقدام به سفر به کشور گرجستان و قبل از تهیه بلیط تفلیس یا هر یک از دیگر شهرهای این کشور، نیاز به اطلاع از یک سری شرایط و نکات در سفر به گرجستان است. در این مطلب قصد داریم برای آگاهی شما عزیزان به این موارد بپردازیم.

توصیه‌های مسافرتی به گرجستان
توصیه‌های مسافرتی به گرجستان

اطلاعات سفر به گرجستان

از تاریخ ۵ اکتبر سال ۲۰۲۱ ( ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ) مرزهای زمینی، هوایی و دریایی گرجستان به روی شهروندان ایرانی باز شد و به توجه به تفاهمات صورت گرفته بین دو کشور، نیازی به اخذ ویزای گردشگری ( فقط به منظور گردشگری ) به این کشور نیست. با این حال نکاتی در خصوص سفر به گرجستان وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

ویزای گردشگری

سفر به گرجستان با هدف گردشگری، بدون ویزا و تا 45 روز امکان‌پذیر است. اگر بیش از 45 روز در این کشور بمانید، جریمه خواهید شد و حتی ممکن است از کشور اخراج شوید. سفر به گرجستان با هدف دیگر از قبیل دانشجویی، تجاری، سرمایه‌گذاری، کاری و غیره، نیازمند اخذ ویزا است و باید قبل از سفر ویزا مربوطه را دریافت کنید.

توصیه‌های مسافرتی به گرجستان
توصیه‌های مسافرتی به گرجستان

همراه داشتن مدارک لازم

شهروندان ایرانی باید در سفر به گرجستان مدارک زیر را همراه خود داشته باشند:

  • گذرنامه معتبر

  • بلیت رفت و برگشت

  • واچر هتل

  • بیمه‌نامه‌ی مسافرتی

  • پول کافی برای تعداد روزهای سفر (حداقل 100 دلار برای هر نفر به ازای هر روز اقامت)

شرایط جدید کرونا

دولت گرجستان از 15 ژوئن 2022 همه محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا را لغو نموده و شهروندان تمامی کشورها برای ورود به گرجستان نیازی به نشان دادن کارت واکسیناسیون یا نتیجه تست PCR ندارند.

رعایت اصول اخلاقی

در مرزهای کشور گرجستان از قوانین و مقررات وضع شده پیروی کنید و در صورتی که مرزبانان از شما درخواست مدارک کردند یا نیاز به بررسی بیشتر و صحبت با شما داشتند، در این خصوص همکاری داشته باشید. در مرز تصویربرداری نکنید و رفتاری موجه همراه با احترام داشته باشید.

از بحث‌های بیهوده و خلاف قانون با ماموران مرزی پرهیز کنید و به یاد داشته باشید که تمامی گفتگوهای شما با پلیس مرزبانی، توسط دوربین‌های سالن و همراه پلیس ضبط خواهد شد.

همکاری در ارائه مدارک

در صورتی که پلیس مرزی، نیاز به اطلاعات، مدارک و یا توضیحات تکمیلی داشت، همکاری لازم به عمل آورید. در نظر داشته باشید، پلیس مرزی برای بررسی اظهارات، از روش‌های مختلفی از جمله بررسی شماره گذرنامه، مشخصات شناسنامه و یا بررسی از طریق تصویر ثبت شده‌ی شما استفاده می‌کند. در سفر به گرجستان علاوه بر مدارک ذکر شده، خود و همسفرانتان کارت ملیتان را نیز همراه داشته باشید.

توصیه‌های مسافرتی به گرجستان
توصیه‌های مسافرتی به گرجستان

داروهای ممنوعه

دولت گرجستان همراه داشتن یا ورود برخی داروها به این کشور را ممنوع کرده است و اگر این موارد را همراه داشته باشید، جرم محسوب می‌شود.

چند توصیه برای ورود به گرجستان

توجه داشته باشید که رعایت قوانین سفر به گرجستان و همراه داشتن مدارک ضروری، امری الزامی است. در صورت تخطی از قوانین و یا عدم همکاری در ارایه مدارک، می‌تواند به بازگشت شما به کشور و یا ممانعت از ورود شما به کشور گرجستان شود. از این رو توصیه‌هایی در این زمینه در ادامه به شما ارایه خواهیم کرد:

  • تمامی مدارکی که قبلتر گفته شد با خودتان در مرزبانی به همراه داشته باشید.

  • به قوانین ورود و یا خروج از کشور گرجستان احترام بگذارید.

  • افراد بالای 18 سال اجازه‌ی همراه داشتن وجه نقد تا 30 هزار لاری یا معادل ارزی آن را دارند. در صورت همراه داشتن مبلغ بیشتر، منوط به تکمیل اظهارنامه و تشریفات اداری است.

  • برای اظهار وجه نقد باید به دفاتر مالیاتی در سالن فرودگاه مراجعه کنید.

  • از حمل بار دیگران و یا پذیرش بار همسفران جدا خودداری کنید.

  • از تصویربرداری در ناحیه مرزی و مناطق حساس و سفر به مناطق نا امن پرهیز کنید.

  • با ماموران مرزی صادقانه صحبت کنید و حتی از گفتن دروغ‌های کوچک پرهیز کنید.

  • برای رانندگی در گرجستان نیاز به گواهینامه بین‌المللی دارید که در کشور خودمان برای این امر اقدام کنید.

  • در شهرهای گرجستان صرافی و مراکز تبدیل ارز موجود هستند و می‌توانید وجه خودتان را به ارز لاری تبدیل کنید.

  • با توجه به نوسانات ارز، هر بار به میزان نیاز ارز تبدیل کنید.

  • زبان و فرهنگ گرجستان به رغم شباهت‌های بسیار با ایرانیان، تفاوت‌های عمده و فراوانی دارد. بنابراین به رعایت قوانین،مقررات، آداب و رسوم این کشور پایبند باشید.

  • در صورت خرید از مراکز فروشگاهی، رسید خرید را تا پایان سفر همراه داشته باشید. توصیه می‌شود در صورت بازدید از اماکن گردشگری نیز اگر رسیدی به شما داده شد، دور نیاندازید.

  • از ارایه گذرنامه جعلی یا ساختگی بر حذر باشید. در صورت اثبات، به بازداشت شما منجر خواهد شد.

تجربه سفری امن و راحت به گرجستان در فلای‌تودی

این مطلب با هدف آگاه‌سازی شما عزیزان برای سفر، ورود و خروج کشور گرجستان، تهیه مدارک لازم جهت سفر و همکاری در بازرسی ناحیه مرزی ارائه شد. قبل از سفر به هر یک از شهرهای گرجستان و یا خرید بلیط تفلیس و دیگر شهرهای گرجستان، ابتدا به تکمیل و فراهم نمودن مدارک لازم بپردازید، سپس نسبت به خرید بلیط اقدام نمایید.

اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید می‌توانید با استفاده از خدمات فلای‌تودی، سفری امن و راحت را تجربه کنید. شما می‌توانید با استفاده از سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی اقدام به خرید بلیط هواپیما یا تور گرجستان کرده و همچنین خدماتی مانند تهیه بیمه مسافرتی، خرید بلیط قطار، صدور ویزای گردشگری، خرید بلیط اتوبوس، رزرو هتل و … را نیز دریافت کنید.

با فلای‌تودی سفری خاطره‌انگیز و راحت به گرجستان را تجربه کنید!

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨