جاهای دیدنی عباس آباد ، مازندران | Abbasabad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی عباس آباد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی عباس آباد آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر توریستی و زیبا با ما همراه باشید.

عباس آباد (Abbasabad) از شهرهای توریستی شمال ایران است که گردشگران زیادی را از سراسر ایران به خصوص تهران به سمت خود جذب می کند چرا که ساکنین تهران به واسطه فاصله کوتاه تا خطه سرسبز شمال نیازی به خرید بلیط هواپیما ندارند و از طریق زمینی با وسیله شخصی و اتوبوس به شمال سفر می کنند.

عباس آباد، یکی از شهرستان های خوش آب و هوای استان مازندران است که به دلیل مناطق طبیعی بکر و پر طرفدارش، یکی از جذاب ترین منطقه های طبیعت گردی این استان سرسبز به شمار می رود. عباس آباد در غرب استان مازندران و نزدیک به استان گیلان واقع شده است. این منطقه سرسبز یکی از مقاصد زیبا و محبوب در استان مازندران است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در میان جنگل های سرسبزی که دامنه البرز را پوشانده اند و در جوار ساحل زیبای دریا در بخش غربی مازندران، به شهرستان عباس آباد خواهید رسید. شهری که از شمال به آب های دریای خزر، از شرق به سلمانشهر، از غرب به جنگل های خشکه داران و از سمت جنوب به کلاردشت منتهی می شود. در ادامه این مقاله ما بهترین جاهای دیدنی عباس آباد را به شما معرفی می کنیم.

دیدنی های عباس آباد

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد، ۲۵ کیلومتر جاده در دل جنگل، یکی از زیباترین جاده های ایران است. این جاده کلاردشت را به عباس آباد وصل می‌کند.

جاده جنگلی عباس آباد، جاده‌ای آرامش‌بخش و جذاب است که با تماشای آن انرژی مثبت منحصربه‌فردی دریافت می‌کنید. این جاده با طول ۲۵ متر از دریای خزر نشات گرفته و به کلاردشت می‌رسد. جاده عباس آباد قدمتی بیش از نیم قرن دارد. تنها درختان سرسبز و انبود اطراف این جاده نیستند که باعث محبوبیت آن می‌شوند؛ بلکه چشمه‌های خروشان و زلالی در اطراف جاده وجود دارند که همه را به تحسین وا می‌دارند. چشمه سبزه گینه یکی از این چشم‌های چشم‌نواز است که گردشگران را متحیر می‌کند. اگر به عکاسی علاقه داشته باشید بهتر است بدانید آبشارهایی که در دو طرف جاده وجود دارند سوژه‌هایی جذاب برای عکاسی هستند.

جاده عباس آباد به‌دلیل اینکه در منطقه‌ای پرباران قرار دارد همواره سرسبز است. فاصله این جاده با دریای خزر حدود ۸ کیلومتر است. آب‌وهوای این منطقه متعادل بوده و بین ۱۵ الی ۲۰ درجه متغیر است. در این هوای لطیف می‌توان از زیبایی‌های طبیعی این جاده لذت برد. دو مسیر متفاوت برای رسیدن به این جاده وجود دارد. اگر می‌خواهید از مناظر دل‌انگیز لذت ببرید و خاطره‌ای به ‌یادماندنی از سفرتان داشته باشید، دوربین عکاسی یادتان نرود.

آدرس جاده جنگلی عباس آباد: چالوس، برزن آباد، کلاردشت، جاده عباس آباد

آدرس جاده جنگلی عباس آباد : چالوس، جاده چالوس به تنکابن، شهر عباس‌آباد، جاده عباس آباد

در مسیر این جاده شاهد پدیده‌های طبیعی بی‌نظیری خواهید بود. برای اقامت در نزدیکی این جاده سرسبز می‌توانید در ویلاهای عباس آباد و کلاردشت ساکن شوید. جاده عباس‌آباد، مسیری زیبا و دل‌نشین است که با درختان سرسبز در هر دو طرفش تزئین شده. اگر با ماشین شخصی مسافرت می‌کنید می‌توانید هر زمان که خواستید کنار بزنید و به چایخانه‌ها و رستوران‌های مختلفی که در این جاده واقع هستند مراجعه کنید. در مسیر این جاده هم امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برای گردشگران و مسافران وجود دارد. استراحت‌گاه‌هایی که در این مسیر وجود دارند غذاهای محلی خوشمزه‌ای ارائه می‌دهند.

با رانندگی در این جاده که با درختان پربرگ و بار احاطه شده‌ است آرامشی عجیب دارد. جاده بین دریای زلال خزر و کلاردشت قرار دارد. جاده عباس آباد یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین جاده‌های ایران است. این جاده با مناظر طبیعی استثنائی خود مسیری جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید مدتی از ازدحام و سروصدای شهر دور باشید و وقت خود را در آغوش بکر طبیعت بگذرانید رفتن به این جاده بهترین انتخاب برای بازیافتن روحیه و انرژی است.

جاهای دیدنی عباس آباد
جاهای دیدنی عباس آباد

دهکده مازیچال

 دهکده مازیچال منطقه‌ای با زیبایی‌های بی‌نهایت است که در عباس‌آباد قرار دارد. در ارتفاع ۲۶۰۰متری بالاتر از سطح دریا، در ۴۸ کیلومتری عباس آباد روستایی است که غرق در دریای ابرها شده است. بهشتی در کنار کوهساران و ابرها که هوایی دلچسب دارد و قدم زدن در طبیعت بی‌مثالش مانند قدم زدن در بهشت است. درختان بلوط، گل‌های وحشی، منظره تماشایی عباس‌آباد تا چالوس همگی از جاذبه‌های دیدنی مازیچال هستند.

جاهای دیدنی عباس آباد
جاهای دیدنی عباس آباد

پارک ملی خشکه داران

پارک جنگلی خشکه داران حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده واقع شده، این منطقه حفاظت شده به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم های جنگلی جلگه ای شمال ایران با مساحت تقریبی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع  مساحت به شمار می رود. سفر به این جنگل و گذراندن ساعاتی خوش در طبیعتی بکر و زیبا لذت سفر به عباس‌آباد را دو چندان خواهد کرد.

جاهای دیدنی عباس آباد
جاهای دیدنی عباس آباد

متل قو (سلمانشهر)

متل قو، در شهرستان عباس آباد تنکابن واقع گردیده است و در بخش سلمانشهر، جای کرده است. مساحت برآورد شده برای شهر متل قو، 750 هکتار می‌باشد. در سمت غرب این شهر، عباس آباد رخ نمایی می‌کند و در شرقش کلارآباد به چشم می‌خورد. از سمت شمال و جنوب نیز خزر و کوه‌های البرز، آن را محدود کرده‌اند. متل قو از یک طرف به جنگل نزدیک است و از طرفی دیگر در حاشیه دریای خزر قرار دارد و ساحل آن مکان مناسبی برای استراحت و انجام تفریحات آبی است. مراکز تجاری و خرید محبوبیت این منطقه را بیشتر کرده‌اند.

غار دهچال

غار طبیعی دهچال در جنگلی به همین نام در عباس‌آباد قرار دارد. غارها در تمامی شهرهای ایران ساختاری خاص و پر رمز‌ و‌ راز دارند. بازدید از غارها شبیه به سفر در زمان است اگر علاقه‌مند به کشف دنیای گذشتگان هستید حتما در سفرتان به عباس‌آباد به غار دهچال سر بزنید و از دیدن اشکال طبیعی این غار لذت ببرید.

پلاژ ساحلی عباس‌آباد

پلاژ ساحلی عباس آباد مکانی مناسب برای شنا و انواع تفریحات و سرگرمی‌های ساحلی است. اولین مقصد سفر به شهر‌های شمالی استفاده از ساحل زیبای دریای خزر است. طرح سالم‌سازی دریا امکان شنا در محیطی امن را در این شهر به وجود آورده است. در ساحل عباس‌آباد اتاق‌هایی برای سکونت و رستوران‌هایی برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است.

جاهای دیدنی عباس آباد
جاهای دیدنی عباس آباد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨