دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

کلاردشت طبیعتی بکر در مازندران | Kelardasht

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های کلاردشت

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های کلاردشت مازندران آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید .

کلاردشت منطقه ای است سرسبز بر بلندای کوه ها از استان مازندران در خطه شمال ایران، از توابع شهرستان چالوس که مرکز آن حسن کیف می باشد. اين زمرد سبزرنگ از چهار طرف به ترتیب از شمال تا غرب بین دریای مازندران و شهر تنکابن، قله تخت سليمان تا حدود گردنه کندوان، چالوس و نوشهر و کجور، قزوين و الموت قرار دارد.

مانند سایر مناطق شمال ایران کلاردشت نیز از آب و هوایی معتدل برخوردار است اما جالب اینجاست که معمولا بلندی های آن به جای بارش باران با ریزش برف مواجه اند، به همین خاطر هوای کلاردشت نسبت به سایر مناطق شمال ایران خنک تر است.

کلاردشت با اینکه از دریای خزر حدود 30 کیلومتر فاصله دارد اما از زیبایی و سرسبزی چیزی کم ندارد، وجود کوه و جنگل و رود و آبشار و دریاچه و دشت و یخچال طبیعی و آب و هوای عالی و روستاهای گردشگری، کلاردشت را به منطقه ای پرطرفدار تبدیل کرده که گردش در آن بهترین لحظات را برای گردشگران رقم می زند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


روستای کردیچال کلاردشت

روستای کردیچال از  دیدنی های کلاردشت چالوس می باشد و به مروارید کلاردشت معروف است. ویژگی‌های کوهستانی آب و هوای کردیچال مثل سایر نقاط کلاردشت، باعث شده آب و هوایش در شمار آب و هوای سرد کوهستانی طبقه بندی شود، با زمستان‌های طولانی و تابستان‌های کوتاه . طبیعت وهم‌انگیز و زیبای این روستا آن را به یکی از نقاط پر طرفدار گردشگری تبدیل کرده است.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

روستای دلیر

روستای زیبای دیگری از منطقه ی کلاردشت که علاوه بر طبیعت سرسبز و بکر و زیبا دارای چشمه آب گرم، قله زرین کوه، آبشار، و امام زاده است. این روستا نیز محل زندگی حیواناتی مانند خوک، بز کوهی، گرگ، خرس و پلنگ است که به دلیل پوشش گیاهی انبوه در آن مأمن گزیده اند.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

روستای لاهو کلاردشت

لاهو روستایی است که در سال ۱۳۰۱ خورشیدی اولین مدرسه نوین در آن ساخته شد. بخش قدیمی‌ و اصلی لاهو از چند محله کوچک تر تشکیل شده که قلم باغ، میارده، سنگرک، داوود محله و خواجه وند محله نام دارند. در لاهو تپه ای باستانی به نام کلار قرار دارد که از دیدنی‌های تاریخی شهر کلاردشت است.

این منطقه به «بهشت کاوشگران» مشهور شده چون نقش برجسته کشف شده در آن، ابهامات باستان‌شناسی زیادی را برطرف کرده است. قدمت این تپه با توجه به آثار به دست آمده به ۸۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد و اهمیت بسیاری در خصوص تاریخ منطقه دارد.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

روستای رودبارک کلاردشت

یکی از معروف ترین و محبوب ترین روستاهای منطقه ی کلاردشت روستای رودبارک است که در فاصله ی 4 کیلومتری از غرب روستای حسن کیف مرکز شهر کلاردشت قرار گرفته است. دو منظره ی زیبا شامل رودخانه سرآبرود و قله تخت سلیمان در این منطقه موجب ایجاد چشم اندازهایی فوق العاده در روستا شده است.

علاوه بر این وجود ماهیان قزل آلای خال قرمز در چشمه ی آب سرد موجب جذب گردشگران در تمام طول سال در این منطقه می شود. پناهگاه کوهنوردی، ویلاهای زیبا و باغ های مشجر از دیگر دلایل جذب گردشگر در روستای رودبارک می باشد. زیبایی طبیعت نیز که در کل منطقه ی کلاردشت موج می زند و به روستای رودبارک محدود نمی شود.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

دریاچه و آبشار

دریاچه ها و آبشارها از جمله زیبایی های طبیعی کلاردشت و اطراف آن هستند که در اینجا چند نمونه را خدمتتان معرفی می کنیم:

آبشار آکاپل

آبشار زیبایی به نام آکاپل در جنگل کوهستانی سردچال کلاردشت خودنمایی می کند که در امتداد رود سرد آبرود شکل گرفته و در غرب محله رودبارک، جلوه خاصی به منطقه داده است.

دریاچه هفت خوان

دریاچه هفت خوان جاذبه ای در میان تنکابن و کلاردشت است و از هر دو سو می‌توان به آن رسید. برای دیدن این دریاچه باید کوهپیمایی طولانی را به جان بخرید و قدم به منطقه تخت سلیمان و علم کوه بگذارید.

دریاچه ولشت کلاردشت

دریاچه ولشت یکی از پرطرفدارترین دیدنی های کلاردشت مازندران است که در شمال‌شرقی آن واقع شده است. این دریاچه یکی از ۹ دریاچه در ایران است که بر اثر احداث سد پدید آمده‌اند و همچنین جزو ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور به‌شمار می‌رود.

جاده رسیدن به این دریاچه بسیار تماشایی و مملو از درختان کاج است. اطراف دریاچه نیز از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. امکان ماهیگیری نیز در این دریاچه برای گردشگران فراهم شده است. آب‌تنی، شنا و قایق‌سواری در این دریاچه می‌تواند برای هرکسی، تجربه‌ای لذتبخش و به‌یادماندنی باشد.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

منطقه حفاظت شده رودخانه سرد آبرود

سرد آبرود نام رودخانه ای است که از دشت کلاردشت می‌گذرد. رودخانه ای که از بلندترین کوه های منطقه البرز مرکزی مثل تخت سلیمان، علم کوه، سیاه کمان، رسم بنیشت، خرسان و … سرچشمه می‌گیرد، دامنه این کوه ها را می‌پیماید و صفای خاصی به منطقه می‌بخشد.

سردآبرود در عمق گسلی چند ده کیلومتری پنهان است و در مسیرش از کلاردشت هم می‌گذرد. این رودخانه از رودهای حفاظت شده دریای خزر به شمار می‌رود و آب آن برای نوشیدن، كشاورزی و پرورش حیوانات آبزی کاربرد دارد. سگ ماهی، عروس ماهی، قزل آلای رنگین کمان، قزل آلای خال قرمز و… از جمله ماهیان موجود در رودخانه سردآبرود محسوب می‌شوند.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

جاده کلاردشت به عباس آباد

۲۵ کیلومتر جاده در دل جنگل، تصویری رویایی است که می‌توان به راحتی محققش کرد. یکی دیگر از دیدنی های کلاردشت مازندران جاده کلاردشت به عباس‌آباد می باشد که یکی از قشنگترین جاده‌های ایران و در مواقعی از بکرترین آنهاست. اگرچه جاده با مشکلاتی نیز روبه روست. مثل اینکه پای ساخت و سازها به این منطقه هم رسیده، آسفالت جاده حال و روز خوشی ندارد و راندن در آن را مشکل کرده است.

ولی همه این دلایل باعث نمی‌شود که خودمان را از یکی ازدیدنی ترین و خوش هواترین جاده‌های ایران محروم کنیم. در طول جاده آلاچیق‌ها و استراحتگاه‌هایی هم هست که میتوان غذاهای محلی شمال را در آنها امتحان کرد.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

دهکده مازیچال

دهکده مازیچال از آن دست دهکده‌ی خوش آب و هوایی است که به داشتن منظره‌ای از اقیانوس ابرها معروف است. صدای زنگوله گله‌ها، غذاهای محلی، اقیانوسِ ابر و هوای بی‌نظیر هر گردشگری را مجذوب این دهکده رویایی می‌کند. اگر به مازیچال رفتید حتما نان‌های داغ و تازه تنوری که به دست زنان این روستا پخته می‌شود را امتحان کنید.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

کاخ اجابیت

در 2 کیلومتری شهر کلاردشت و در دامنه ارتفاعات جنوب مشرف بر شهر، روستایی به نام اُجابِیت وجود دارد که از خاندان علیجانی به عنوان بنیانگذاران آن یاد می شود. آقا علی علیجانی در دربار رضاشاه فعالیت می کرد و مسوولیت کاخ شاه را بر عهده داشت.

کاخ اجابیت یکی از بناهای پرآوازه منطقه است. ساخت این بنا به اوایل دوره پهلوی در سال 1318 خورشیدی باز می گردد و تزیینات گچ بری، سنگ و نقوش زیبا دارد. به هنگام پی‌کنی این ساختمان، تعدادی ظروف زرین و مفرغین و سفالین کشف شد و همین شهرت زیادی را برای این سازه به ارمغان آورد.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

علم کوه و یخچالهای تخت سلیمان

علم کوه نام کوهی با ارتفاع قله ۴۸۵۰ متر است که در منطقه تخت سلیمان واقع شده‌است.قله علم کوه پس از قله دماوند دومین قله مرتفع ایران به شمار می‌رود.بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره‌ایست که در دامنه شمالی آن واقع است و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگنوردی و دیواره‌نوردی در ایران است.

این دیواره در ایران، جایگاهی مانند کی۲ در جهان را داراست.رودبارک و کلاردشت نزدیکترین شهرها به این منطقه در استان مازندران هستند. جبهه جنوبی این کوه نیز مشرف به طالقان است.

دیدنی های کلاردشت مازندران
دیدنی های کلاردشت مازندران

مسیر دسترسی کلاردشت

اگر مبدا را تهران در نظر بگیریم باید از جاده چالوس تا مرزن‌آباد رفته سپس به سمت کلاردشت بروید. بعد از میدان بزرگ کلاردشت مسیرتان را تا کیلومتر ۲ جاده عبا‌س‌آباد ادامه داده بدهید تا به کرد محله برسید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)