پارک جنگلی خشکه داران ، مازندران | Mazandaran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک جنگلی خشکه داران

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با پارک جنگلی خشکه داران آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این جنگل زیبا در استان مازندران با ما همراه باشید.

پارک جنگلی خشکه‌داران در کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده واقع شده و تنها ۱۲۰ متر با در یا فاصله دارد. این منطقه حفاظت شده به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده های اکو سیستم های جنگلی جلگه ای شمال ایران با مساحت تقریبی دو میلیون و ششصد هزار متر مربع  مساحت به شمار می‌رود.

پارک جنگلی خشکه داران
پارک جنگلی خشکه داران

این پارک ملی با مساحتی بالغ بر ۲۶۰ هکتار یکی از دیدنی ترین و پرطرفدارترین جاذبه های توریستی در شمال ایران می باشد که هرساله با ورود انبوهی از مسافران به این منطقه شاهد محبوبیت بسیار منطقه خشکه داران در میان مسافران و گردشگران می باشیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در این منطقه همچنین شاهد یک موزه تاریخی طبیعی خواهید بود که در آن تاکسیدرمی حیوانات وحشی به نمایش عموم مسافران قرار داده شده و این موزه همواره مورد استقبال توریست ها و دانش پژوهان واقع می باشد. گونه‌های متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در آن می زیستند و در حال حاضر زیستگاه حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابی‌ها، دار غاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک است.

بهترین فصل سفر

از نکات قابل توجه در این خصوص می توان گفت قبل از مراجعه و حضور در پارک جنگلی خشکه داران بایستی با اداره محیط زیست این مکان هماهنگی های لازم را داشته باشید. گردشگران و مسافران می توانند با سفر به این منطقه در فصل تابستان یکی از سفرهای بی نظیر و فراموش نشدنی خود را به شمال ایران داشته باشند هم چنین سفر در فصل پاییز به خشکه داران با توجه به خنک شدن آب و هوای این منطقه و تغییر رنگ پوشش گیاهی و برگ های درختان جنگل خشکه داران، تصویر بسیار زیبا و رویایی را پیش روی خود مشاهده خواهید نمود از این رو افرادی که علاقه مند فصل پاییز و تغییرات موجود در طبیعت هستند می توانند با در اولویت قرار دادن این ایام از سال با حضور در این منطقه در کنار دوستان و خانواده خود سفری پر از هیجان و لذت را سپری کنند.

پارک جنگلی خشکه داران

امکانات

پارک جنگلی خشکه داران با در اختیار داشتن امکانات و خدمات رفاهی سفری با کیفیت بی نظیر را برای مسافران و گردشگران به ارمغان می آورد از جمله امکانات ارائه شده در این منطقه می توان به سرویس بهداشتی، پوشش شبکه، رستوران، اقامتگاه و … اشاره نمود.

آدرس: استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨