رستوران خاور خانم
رستوران خاور خانم

رستوران خاور خانم در چابکسر گیلان | Khavar Khanoom Restaurant

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

رستوران خاور خانم

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با رستوران خاور خانم در روستای سرولات گیلان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سرولات روستایی سرسبز با جنگل‌هایی چشم‌نواز است که در استان گیلان و نزدیکی مرز مازندران قرار دارد. این روستا همسایه‌ی چابکسر است و در سه کیلومتری آن واقع شده است. حالا دیگر به لطف خاور خانم و رستورانش، همه‌ی گردشگران شمالی این روستا را می‌شناسند. صف‌های طولانی ماشین‌ها در کنار رستوران خاور‌ خانم، به اپیدمی این روستا تبدیل شده است. چرا که همه دوست دارند در رستورانی غذا بخورند که هم غذا‌هایش خوشمزه است، و هم چشم‌اندازی از جنگل و کوه و ابر توأمان دارد.

خاور خانم یکی از این بانوان هنرمندی است که شهرتش در میان عاشقان غذایی به خاطر طبخ غذاهای سنتی و ایرانی بسیار خوشمزه‌اش است که اتفاقا توجه گردشگران داخلی و خارجی و حتی توریست‌های بسیاری را جلب کره است. بیش از یک دهه از زمانی که خاورخانم، خانه دو طبقه‌اش را به رستوران تبدیل کرد و از خواهرزاده و قوم و خویش‌هایش دعوت کرد تا در آشپزی کمکش کنند، می‌گذرد.رستوران خاور خانم

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سال‌هاست که خودش هم به همراه بقیه غذا می‌پزد و رستورانش، حالا جزو دیدنی های چابکسر و سرولات است. در رستوران خاورخانم همه چیز در نهایت سادگی است، نه شیک است و نه لوکس، رستورانی کاملا محلی است، انگار که مثلا مهمان یکی از شمالی‌ها باشید.

کباب ترش، مرغ شکم پر، ته چین مرغ، خورش فسنجان شمالی، ماهی‌کباب، میرزا قاسمی، باقالا قاتق و…. بخشی از منوی رستوران را تشکیل می‌دهد که همگی این غذاهای خوشمزه از مواد غذایی روزانه پخت می‌شوند. برای همین تازگی و شادابی مواد، خوشمزگی آن را چندین برابر کرده است.رستوران خاور خانم

فضای رستوران 

ظاهر و باطن رستوران معمولی و به دور از تجملات است. خاور خانم نه هزینه‌های گزاف کرده و نه به دنبال دکورها و چیدمان‌های آنچنانی بوده است. قیمت غذاهای رستوران هم با توجه به کیفیت بالای غذا بسیار معقول است و بهای عجیب و غریبی ندارد.

فضای ساده و صمیمی رستوران، به همراه اخلاق خوب خاور خانوم، باعث شده تا عده‌ی زیادی خوردن غذا در این رستوران را به هتل‌های پنج‌ستاره و رستوران‌های لوکس ترجیح دهند. رستوران خاور خانم تراسی بی‌نظیر با چشم‌اندازی بی‌انتها از کوه و ابر و جنگل دارد و صف‌های طولانی برای نشستن در آن شکل می گیرد.رستوران خاور خانم

داستان رستوران زدن خاور خانم

روزی یک زوج گردشگر در سرولات بساط می‌کنند. وقتی باران می‌گیرد، به بالکن خانه خاور خانم پناه می‌برند. زوج جوان از خانم جربانیان اجازه می‌گیرند که ناهار را در بالکن بخورند و شب هم همانجا بمانند. خاور خانم خیلی خوب از آنها پذیرایی می‌کند.

زوج توریست به شهرشان بر می‌گردند و به دوستان و آشناهایشان، از خاور خانم و دستپختش می‌گویند. حرفشان دهان به دهان می‌چرخد و رفت و آمد در سرولات، خیلی زیاد می‌شود. همه مسافران هم همیشه سراغ خاور خانم را می‌گرفته‌اند.

اینطوری شد که ایده رستوران در ذهن خاور خانم شکل گرفت. حالا دیگر همه ایران حتی گردشگرهای خارجی هم خاور خانم و رستورانش را می‌شناسند.رستوران خاور خانم

دسترسی

برای رفتن به رستوران خاور خانم باید به چابکسر بروید و از آنجا راهی روستای سرولات شوید. در لیمه‌سرا به رستوران خواهید رسید و می‌توانید بخشی از سفرتان را با خاطره غذاخوردن در این مکان لذت‌بخش‌تر کنید.

ساعت بازدید: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

شماره تماس: ۰۹۱۱۳۴۴۴۹۳۴

آدرس: استان گیلان، ۳ کیلومتری چابکسر، روستای سرولات



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)