بلیط هواپیما لحظه آخری

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟ + توضیحات و نحوه ی رزرو

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بلیط هواپیما لحظه آخری

بلیط لحظه آخری نوعی بلیط چارتر به شمار می‌رود که در برخی موارد حتی از بلیط چارتر هم ارزان‌تر به فروش می‌رسد. این اتفاق زمانی می‌افتد که فرد چارترکننده تمامی بلیط‌های یک پرواز را خریداری کرده باشد. با نزدیک‌شدن زمان پرواز و به فروش نرسیدن بلیط‌ها، چارترکننده مجبور می‌شود بلیط‌ها را با قیمت ارزان‌تر به فروش برساند. بلیط هواپیما لحظه آخری یک راهکار مناسب برای هر دو طرف معامله یعنی خریدار و چارترکننده است. چرا که هر دو طرف از معامله سود می‌کنند. در ادامه، به بررسی مواردی همچون نحوه خرید، مزایا و نحوه استرداد بلیط لحظه آخری هواپیما خواهیم پرداخت.

بلیط هواپیما لحظه آخری

خرید بلیط لحظه آخری هواپیما

هرچقدر به زمان یک پرواز نزدیک‌تر شویم، قیمت بلیط آن هم کاهش پیدا می‌کند. اما باید گفت ارزان شدن قیمت، همیشگی نیست و نمی‌توان روی آن حساب باز کرد. در واقع بلیط لحظه آخری یک پرواز، مثلا بلیط هواپیما تبریز تهران زمانی موجود می‌شود که بلیط‌ها فروش نرفته باشند‌. به‌عبارت‌دیگر، زمانی که تقاضا برای یک پرواز کم باشد، بلیط‌های لحظه آخری همان پرواز در دستور کار قرار می‌گیرند. در زمان‌های شلوغ مثل ایام تعطیلات، بلیط‌های هواپیما به‌سرعت از قبل فروخته می‌شوند و بنابراین بلیط لحظه آخری در این مواقع معنی پیدا نمی‌کند.
بااین‌حال، بلیط لحظه آخری هواپیما برای سفر‌های ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی گزینه مناسبی به شمار می‌رود. افرادی هم که برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، ترجیح می‌دهند خیال خود را با خرید بلیط هواپیما سیستمی راحت کنند.
به طور مثال، فرض کنیم که شما قصد سفر به تبریز را دارید و همچنین به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستید. در چنین شرایطی، بلیط هواپیما تهران تبریز اسنپ تریپ به کمک شما خواهد آمد. البته قبل از خرید بلیط، باید چمدان خود را جمع و آماده کرده باشید. چون معلوم نیست زمان پرواز بلیط لحظه آخری شما چه موقع باشد.

مزایای بلیط لحظه آخری

در ادامه به دو مورد از مهم‌ترین مزایای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می‌پردازیم:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قیمت مقرون‌ به‌ صرفه

در برخی موارد، قیمت بلیط هواپیما آن‌قدر گران است که می‌تواند افراد را از سفر بازدارد؛ بنابراین اگر امکان جابه‌جایی سفر برای شما وجود دارد، می‌توانید از بلیط‌های لحظه آخری استفاده کنید. قیمت این بلیط‌ها به دلیل نزدیک بودن به زمان پرواز، نسبت به بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر است؛ بنابراین شما می‌توانید با کمی جستجو و البته کمک‌گرفتن از وب‌سایت‌های معتبر همانند اسنپ تریپ، بلیط همان مسیر سفر را نصف قیمت بلیط سیستمی خریداری کنید. قیمت کم در کنار استفاده از همان امکانات و کیفیت، از جمله مزایای بلیط‌های لحظه آخری هواپیما به شمار می‌روند.

مناسب برای سفرهای اورژانسی و برنامه‌ریزی نشده

از خوبی‌های بلیط هواپیما لحظه آخری این است که برای سفر‌هایی که ناگهانی پیش می‌آیند، مناسب است. اما باید شرایط دیگری را هم در نظر گرفت. زیرا امکان اینکه بلیط موردنظر در دسترس نباشد هم وجود دارد؛ بنابراین شاید لازم باشد که برای سفر‌های برنامه‌ریزی نشده خود کمی انعطاف‌پذیر باشید.
اگر قصد سفر به شهر‌های پرتقاضا را داشته باشید، ممکن است بلیط لحظه آخری برای آخر هفته پیدا نکنید. در این حالت، احتمال اینکه بلیط برای روز‌های وسط هفته، آن هم با قیمت مناسب در دسترس باشد، بیشتر است. بلیط لحظه آخری هواپیما برای آن دسته از افرادی که در یک مسیر خاص همیشه در رفت‌وآمد هستند هم مناسب است‌. چرا که هزینه این رفت‌وآمد آن‌ها به‌شدت با این بلیط‌ها کاهش پیدا می‌کند.

نحوه کنسل کردن بلیط لحظه آخری

موضوع مهمی که دررابطه‌با خرید بلیط هواپیما ممکن است ذهن را درگیر کند، به نحوه استرداد و کنسل کردن بلیط باز می‌گردد. درصورتی‌که پس از خرید بلیط لحظه آخری بخواهیم آن را کنسل کنیم، چه باید کرد؟ بلیط هواپیما که از نوع سیستمی باشد، به‌راحتی هم قابل کنسل کردن است. به‌این‌ترتیب با پس دادن بلیط، بخش قابل‌توجهی از وجه پرداختی به مشتری بازگردانده می‌شود. اما بحث دررابطه‌با بلیط لحظه آخری کمی فرق می‌کند و ممکن است کنسل کردن آن کار راحتی نباشد.
البته این امر بستگی دارد که شما بلیط لحظه آخری خود را از کجا تهیه می‌کنید. برخی از شرکت‌ها شرایطی فراهم کرده‌اند که شما بتوانید تا 24 ساعت قبل از ساعت پرواز، بلیط خود را کنسل کرده و پول خود را پس بگیرید. میزان کسر از هزینه بلیط هم به قوانین خطوط هوایی و کلاس نرخی پرواز وابسته است؛ بنابراین قبل از خرید بلیط لحظه آخری، ابتدا از شرکت موردنظر دررابطه‌با نحوه استرداد بلیط سؤال کنید‌. سپس قوانین کسر از پول پرداختی را نیز از همان شرکت استعلام بگیرید. همچنین می‌توانید از بخش اطلاعات بیشتر بلیط موردنظر، قوانین مربوط به کنسل کردن را بررسی کنید.
به‌عنوان‌مثال، برای خرید بلیط هواپیما تبریز تهران اسنپ تریپ ابتدا مقصد و زمان را وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید. در این حالت لیستی از بلیط‌های سیستمی و لحظه آخری برای شما ظاهر می‌شود. با کلیک روی بلیط موردنظر و گزینه‌های پیش رو، می‌توانید درباره نحوه کنسلی و قوانین آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

بلیط هواپیما لحظه آخری

اهمیت خرید بلیط لحظه آخری از وب‌سایت‌های معتبر

یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن بوده پس از خرید بلیط لحظه آخری با آن مواجه شوید، ثبت نشدن اسم شما در لیست مسافران است. شما بلیط را تهیه و هزینه آن را پرداخت کرده‌اید، ولی پای پرواز تازه متوجه می‌شوید که نام شما در لیست ثبت نشده است. اینجا است که اهمیت خرید بلیط از وب‌سایت‌های معتبر نظیر وب‌سایت اسنپ تریپ خود را نشان می‌دهد. اسنپ تریپ تمام تلاش خود را می‌کند تا بلیط‌ها را از منابع معتبر تهیه کند.
بنابراین اگر نمی‌خواهید که پول و زمان شما از دست برود، از ریسک‌کردن بپرهیزید و از هر وب‌سایتی برای خرید بلیط لحظه آخری هواپیما استفاده نکنید. به طور مثال، شما می‌توانید بلیط هواپیما تبریز تهران را با قیمت مناسب در وب‌سایت رسمی و معتبر اسنپ تریپ جستجو و آن را خریداری کنید. پشتیبانی 24 ساعته این شرکت نیز می‌تواند در هر زمان و مکان با شما در ارتباط باشد و مشکلات احتمالی شما را حل کند.

جمع‌بندی

بلیط هواپیما لحظه آخری به دلیل این که قیمت مناسب‌تری نسبت به بلیط سیستمی دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای افراد همیشه در سفر باشد‌. برای سفر‌های برنامه‌ریزی نشده و عجله‌ای هم خرید این نوع بلیط درصورتی‌که در دسترس باشد، بسیار مناسب است. البته خرید بلیط باید از وب‌سایت‌های معتبر صورت گیرد تا دچار مشکلات احتمالی نشوید. اسنپ تریپ بهترین شرکت برای خرید بلیط‌های سیستمی و لحظه آخری است‌.
منابع
https://www.alibaba.ir/last-second-ticket

نحوه خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

 



 الی گشت    

                تور کیش