فرودگاه جدید استانبول ، ترکیه | Istanbul Airport

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

فرودگاه جدید استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با فرودگاه جدید استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید استانبول شهری است افسانه ای و زیبا و به خاطر زیبایی و جذابیت بیش از اندازه اش نه تنها در میان ایرانیان بلکه در میان تمام مردم جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این شهر زیبا و پر جنب و جوش با تعداد بی شمار کافه ها و رستوران ها و محله های رنگارنگ و سرسبز و همچنین آثار تاریخی منحصر به فرد به جامانده از عثمانی مقصدی بی نظیر برای سفر کردن است.

فرودگاه جدید استانبول (İstanbul Yeni Havalimanı) یک فرودگاه بین‌المللی در منطقه آرناووت کوی (Arnavutköy) در قسمت اروپایی استانبول در ترکیه است. این فرودگاه پس از آغاز به کار عنوان بزرگترین فرودگاه جهان را با خود دارد. فرودگاه جدید استانبول ، بزرگترین و منحصر به فردترین فرودگاه ترکیه به یکی از شلوغ ‌ترین فرودگاه‌ های جهان و به قطب اتصال آفریقای شمالی ، اروپا و آسیا تبدیل خواهد شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


از این بعد مقصد سفر شما فرودگاه جدید استانبول است. فرودگاهی که یک پروژه عظیم و قابل تحسین بوده و پروازهای بسیار زیادی روزانه در آن انجام می گیرد. شنیده ها حاکی از این است که ظرف چند سال آینده و با افتتاح کامل تمام فازهای عملیاتی فرودگاه بزرگ استانبول ، فرودگاه آتاتورک برای انجام پروازهای تجاری تعطیل خواهد شد.

ابن فرودگاه برنامه‌ریزی شد که به عنوان بزرگترین فرودگاه در جهان با ۱۵۰ میلیون ظرفیت مسافر سالانه در اکتبر ۲۰۱۸ شروع به کار کند. در مرحله توسعه آینده این فرودگاه، ارتقا ظرفیت برای رسیدگی به ۲۰۰ میلیون سالانه مسافر نظر گرفته شده‌ است.

فرودگاه جدید استانبول
فرودگاه جدید استانبول

این فرودگاه بی نظیر در منطقه آرناوت کوی در استانبول ساخته شده است و اینکه ” رجب طیب اردوغان ” رییس ‌جمهور ترکیه ، همزمان با نود و پنمجمین سالگرد روز جمهوریت ترکیه ، فرودگاه جدید استانبول را که قطعا وسیع ترین و فوق العاده ترین فرودگاه این کشور خواهد بود در مراسم رسمی و بزرگی افتتاح نمود. این فرودگاه 7/11 میلیارد دلاری که به نوعی بیرون از شهر استانبول می باشد و طبق برآوردی که انجام گرفته است به ‌زودی به یکی از بزرگ ‌ترین و پرتردد ترین فرودگاه ‌های جهان بدل خواهد شد و خود را به جهان معرفی می کند.

فرودگاه جدید استانبول در حال حاضر، پروازهای متعدد داخلی و بین‌المللی را پوشش می‌دهد. این پروازها شامل 45 شهر داخل کشور ترکیه و 249 شهر در 110 کشور خارجی می‌شود.

این شاهکار جدید صنعت هوانوردی استانبول بسیار جذاب و خیره‌کننده است؛ برای نمونه، نقوش و رنگ‌های به‌کاررفته در سقف، با الهام از حمام‌ها و مساجد استانبول، راهروهای ترانزیت از پل معلق تنگه بسفر و برج مراقبت آن از گل لاله (گل ملی ترکیه) طراحی شده‌اند. در وسط ترمینال نیز نماد بزرگی از استانبول برای گرفتن عکس و سلفی قرار داده شده که نشان‌دهنده آگاهی مسئولان از ارزش فضای مجازی است.

ویژگی‌ها و امکانات

از ویژگی‌ها و امکانات این فرودگاه می‌توان به مسیر تاکسی، ساختمان عظیم ترمینال، برج کنترل هواپیما، سیستم‌های ارتباطی و آب و هوایی، معماری خاص محوطه‌ی فرودگاه که بسیار شبیه به معماری مساجد استانبول است و نیز برج کنترل منحصربفرد این فرودگاه که شبیه به گل لاله طراحی شده است، اشاره کرد. در این فرودگاه همچنین یک هتل با 451 اتاق احداث شده تا امکانات موجود در فرودگاه را به حد اعلای خود برساند. در نهایت اینکه این فرودگاه برای اولین بار، باندش را به 34.183 لامپ دارای نور کافی به طول 3750 متر و عرض 60 متر، مجهز کرده است.

فرودگاه جدید استانبول
فرودگاه جدید استانبول

چطور به فرودگاه جدید استانبول برویم؟

از جمله وسایل حمل و نقل عمومی برای دسترسی به این فرودگاه، به هاوایست (Havaist)، استانبول سیاحت (Istanbul Seyahat) و IETT می‌توان اشاره کرد.

هاوا ایست: اتوبوس‌های دوطرفه‌ای که تمام وقت در 12 خط مختلف و 46 ایستگاه آماده ارائه خدمات به مسافران فرودگاه جدید استانبول هستند. برای اطلاع از ایستگاه و ساعت‌های حرکت اتوبوس‌های هاوا ایست به سایت مقابل مراجعه کنید: hava.ist

IETT: ترمینال اتوبوس رانی محله‌های ساری یر، هالکالی، محمودبی، Mecidiyeköy، فرودگاه آتاتورک، Mescid-i Selam, Hacıosman،Alibeyköy برای فرودگاه جدید استانبول IETT دارند. برای کسب اطلاع بیشتر روی IETT کلیک کنید.

استانبول سیاحت: این ترنسفر بین فرودگاه و Çorlu-Tekirdağ آماده ارائه خدمات است. اطلاعات بیشتر را در سایت Istanbulseyahat بخوانید.

  • برای حمل و نقل آسان به فرودگاه جدید استانبول بهتر است استانبول کارت تهیه کنید.
  • در این فرودگاه تا به امروز خطوط مترو افتتاح نشده است. اما وجود مترو برای تسهیل نمودن حمل و نقل بین فرودگاه تا مرکز شهر امری ضروری است که در آینده ای نزدیک به وقوع می پیوندد.

ویدئو فرودگاه جدید استانبول 

 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨