بهترین سواحل شهر زیبای فتحیه در ترکیه | Fethiye

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین سواحل فتحیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین سواحل فتحیه خواهیم گفت. برای آشنایی با سواحل این شهر زیبا و توریستی در در ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

فتحیه (Fethiye) شهری است در غرب کشور ترکیه که در استان موعلا واقع شده‌ است. این شهر یکی از محبوب ترین و معروف ترین نقاط توریستی غرب ترکیه و در نزدیکی کشور یونان می باشد. شهر ساحلی فتحیه بی شک یکی از زیباترین بنادر ترکیه محسوب می‌شود که همه روزه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود می کشاند.

این شهر زیبا که به عنوان نگین سواحل اژه از آن یاد می شود و به رنگ فیروزه‌ای‌ معروف است، یکی از مقاصد تفریحی تابستانی در بین مردم ترکیه و همچنین گردشگران خارجی می باشد که دارای سواحل زیبا، تمیز و فیروزه ای می باشد و سفر به آن می تواند یکی از تجربیات بی نظیر شما از سفر به یک شهر ساحلی باشد. در ادامه بهترین سواحل فتحیه را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین سواحل شهر توریستی فتحیه

ساحل اولودنیز – Ölüdeniz Beach

ساحل اولودنیز دهکده‌ای ساحلی است که در منطقه‌ فتحیه‌، در ساحل فیروزه‌ای جنوب غربی ترکیه یعنی در پیوستگی میان دریای اژه و دریای مدیترانه واقع شده است. این دهکده که جزو پنج ساحل برتر دنیا قرار دارد، به بهشت پاراگلایدینگ هم شهرت دارد. آب دریای این ساحل به خاطر رنگ فیروزه‌ای و آبی روشن خود شهرت فراوان دارد. همچنین در این ساحل پرچم آبی نیز به چشم می‌خورد. این پرچم‌ها در سواحل نشان‌دهنده‌ استاندارد بالای آب است.

بهترین سواحل فتحیه
بهترین سواحل فتحیه

ساحل بلجکیز – Belcekız (Belceğiz) Beach

اگر در اولودنیز هستید اما به دنبال هیجانی بیشتر از یک شنای آرام و آفتاب گرفتن می باشید، حتما به ساحل بلجکیز بروید. این ساحل در اولودنیز و قبل از مرداب آبی و در دامنه کوه باباداغ قرار دارد. این ساحل با آب های فیروزه ای خود معمولا مواج تر است و به سرعت عمیق می شود، بنابراین شنا در آن راحت نیست، اما هیجان انگیز است. روی تخت های این ساحل ماسه ای دراز بکشید و در حال خوردن نوشیدنی، رنگین کمانی از پاراگلایدرها را ببینید که از آسمان پایین می آیند.

ساحل کومبورنو – Kumburnu Beach

در امتداد سواحل شنی فتحیه، ساحل کومبورنو را خواهید دید. ساحل کومبورنو و ساحل اولودنیز در همسایگی یکدیگر قرار دارند. این ساحل، مناسب برای تفریحات خانوادگی است. غواصی و قایق‌سواری در آب‌های کم‌عمق از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید با اعضای خانواده در ساحل کومبورنو تجربه کنید.

بهترین سواحل فتحیه
بهترین سواحل فتحیه

ساحل کیدراک – Kidrak Beach

ساحل کیدراک به الماس پنهان شهرت دارد. این ساحل خلوت و زیبا در فاصله یک مایلی از ساحل اولودنیز، در یک خلیج خلوت قرار دارد که بخشی از پارک طبیعی کیدراک است. با اینکه برای استفاده از این ساحل باید هزینه پرداخت کنید، اما قطعا ارزش آن را دارد. این ساحل دور از بارهای شلوغ (فقط یک اسنک بار کوچک دارد) و با آبی که نسبت به سایر خلیج‌ها کمی مواج تر است، در بین زوج‌های جوان محبوب‌تر است.

ساحل کاباک – Kabak Beach

ساحل کاباک اولین ایستگاه زیباترین سواحل پنهان ترکیه، مکان بکر زیبا با طبیعت سبز و آبی رنگ، منتظر شماست. خلیج کاباک که یکی از زیباترین خلیج های فتحیه است، بازدیدکنندگان را با جنگل های درختان صندل و درختان کاج، ساحل ۲۰۰ متری و دریای شفافش مجذوب خود می کند. صبحانه این ساحل شامل نان روستایی گرم، پنیر بز، مربای خانگی، تخم مرغ روستایی و انواع زیتون را از دست ندهید. می توانید از خشکی یا دریا به خلیج کاباک برسید. می‌توانید یک قایق کوچک از ساحل Belcekiz در اولودنیز کرایه کنید و به سمت کاباک بروید.

بهترین سواحل فتحیه
بهترین سواحل فتحیه

ساحل و جزیره گمیلر – Gemiler Beach

ترکیب کافه و غروب ساحلی گلیمر به همراه چشم‌اندازهای خیره‌کننده و ساحل خلوت، همان چیزی است که هر کسی به دنبال آن می‌گردد. این‌جا می‌توان ساعت‌ها به دور از هیاهوی شهر بوده و از زندگی لذت برد. ساحل گمیلر از اولودنیز دور نیست. یک اسنک بار و رستوران ماهی بسیار خوشمز برای صرف ناهار نیز در ساحل وجود دارد. جزیره گمیلر همانند ساحل گمیلر دیدنی است و یکی از نمادهای تاریخ قرون وسطی محسوب می‌شود.

ساحل دره پروانه ها – (Kelebekler Vadisi (Butterfly Valley

یکی از زیباترین سواحل پنهان ترکیه دره پروانه است که با صخره های بلند احاطه شده است و مانند یک بهشت ​​پنهان است. این دره به دلیل وجود بیش از صدگونه مختلف پروانه نامگذاری شده است. دره پروانه که دارای ساحل شنی سفید با آبشارهایی که از صخره ها می ریزند و منظره ای کامل است، همه را مجذوب خود می کند. تنها با قایق سواری نیم ساعته از اولودنیز می توان به این دره رسید. در حالی که کوهنوردان ماجراجو می توانند از صخره ها نیز به دره فرود بیایند.

بهترین سواحل فتحیه
بهترین سواحل فتحیه

خلیج کاترانسی –  Katranci Bay

بخشی از پارک ملی کاترانسی را خلیج کاترانسی تشکیل می‌دهد که ساحل این خلیج جزء سواحل محبوب فتحیه به شمار می‌‌آید. تورهای قایقرانی در ماه‌های تابستانی از این ساحل گذر می‌کنند. این ساحل، آخر هفته‌ها پاتوق مردم محلی فتحیه است و در این مکان به تفریح و خرید و فروش مشغول می‌شوند. غذاهای محلی این ساحل بی نظیر هستند. در رستوران‌های این ساحل می‌توانید غذاهای محلی لذیذی همچون کوفته و ماهی را امتحان کنید و لذت ببرید.

ساحل چالیش – Çalış Beach

ساحل چالیش یک ساحل شنی طولانی در نزدیکی مرکز شهر و یکی از زیباترین سواحل فتحیه است، ساحلی طویل که فضای گسترده‌ای را برای گردش و استراحت توریست‌ها فراهم کرده است. اگر به دنبال ساحلی برای ورزش های آبی هستید، موج‌ سواری با کایت، اسکی بازی، شنا و… نمونه‌هایی از تفریحات آبی در ساحل چالیش به شمار می‌آیند. همچنین می‌توانید شب‌ را در ساحل چالیش بگذرانید که انواع بارها و کلوپ‌های شبانه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین سواحل فتحیه
بهترین سواحل فتحیه

ساحل هلپ – Help Beach

هتل هلپ بیچ و ساحل و کلاب قایق آن در خلیج کوچوک بونچوکلو شبه جزیره فتحیه واقع شده است و اطراف آن را جنگل های کاج احاطه کرده است. ساحلی زیبا با ماسه های سفید و آب های شفاف که اسکله ای با ظرفیت 6 قایق بادبانی دارد. در این ساحل رستوران، بار و کافه وجود دارد. ساحل هلپ، جدیدترین ساحل فتحیه با کیفیت خوب و با تمام امکانات لازم است.

ساحل اینلیجه – Inlice Beach

30 دقیقه رانندگی از فتحیه تا ساحل اینلیجه، شما را به جایی می‌رساند که فارغ از هرگونه شلوغی و سر و صدا می‌توانید از سکوت ساحل لذت ببرید. از خلوت‌ترین و زیباترین سواحل فتحیه، می‌توان به ساحل اینلیجه اشاره کرد. آرامش در این ساحل برقرار بوده و شما می‌توانید نهایت استفاده را ببرید. در این ساحل رستوران کوچکی قرار دارد که آماده ارائه خدمات کاملی به مشتریان خود است. انواع سالاد، املت، قهوه ترکی را با بالاترین کیفیت در این رستوران می‌توانید سفارش دهید.

بهترین سواحل فتحیه
بهترین سواحل فتحیه

ساحل جزیره شوالیه – Şövalye island

جزیره شوالیه تنها چند دقیقه با تاکسی آبی از ساحل چالیش فاصله دارد، اما حسی کاملا متفاوت با آنجا دارد. ساحلی آرام با درختان زیبا و حال و هوای روستایی. رستوران آدا در این جزیره مکانی دوست‌داشتنی برای لذت بردن از یک ناهار خوشمزه است. اگر به دنبال آرامش هستید به این ساحل بروید تا در حالی که مناظر پانوراما را تماشا می‌کنید از زیبایی آن لذت ببرید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨