جاذبه های دیدنی فتحیه ، نگین فیروزه ای ترکیه | Fethiye

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی فتحیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاهای دیدنی فتحیه را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های این شهر توریستی در ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

فتحیه (Fethiye) شهری است در غرب کشور ترکیه که در استان موعلا واقع شده‌ است. این شهر یکی از محبوب ترین و معروف ترین نقاط توریستی غرب ترکیه و در نزدیکی کشور یونان می باشد. شهر ساحلی فتحیه بی شک یکی از زیباترین بنادر ترکیه محسوب می‌شود که همه روزه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود می کشاند.

این شهر زیبا که به عنوان نگین سواحل اژه از آن یاد می شود و به رنگ فیروزه‌ای‌ معروف است، یکی از مقاصد تفریحی تابستانی در بین مردم ترکیه و همچنین گردشگران خارجی می باشد که سفر به آن می تواند یکی از تجربیات بی نظیر شما باشد. دیدنی ها و تفریحات متعدد این شهر سفری خاطره انگیز برایتان می سازد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


از نظر تاریخی قدمت شهر فتحیه به 5000 سال پیش باز می‌گردد. از طرفی به دلیل قرارگیری در ساحل فیروزه ای دریای اژه به شهر فیروزه ای معروف شده است. بنابراین این شهر از نظر تعداد جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار غنی می باشد. علاوه بر جاذبه های دیدنی این شهر، سواحل آبی آن یکی از مهمترین دلایل سفر به این منطقه است.

دیدنی ها و تفریحات فتحیه

سواحل فیروزه ای فتحیه

سواحل مهم‌ترین نقش را در صنعت گردشگری شهر فتحیه، به عنوان یک شهر توریستی ساحلی ایفا می‌کنند. سواحل فتحیه به دلیل تمیزی، شفاف بودن، تنوع و زیباییشان بسیار محبوب هستند. شنا، آفتاب گرفتن، ورزش های آبی و… از اصلی ترین جاذبه ها و تفریحات فتحیه هستند. از بهترین سواحل فتحیه می توان ساحل اولودنیز، ساحل کومبورنو، ساحل چالیس، ساحل و جزیره گمیلر، ساحل اینلیک و ساحل کاترانسی را نام برد.

مرداب آبی – The Blue Lagoon

مرداب آبی یکی از معروف ترین جاذبه ها در ترکیه است که در منطقه ساحلی در اولودنیز در جنوب فتحیه واقع می باشد. این مرداب با تالابی بسیار زیبا توسط نوار شن های طلایی از دریا و قسمت های دیگر جدا شده است. تفریحات ساحلی از جمله شنا، قایق سواری، پاراگلایدر، سفر با کشتی و… در اولودنیز و مرداب آبی از بهترین تفریحات در فصل تابستان است. درجه حرارت آب این ساحل بسیار گرم است.

جاهای دیدنی فتحیه
جاهای دیدنی فتحیه

جزایر فتحیه

دوازده جزیره در نزدیکی شهر فتحیه دیده می‌شود که با قایق‌های تفریحی می‌توان در آن‌ها گشت و گذار کرد. اگر در ساحل اولودنیز هستید هم می‌توانید روزانه سفرهای دریایی را تجربه کنید. قایق‌های کوچک هزینه کمتری دارند. در صورت علاقه نداشتن به قایق‌های بزرگ به همراه موزیک، قایق‌های کوچک گزینه مناسبی محسوب خواهند بود. اغلب کاپیتان‌های این قایق‌ها در چند جزیره برای صرف ناهار و شام توقف‌ می‌کنند.

بندر فتحیه

بندر فتحیه یکی از بنادر زیبای ترکیه است که با چشم انداز زیبا و تفریحات متعدد نظیر گشت دریایی با کشتی، قاسق سواری، محل های غواصی، کافه رستوران های بی شمار در کنار اسکله و دریا، پلاژ با شن های طلایی و مراکز ورزشی و کارتینگ لحظات بیاد ماندنی ای را برای گردشگران ایجاد میکند. این بندر جذاب در ضلع جنوبی خلیج مارینا واقع شده است.

جاهای دیدنی فتحیه
جاهای دیدنی فتحیه

شهر قدیمی فتحیه – Fethiye Old Town

درست در شرق مارینا، شهر قدیمی فتحیه یا پاسپاتور قرار دارد. در این شهر می‌ توانید در کوچه‌ پس کوچه های های باریک آن پیاده روی کنید و از مغازه‌ هایی که سوغاتی، فرش‌ های ترکی، ست چایخوری و موارد مشابه می ‌فروشند، خرید کنید. رایحه ادویه ها در هوا پراکنده است و حتی زمانی که خورشید بالا می آید، این منطقه زیر سایه برگ های درخت انگور که عرض کوچه ها را می پوشاند، تاریک می شود. اگر عاشق بافت تاریخی، کافه و رستوران ها و فضایی زیبا هستید عاشق این بخش از فتحیه می شوید.

بازارهای سنتی

خیابان پاسپاتور، که از جاهای دیدنی فتحیه به شمار می‌آید، شبکه وسیعی از خیابان‌های باریک،خیابان پاسپاتور را تشکیل می‌دهند. فروشگاه‌های قدیمی و جدید، رستوران و کافه‌های بسیاری در محدوده این خیابان قرار دارند. علاقه‌مندان به صنایع دستی و محصولات محلی حتما عاشق این مکان دیدنی خواهند شد. می‌‌توانید از غذاهای محلی این مکان نهایت لذت را ببرید. این محدوده دارای فروشگاه‌های سنتی بسیاری بوده که قیمت اجناس تا حد زیادی پایین است.

خیابان چترها

بخشی از پاسپاتور فتحیه را خیابان چترها تشکیل می‌دهد. با قدم زدن در خیابان پاسپاتور می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم از خیابان چترها دیدن نمایید و هم برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید. سقف‌ این خیابان با چترهای رنگی پوشیده شده که فضایی رویایی را به وجود آورده‌اند. محال است که از این خبابان گذر کرده و عکسی به عنوان یادگاری در این مکان نگیرید. در این خیابان، فضایی آرامش‌بخش را تجربه خواهید کرد. همچنین در این خیابان کافه تریا و مراکز خرید نیز وجود دارند.

موزه فتحیه – Fethiye Museum

موزه فتحیه ممکن است کوچک باشد، اما مکانی عالی برای دستیابی به تاریخ لیکیا است. در این موزه تاریخ، فرهنگ و اهمیت لیکیه باستان به تصویر کشیده شده است و آثاری از سرامیک و جواهرات گرفته تا سنگ‌ های سنگی و مجسمه ‌ها، به زیبایی نمایش داده می ‌شوند. شما می توانید گنجینه های عظیمی از آثار باستانی، از عصر برنز تا دوره های باستانی، هلنیستی، رومی و بیزانسی را در این موزه ببینید.

جاهای دیدنی فتحیه
جاهای دیدنی فتحیه

پارک شهید فتحی بیگ

از پارک تفریحی شهید فتحی بیگ می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین منطقه تفریحی درون شهر نام برد. این پارک در سال ۲۰۱۸ ساخته شده و برای همه گروه‌های سنی در فضای باز تدارک دیده شده است. در این پارک تفریحاتی همچون پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و تجهیزات باشگاهی را فراهم کرده‌اند. پارک اسکیت، منطقه بازی بزرگی است که آن را برای تفریح کودکان اختصاص داده‌اند. تاکسی‌های آبی و آب‌نماها منظره زیبایی را در این مکان ایجاد کرده‌اند.

تنگه ساکلیکنت – Saklikent

عنوان طولانی‌ترین تنگه در ترکیه و دومین تنگه در اروپا به تنگه ساکلیکنت تعلق دارد. طول این تنگه به ۱۸ کیلومتر می‌رسد. چندین آبشار و حدود ۱۶ غار در این تنگه وجود دارد. از آن‌جایی‌که عمق این تنگه در حدود ۳۰۰ متر بوده، می‌توان از آن به عنوان یکی از عمیق‌ترین تنگه‌های جهان یاد کرد. اگر برای اولین بار قصد دیدن این تنگه را دارید، بهتر است که به همراه راهنمای تور به آنجا سفر کنید. برای صرف غذا، رستوران افسانه‌ای کاییپ کِنت در تنگه ساکلیکنت، گزینه مناسبی است.

کوه باباداغ – Babadağ

یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی فتحیه، کوه باباداغ به معنای کوه پدر، در ۳۰ کیلومتری فتحیه است. از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران در کوه باباداغ می‌توان به کمپ، کوهنوردی و کوهپیمایی اشاره کرد. محبوب‌ترین پاراگلایدرین‌های جهان را می‌توان در کوه باباداغ به دلیل داشتن مناظر دل‌انگیز و افسانه‌ای یافت. مناسب‌ترین روزها برای کوهنوردی در باباداغ بین ماه‌های آپریل و ژوئن یا سپتامبر و نوامبر است. از دیگر تفریحات خانوادگی، می‌توان به تله‌کابین باباغ اشاره کرد.

دره پروانه ها – Butterfly Valley

در جنوب اولودنیز، ساحلی وجود دارد که عملا از طریق خشکی قابل دسترسی نیست، زیرا در انتهای دره ‌ای با دیواره‌ های صخره‌ ای قرار دارد که ارتفاع آن به 350 متر می ‌رسد. دره پروانه‌ ها، که به دلیل وجود گونه‌ های زیادی از پروانه ها که در این زیستگاه زندگی می‌ کنند، به این نام خوانده می‌ شود، با یک تور قایق سواری از اولودنیز قابل دسترسی است. پروانه ها به طور طبیعی فصلی هستند و تعداد آنها بین ژوئن تا سپتامبر به اوج می رسد. همچنین این منطقه یکی از بکر‌ترین نقاط ترکیه برای انجام تفریح پرش با چتر نجات است.

جاهای دیدنی فتحیه
جاهای دیدنی فتحیه

شهر باستانی پینارا – Pinara Antique City

پینارا یک صخره کوهی شبیه به لانه زنبور است که در سمت جنوب غربی فتحیه قرار دارد. این مکان در کنار ویرانه های شهر لیکیا قرار دارد و 900 مقبره صخره ای را در خود جای داده است. بهترین چیزی که می توانید در پینارا پیدا کنید مناظر سرسبز است، که قله های پوشیده از برف مشرف به آن هستند. این شهر از آرام ترین مکان هایی است که می توانید در فتحیه بازدید کنید.

شهر ارواح کایاکوی – Kayaköy

شهر کایاکوی به نام شهر ارواح معروف است. حدود ۳۵۰۰ بنای قدیمی در این شهر وجود دارند. این خرابه‌ها از یادگاری‌های تبادل جمعیت بین ترکیه و یونان در سال ۱۹۲۳ هستند. این شهر، حوادث جنگ جهانی اول و جنگ بین ترکیه و یونان را یادآوری می‌کند. بعد از برقراری این صلح، یک میلیون مسیحی یونانی و ۵۰۰ هزار مسلمان ترک به شهر کایاکوی برگشتند. برای دیدن این شهر باید کوهپیمایی کرد. پس در صورت علاقه به کوه و اماکن تاریخی، حتما از این شهر دیدن نمایید.

خرابه‌های تلوس – Tlos

در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی فتحیه، ویرانه‌های تلوس قرار گرفته‌اند. یک استادیوم برای تماشای مسابقات نیز جزو ویرانه‌های تلوس به شمار می‌آید. متاسفانه اطلاعات تاریخی چندانی در مورد ویرانه‌های تلوس و این‌ که چه مسابقاتی در این استادیوم برگزار شده است، در دست نیست. از تلوس به عنوان یکی از ۶ شهر مهم لیسان نیز یاد می‌کنند. گورهای صخره‌ای زیادی در این مکان دیده می‌شود. تلوس نوعی موزه روباز به شمار می‌آید که برای ورود به آن باید هزینه پرداخت کنید.

گورهای صخره‌ ای – Sarcophagi

تنها کمی کوهنوردی لازم است تا به مرکز گورهای صخره‌ای لیکیایی و آرامگاه امینتاس (Tomb of Amyntas) برسید. بعد از رسیدن به آن بالا، شما می‌توانید شاهد چشم‌اندازی زیبا از تفرجگاه ساحلی فتحیه باشید. چهار قرن قبل از میلاد مسیح، لیکیایی‌هایی وجود داشتند که معتقد بودند اموات آن‌ها بعد از مرگ توسط موجودات افسانه‌ای بالدار به آسمان فرستاده می‌شوند. مقبره آمینتاس یکی از معروف‌ترین مقبره‌های این جاذبه تاریخی به شمار می‌رود. ۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح، این مقبره ساخته شده است.

جاهای دیدنی فتحیه
جاهای دیدنی فتحیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨