راهنمای سفر به فتحیه ، بهشت توریستی غرب ترکیه ☀️

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای سفر به فتحیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست راهنمای سفر به فتحیه را خواهیم داشت. برای اطلاعات کامل سفر به این شهر توریستی در در ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

فتحیه (Fethiye) شهری است در غرب کشور ترکیه که در استان موعلا واقع شده‌ است. این شهر یکی از محبوب ترین و معروف ترین نقاط توریستی غرب ترکیه و در نزدیکی کشور یونان می باشد. شهر ساحلی فتحیه بی شک یکی از زیباترین بنادر ترکیه محسوب می‌شود که همه روزه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود می کشاند.

این شهر زیبا که به عنوان نگین سواحل اژه از آن یاد می شود و به رنگ فیروزه‌ای‌ معروف است، یکی از مقاصد تفریحی تابستانی در بین مردم ترکیه و همچنین گردشگران خارجی می باشد که سفر به آن می تواند یکی از تجربیات بی نظیر شما باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آب و هوا

در تابستان دمای این شهر توریستی زیبا به ندرت از 30 درجه سانتیگراد بالاتر می‌رود و در زمستان متوسط دمای این شهر 10 درجه سانتیگراد است. آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای، سفر به این شهر را در هر فصلی از سال دلپذیر کرده است.

بهترین زمان سفر

با توجه به آب و هوای مدیترانه ای فتحیه، این شهر دارای زمستان های معتدل و تابستان های گرم می باشد. بهترین زمان سفر به بندر فتحیه در فاصله‌ زمانی اوایل بهار تا اواخر پاییز است. اگر به تفریحات آبی و هوای گرم علاقه مند هستید فصل تابستان مناسب سفر برای شما می باشد، در غیر این صورت فصل پاییز نیز می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

راهنمای سفر به فتحیه
راهنمای سفر به فتحیه

جاذبه های دیدنی فتحیه

از نظر تاریخی قدمت شهر فتحیه به 5000 سال پیش باز می‌گردد. از طرفی به دلیل قرارگیری در ساحل فیروزه ای دریای اژه به شهر فیروزه ای معروف شده است. بنابراین این شهر از نظر تعداد جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار غنی می باشد. از جمله مهمترین جاذبه های این شهر ساحلی، شهر قدیمی فتحیه، بازار فتحیه، موزه فتحیه، بندر فتحیه، پارک ملی ساکلکنت، خیابان چترهای رنگارنگ، سواحل فیروزه ای و شفاف و… می باشد.

همچنین این شهر با پیشینه بسیار زیاد دارای آثار تاریخی متعددی می باشد که از جمله معروف ترین آنها می توان به آرامگاه آمینتاس، مقبره‌های آهکی لیکیایی، خرابه‌های تلوس، شهر ارواح کایاکوی و… اشاره کرد.

بهترین سواحل فتحیه

شهر زیبای فتحیه به سواحل آبی و فیروزه ای خود معروف است. بنابراین این شهر، مقصدی عالی برای دوستداران سواحل آبی، شنا و آفتاب گرفتن است. از مهمترین سواحل فتحیه که در سفر خود می توانید به آنجا بروید، ساحل زیبای اولودنیز است که به بهشت پاراگلایدرینگ معروف است. گردشگران زیادی برای تماشای زیبایی دریای مدیترانه از ارتفاع بالا به این ساحل می روند.

از دیگر سواحل محبوب و زیبای فتحیه می توان به ساحل شنی کومبورنو در همسایگی اولودنیز، ساحل چالیش برای ورزش های آبی، ساحل و جزیره گمیلر، ساحل خلوت و زیبای اینلیک، ساحل کاترانسی با رستوران ها و غذاهای بی نظیر، ساحل دره پروانه ها، ساحل کاباک، ساحل کیدراک و… اشاره کرد.

راهنمای سفر به فتحیه
راهنمای سفر به فتحیه

غذا و نوشیدنی

شهر فتحیه پر از کافه رستوران های جذاب و زیباست که بخشی از لذت سفر را فراهم می کنند. برای نوشیدن یک قهوه ترک عالی می توانید به کافه کوش قهوه (Kose Kahve) بروید، و یا در کافه بلدیه چای (Fethiye Belediye Çay Bahçesi) یک فنجان چای لذیذ بنوشید.

رستوران های پیشنهادی ما نیز رستوران فیش اند چیپس (Arty’s Fish And Chips) برای خوردن یک ماهی لذیذ، نازیلی پیده (Nazili pide) و پاشا کباب (Paşa Kebap) برای خوردن پیده و کباب خوشمزه و ارزان، رستوران آرنا (Arena restaurant) و رستوران باربلا (Barbella Restaurant) در ساحل چالیش می باشد.

برای خوردن غذاهای خانگی و سنتی می توانید به رستوران های موزاییک باغچه (Mozaik Bahçe) و رستوران یشیل اسما یاپراگی (Yeşil Asma Yaprağ) بروید و از انواع خورش ها و غذاهای سنتی خوشمزه لذت ببرید. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید حتما سری به رستوران سزایی نین یری (Sezai’nin Yeri) و یا رستوران شیک و زیبای گیریدا پورت (Girida Port) با منظره آبی دریا بزنید. این دو رستوران غذاهای دریایی بسیار باکیفیتی سرو می کنند.

همچنین اگر در فتحیه هوس خوردن یک دسر و شیرینی خوشمزه را کردید، باید به Fethiye Künefe Hane بروید. این فروشگاه که در مجموع 3 شعبه در فتحیه دارد، خدمات با کیفیتی به مشتریان خود ارائه می دهد. انواع کونفه، باقلوا، کاتمر، بستنی و باقلوا با خلال هویج از جمله دسرها و شیرینی های لذیذ منوی این کافه است. در ادامه می توانید با مطالعه لینک زیر با بهترین کافه رستوران های فتحیه بیشتر آشنا شوید.

رستوران گیریدا پورت (Girida Port)
رستوران گیریدا پورت (Girida Port)

اقامت در فتحیه

اگر قیمت هتل مد نظرتان نیست و می خواهید اقامتی لوکس در یک هتل 5 ستاره شیک و ساحلی داشته باشید، از بهترین هتل های 5 ستاره پیشنهادی ما در فتحیه هتل هتل لیبرتی لیکیا (Liberty Hotels Lykia)، هتل سنتیدو لیکیا ریزورت (Sentido Lykia Resort & SPA)، هتل رکسوس پرمیوم گوجک (Rixos Premium Gocek)، هتل جیوا بیچ ریزورت (Jiva Beach Resort)، هتل اورکا سان لایف ریزورت (Orka Sunlife Resort Hotel)، هتل هیل ساید بیچ کلاب (Hillside Beach Club) و… می باشند.

اما اگر می خواهید سفری مقرون به صرفه تر داشته باشید، هتل های 4 ستاره با کیفیت عالی نیز مناسب شما هستند. از جمله بهترین هتل های 4 ستاره فتحیه هتل یاچ کلاسیک (Yacht Classic Hotel)، هتل سان شاین هالیدی ریزورت (Hotel Sunshine Holiday Resort)، هتل گرند آتا پارک (Grand Ata Park Hotel)، هتل آلستا یاچ (Alesta Yacht Hotel) و… هستند.

یکی از هتل های پیشنهادی هتل اینفینیتی اکسکلوسیو (Infinity Exclusive City Hotel) می باشد که هم نزدیک به بندر فتحیه است و هم نزدیک تعداد بی شمار رستوران ها و کافه ها. بازار ادویه هم دقیقا پشت هتل قرار دارد. این هتل بسیار تمیز است و صبحانه اش عالی می باشد. این هتل از جمله هتل های با قیمت مناسب می باشد. برای اطلاعات بیشتر راجع به بهترین هتل های فتحیه می توانید لینک زیر را مطالعه کنید.

راهنمای سفر به فتحیه
راهنمای سفر به فتحیه

چطور به شهر زیبای فتحیه برویم ؟

  • دالامان – فتحیه

هیچ پرواز مستقیمی از ایران به فتحیه نمی رود، اما نزدیک‌ترین فرودگاه به فتحیه فرودگاه شهر دالامان است که در فاصله 50 کیلومتری فتحیه قرار دارد. فرودگاه دالامان یکی از سه فرودگاه‌ بین‌المللی در غرب ترکیه است. البته اگر از استانبول راهی فتحیه می شوید می توانید پروازتان را به مقصد دالامان تهیه کنید. از آنجا هم به‌ وسیله‌ اتوبوس و هم تاکسی می‌توانید خود را به این شهر زیبا برسانید.

  • بدورم – فتحیه

اگر از ایران به مقصد فتحیه میروید، دو راه دارید، پرواز به بدروم و یا آنتالیا. یک راه سفر به فتحیه از طریق فرودگاه بدروم است که در فاصله‌ 255 کیلومتری از شهر فتحیه قرار دارد. فاصله‌ زمانی بدروم تا فتحیه 3 ساعت است. بنابراین شما ابتدا باید با پرواز به بدروم سفر کنید و سپس با اتوبوس به سمت فتحیه بروید. قیمت اتوبوس بدروم- فتحیه حدودا بین 68 تا 136 لیر ترکیه است.

راه دیگر برای رسیدن از بدورم به فتحیه این است که سوار کشتی‌های مسافربری شوید. این کشتی‌ها در مدت 2 ساعت و نیم شما را به بندر فتحیه می‌رسانند. قیمت بلیط کشتی‌های مسافربری برابر با 480 تا 1400 لیر ترکی است.

  • آنتالیا – فتحیه

با توجه به فاصله مسافتی 145 کیلومتری بین فتحیه و شهر آنتالیا، گردشگران می توانند ابتدا پروازی به آنتالیا تهیه کنند و سپس با تاکسی یا ون به فتحیه بروند. بسیاری از توریست ها بعد از گذراندن اوقات فراغت خود در آنتالیا، از طریق اجاره کردن خودرو به فتحیه می روند. مسیر جاده ای این سفر بسیار زیباست و می توان در کمال آرامش از مسیر آن لذت برد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨