دیدنی های بدروم ، بهشت ساحلی ترکیه | Bodrum

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بدروم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی بدروم خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری شهر ساحلی و زیبای بدروم در کشور ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

بُدروم (Bodrum) شهری ساحلی و توریستی در کشور ترکیه است که در استان موغله واقع شده ‌است. بدروم دارای یک فرودگاه بین المللی بسیار مجهز است و همچنین با شهر ازمیر که سومین شهر بزرگ ترکیه است ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارد. بندر بدروم با جاذبه‌های تاریخی، سواحل زیبا و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از  محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه است.

بدروم پر از هتل‌های بوتیک، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب است و جاذبه های باستانی بی شماری دارد. این شهر ساحلی فیروزه ای ترکیه، شهری سرزنده و شاد است که گردشگران متعددی را به سوی خود می کشاند و سفری بسیار رویایی برایتان می سازد. محال است به بدروم سفر کنید و از قایق هایی که در آبهای دریای مدیترانه منتظرند تا شما را به گردش ببرند گرفته تا شور و موسیقی شبانه در کوچه پس کوچه های شهر را فراموش کنید. در ادامه این مقاله با جاذبه های این شهر آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های بدروم

شهر قدیمی بدروم ‏- Bodrum Old Town

درست پشت قلعه سنت پیتر جذاب ترین منطقه بدروم قرار دارد. خیابان های پیاده روی باریک که خانه های سنگی سفید و گلدان ‏هایی با گل های رنگارنگ اطرافشان را احاطه کرده اند. از آنجایی که بیشتر قسمت های شهر بدروم به سبکی مدرن تبدیل شده ‏است، این قسمت که سبکی محلی تر دارد بیشتر توجه گردشگران را جلب می کند بخصوص عکاسان به این منطقه علاقه زیادی ‏دارند. در این خیابان های باریک کافه ها و بوتیک های متعددی نیز وجود دارد.

جاهای دیدنی بدروم
جاهای دیدنی بدروم

لنگرگاه تفریحی بدروم – Bodrum Harbor‏ ‏‏‏‏‎

‏این آبهای آبی و کریستالی مدیترانه است که بیشتر بازدیدکنندگان را به بدروم می کشاند، به همین دلیل قایق سواری در این منطقه ‏بسیار رونق دارد. لنگرگاه تفریحی این شهر بهشت علاقه مندان به دریا و قایق سواران است. در این منطقه همیشه تعداد زیادی ‏قایق تفریحی در اشکال و اندازه های مختلف دیده می شود. گزینه های مختلفی برای رفتن به روی این آبها وجود دارد، می توان ‏از تورهای یک روزه استفاده کرد که با قایق های تفریحی مسافران را به سواحل اطراف می برند و از جزیره های مختلف بازدید ‏می کنند و تفریحاتی نظیر شنا و حمام آفتاب نیز در برنامه دارند.‏ ‏‏ ‏‏ ‏

قلعه سنت پیتر – Bodrum Kalesi

قلعه سنت پیتر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم است. این قلعه که در ساحل واقع شده است در بین سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۳۷ توسط شوالیه‌های سنت جان ساخته شد و در آن زمان شوالیه‌هایی از ملیت‌های گوناگون برای محافظت از بخش‌های خاص دیوار گماشته شدند. از برج‌های این قلعه می‌توان به برج فرانسوی، برج انگلیسی که در دیوار غربی آن یک مجسمه شیر وجود دارد و برج گاتینو که به سیاه چال راه دارد، اشاره کرد. در طول سلطنت سلطان سلیمان عثمانی، این قلعه به دست ترک‌ها افتاد و مسجدی درون آن ساخته شد. امروزه، بسیاری از تالارهای بزرگ قلعه بدروم محل برگزاری نمایشگاه‌های موزه باستان‌شناسی زیر آب در ترکیه است.

جاهای دیدنی بدروم
جاهای دیدنی بدروم

آمفی تئاتر بدروم  – Bodrum Amphitheater

آمفی تئاتر بدروم نسبت به استانداردهای رومی کوچک است؛ اما با زیبایی و ظرافت تمام بازسازی شده است و چشم‌انداز ردیف بالایی آن به‌سمت کوه‌ها و شهر، فوق‌العاده چشم‌نواز است. تئاتر باستانی بدروم در روزهای اوج خود در قرن چهار میلادی، ظرفیت ۱۳ هزار تماشاگر را داشته است. اگر در تابستان از بدروم دیدن می‌کنید می‌توانید از تماشای برنامه‌ها و کنسرت‌هایی که در تئاتر باستانی برگزار می‌شود، لذت ببرید.

موزه آثار باستانی زیر آب – Bodrum Museum of Underwater Archaeology‏‎

این موزه داخل قلعه سنت پیتر قرار دارد و بسیاری از بازدیدکنندگان از آن دیدن می کنند. یکی از اتاق ها که به آن سالن شیشه ای ‏غرق شده می گویند یک کشتی 16 متری را به نمایش می گذارد که در سال 1025 پیش از میلاد غرق شده است. برج فرانسوی ‏نیز خانه دیگر کشفیات زیرآب است که از آنها می توان به کشتی یونانی کلاسیک که قرن چهارم در آبهای این منطقه غرق شده ‏است اشاره کرد. ‏‏ ‏‏ ‏ ‏‏

جاهای دیدنی بدروم
جاهای دیدنی بدروم

موزه هنر زکی مورن – Zeki Muren Arts Museum

موزه هنرهای زکی مورن برای ادای احترام به زکی مورن، خواننده، آهنگساز و بازیگر مشهور ترکی بنا شد. این موزه در آخرین محل اقامت این هنرمند قبل از مرگش واقع شده است. او به خاطر ایجاد تحولی در موسیقی ترکی شهرت یافت. موزه هنر زکی مورن شامل بسیاری از آثار شخصی، اطلاعات، کالاها و یادبودهایی از کارهای برجسته او است که نحوه تاثیرگذاری مورن در موسیقی معاصر ترکی را نشان می‌دهد.

آرامگاه هالیکارناسوس ‏- Mausoleum at Halicarnassus

‏امروزه خیلی چیزی از این آرامگاه باقی نمانده و شاید نیاز باشد کمی تخیلاتتان را قوی تر کنید تا بتوانید آنچه در گذشته در این ‏مکان شکل گرفته بوده را تصور کنید. این سازه باستانی از جمله عجایب هفتگانه جهان باستان بوده است که میان سال‌های ۳۵۳ ‏تا ۳۵۰ پیش از میلاد برای ماسول ، پادشاه کاریا و ساتراپ هخامنشیان ، توسط معماران یونانی ، ساخته شد.زمانیکه کار ساخت ‏این آرامگاه به اتمام سید ، ساختاری اعجاب انگیز به ارتفاع 46 متر بود که توسط گچبری های باشکوه و مجسمه های معروف ‏یونانی ، تزیین شده بود. هرچند این آرامگاه بارها توسط زلزله های منطقه آسیب دید اما در نهایت این شوالیه های هوسپیتالر ‏بودند که آن را به کلی نابود کردند و از سنگ های آن برای ساخت قلعه سنت پیتر استفاده کردند.‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏

جاهای دیدنی بدروم
جاهای دیدنی بدروم

دروازه میندوس – ‏‏‏‏‏Mindus Gate bodrum

این دروازه آخرین بازمانده از پادشاهی ماسول است که زمانی برای استحکام دیوار قلعه ساخته شده بود و در گذشته هفت کیلومتر ‏دور تا دور شهر باستانی هالیکارناسوس را در بر می گرفت. اگر به گشتن در میان ویرانه های باستانی علاقه مند هستید در ‏اطراف این منطقه می توانید علاوه بر این دیوارهای قدیمی ، مقبره های قدیمی و همچنین طرح های موزاییکی باستانی که به ‏قرن چهارم پیش از میلاد باز می گردند را ببینید. بازدید از این دروازه بیش از یکساعت از وقت شما را نخواهد گرفت.

خلیج بارداکچی – Bardakci Cove

خلیج بارداکچی یکی از زیباترین نقاط بدروم است. اگر آن‌قدر خوش‌شانس باشید که در یکی از هتل‌های این منطقه اقامت کنید، می‌توانید از چشم‌انداز خیره‌کننده خلیج، سواحل، درختان نخل و بسیاری از امکانات رفاهی و خدمات گردشگری این منطقه لذت ببرید. اگر می‌خواهید یک تعطیلات رویایی را در کنار دریا سپری کنید، بازدید از خلیج بارداکچی را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی بدروم
جاهای دیدنی بدروم

ساحل یاهسی – Yahsi Beach

ساحل یاهسی یکی از پهناورترین و بهترین سواحل بدروم است. چندین کافه و رستوران در نزدیکی این ساحل وجود دارد که غذاها و تنقلات ارزانی را می‌فروشند. در ساحل یاهسی می‌توانید از قدم زدن بر شن‌های طلایی در کنار آبی زلال دریا و تماشای غروب آفتاب لذت ببرید و یک روز پر از آرامش را سپری کنید.

جزیره خرگوش – Rabbit Island

جزیره خرگوش یکی از مناطق محبوب شاه ماسول بوده است و به دستور او راهی برای اتصال این جزیره به سرزمین اصلی ساخته شد. خرگوش‌های وحشی زیادی در این جزیره آرام زندگی می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی و باستانی منحصربه‌فردی در جزیره خرگوش وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی بدروم
جاهای دیدنی بدروم

بازار بدروم – Bodrum Bazaar

اگر به دنبال خرید هستید بازار بدروم همه چیز را ارائه می کند. منطقه بازار مدرن یک بازار بزرگ و یک بازار اصلی کشور ترکیه است، با مغازه های مناسب. در اینجا چانی زنی کمتر به موفقیت می انجامد. همه چیز در این بازار است از پارچه های زرق و برق دار ترکی و آسیای مرکزی و سفالهای رنگارنگ محلی تا مغازه های طلا و لباس ساحلی.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨