دیدنی های شهر زیبای ترابزون ، ترکیه | Trabzon

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی ترابزون

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی ترابزون خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری شهر زیبای ترابزون در کشور ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

ترابزون (Trabzon) شهری است در کشور ترکیه که در کنار دریای سیاه قرار دارد. این شهر مرکز استان ترابزون است. شهر ساحلی ترابزون در مجاورت دریای سیاه در شمال شرقی ترکیه واقع شده است و به‌دلیل قرارگیری در مسیر جاده‌ی ابریشم، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی متعددی دارد و یکی از مهم‌ترین شهرهای منطقه‌ی دریای سیاه و ترکیه به شمار می‌رود.

ترابزون یک شهر ساحلی بسیار زیبا و سرسبز و یکی از مقاصد گردشگری محبوب به خصوص در میان ایرانیان است. آب و هوای این شهر بسیار عالی است و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. همچنین هزینه های سفر به ترابزون مناسب است و شما می توانید سفری جذاب و در عین حال مقرون به صرفه به یک منطقه بکر داشته باشید. در ادامه جاهای دیدنی ترابزون را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های ترابزون

دریاچه اوزون گول – Uzungöl Lake

اوزون گول روستایی در جنوب شهر ترابزون که به سوئیس ترکیه مشهور است. اوزون گل یکی از محبوب ترین مکان ها برای مردم ترابزون و توریست ها است تا ساعاتی را در دل طبیعت بگذرانند و از زیبایی های آن لذت ببرند. یک روستای دوست داشتنی با دریاچه ای بزرگ در وسط آن که توسط کوه های سرسبز در اطرافش احاطه شده است.

جاهای دیدنی ترابزون
جاهای دیدنی ترابزون

پارک بوزتپه – Boztepe

همانطور که از عکس ها مشخص است این شهر پر از مناطق سرسبز می باشد و پارک بوزتپه یکی از این مناطق است که در نقطه ی بالایی شهر و کنار دریای سیاه واقع شده است. این مکان یکی از بهترین نقاط برای تفریح و استراحت موقت در ترابزون و همچنین نقطه ای دیدنی برای گرفتن عکس های یادگاری است. بزتپه یا همان بام ترابزون، به‌واسطه‌ی چشم‌انداز دیدنی به شهر، غروب خورشید معرکه و هوای پاک به‌شدت مورد توجه گردشگران است.

پارک زاگنوس دره – Zagnos Valley Park

دره‌ای فوق‌العاده زیبا و بزرگ به نام پارک زاگنوس دره درست در وسط سازه‌های تاریخی شهر خودنمایی می‌کند و فضایی عالی برای پیک‌نیک، پیاده‌روی و خوشگذرانی به حساب می‌آید. در این پارک طولانی، پل پایه‌بلندی متعلق به پل تاریخی زاگنوس و همچنین بلوار سلطان یاوُز سلیم اول دیده می‌شود. علاوه بر آن تعدادی کافه هم در این پارک فعالیت می‌کند که گردشگران می‌توانند خود را به یک فنجان چای خوشمزه مهمان کنند.

جاهای دیدنی ترابزون
جاهای دیدنی ترابزون

قلعه ترابزون – Castle Of Trabzon

این قلعه در مرکز شهر ترابزون قرار دارد و یکی از قدیمی ترین آثار به جا مانده از دوران امپراطوری روم به شمار می شود. از دیوار قلعه و دیوار پشتی ساختمان به عنوان ساختمان نظامی استفاده می شده است.

اوزون سوکاک – Uzun Sokak 

در شهر ترابزون خیابانی به غایت طولانی در بخش اورتا حصار قرار دارد. این خیابان طولانی در نهایت به بافت تاریخی شهر، بازار سنتی، بازار مسگرها و … می رسد. این خیابان طولانی دارای فروشگاه های پوشاک، کیف و کفش , برندهای معروف از هر کالایی است که در کنار شیرینی فروشی ها و سوغاتی فروشی ها و همین طور کافه ها و رستوران ها و پاساژ های بزرگ قرار گرفته است. این پیاده راه پر جنب و جوش و شلوغ شباهت زیادی به خیابان استقلال استانبول دارد.

جاهای دیدنی ترابزون
جاهای دیدنی ترابزون

موزه ایا صوفیه – Hagia Sophia 

بنای ایاصوفیه در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد و در قرن ششم میلادی به دستور ژوستینیانوس امپراطور روم مورد مرمت قرار گرفت و به مدت ۹۱۶ سال به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفت. بعد از فتح استانبول توسط سطان محمد فاتح در سال ۱۴۵۳ این مکان به مسجد تبدیل شد و به مدت ۴۸۲ سال نیز به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۹۳۵ به دستور کمال آتاتورک و تصویب هیات وزیران وقت تبدیل به موزه شد.

قصر آتاتورک – Trabzon Atatürk Köşkü

از آنجایی که مردم ترکیه ارادت خاصی به آتاتورک دارند و در هر مکان، خانه و یا مغازه عکس آتاتورک را می توانید ببینید، قصری در قسمت شمالی ترابزون قرار دارد و مسیر منتهی به قصر آتاتورک سربالایی می باشد که با گذر کردن از آن نمای شهر را می توانید به خوبی ببینید و از آن لذت ببرید. بنای این قصر دو طبقه هست که در یکی از اتاق های طبقه اول اثر معروفی از فرش های ایرانی وجود دارد.

جاهای دیدنی ترابزون
جاهای دیدنی ترابزون

صومعه سوملا – Sumela Monastery

صومعه سوملا درون یک غار در دل کوه ها و کنار جویبار وجود دارد که در ۱۷ کیلومتری ماچکا قرار دارد. ارتفاع این غاز از دره ۲۵۰ متر است و برای رسیدن به آن باید راه پرپیچ و خمی را طی کنید. این صومعه بسیار زیباست و سعی کنید حتما دوربین عکاسی همراه خودتان داشته باشید.

صومعه وازلون – Vazelon Manastırı

صومعه وازلون در ۲۷۰ سال پس از میلاد ساخته شد و مورخان معتقدند که درآمد حاصل از آن برای ساخت‌وساز صومعه‌ی سوملا استفاده شده است. این صومعه زمانی یکی از ثروتمندترین صومعه‌های ارتدوکس یونانی در منطقه‌ بوده است و نقاشی‌های دیواری آن شامل صحنه‌هایی از داوری نهایی می‌شوند که زیبایی این سازه را دوچندان کرده‌اند. این صومعه بارها توسط ایرانی‌ها و ترک‌ها مورد تخریب قرار گرفت، تا اینکه در سال ۱۹۲۲ به‌طور کامل ویران شد و اکنون بقایای ویران و در عین حال جذاب آن باقی مانده است.

جاهای دیدنی ترابزون
جاهای دیدنی ترابزون

مسجد و آرامگاه گلبهار حاتون – Gulbahar Hatun Tomb

مسجد و آرامگاه گلبهار حاتون، یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین بناهای اسلامی در ترابزون است که به یاد سلطان یاوُز سلیم اول و مادرش گلبهار حاتون ساخته شد و بر اساس منابع، کار ساخت آن در سال ۱۵۱۴ به پایان رسید. از این سازه فقط مسجد و آرامگاه گلبهار حاتون باقی مانده است و عمارت، مدرسه و حمام آن تخریب شده‌اند. بنای این مسجد در دسته‌ی مساجد زاویلی قرار می‌گیرد که نوع خاصی از معماری اولیه عثمانیان بوده به شمار می‌رود.

بازار بدستن – bedesten

بدستن، بازار سرپوشیده‌ی عهد عثمانی است که در مرکز شهر ترابزون قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های شهر به حساب می‌آید. در این بازار سر پوشیده، انواع مختلفی از خوراکی‌ها، ادویه‌جات، صنایع‌دستی بسیار متنوع و … به فروش می‌رسد. این بازار مساحتی حدود ۴۸ هزار مترمربع دارد که ۶۰ راهرو و تقریبا ۵۵۰۰ مغازه را در خود جای داده است. بازار بدستن، یکی از بناهایی است که به دستور گلبهار حاتون، همسر سلطان محمد فاتح، ساخته شد و در میان بازارهای بدستان ترکی، تنها نمونه‌ی بدستان با یک گنبد منفرد است.

جاهای دیدنی ترابزون
جاهای دیدنی ترابزون

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨