بهترین محله های استانبول برای گردش

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین محله های استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین محله های استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با جذاب ترین و شناخته شده ترین محله ها در استانبول ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید استانبول شهری است افسانه ای و زیبا و به خاطر زیبایی و جذابیت بیش از اندازه اش نه تنها در میان ایرانیان بلکه در میان تمام مردم جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این شهر زیبا و پر جنب و جوش با تعداد بی شمار کافه ها و رستوران ها و محله های رنگارنگ و سرسبز و همچنین آثار تاریخی منحصر به فرد به جامانده از عثمانی مقصدی بی نظیر برای سفر کردن است.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

هر گوشه ای از این شهر رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارد و در هر محله شما رنگ های مختلف، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی بی نظیر را خواهید یافت.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اما این شهر زیبا محله هایی دارد که بیش از بقیه محبوب و معروف هستند و هر گردشگری می خواهد سری به آنها بزند و از زیبایی این محله ها لذت ببرد. در ادامه ما لیستی از بهترین محله های استانبول، در این شهر رویایی و زیبا را به شما معرفی می کنیم.

بهترین محله های استانبول

گالاتا – Galata

محله گالاتا به عنوان بخشی از منطقه بزرگتر بی اغلو (Beyoğlu)، بیشتر و به وضوح به خاطر برج تاریخی گالاتا (Galata) شناخته شده است، که از میان خیابان های سنگی و قدیمی و ساختمان های نئوکلاسیک دیده می شود. به خیابان گالیپ دده (Galip Dede) بروید تا به میدان برج گالاتا برسید و حتما به خیابان سردار اکرم (Serdar-Ekrem) هم بروید تا برخی از جالبترین مغازه های محله را بگردید.

هر طرف و هر خیابانی در گالاتا چیزی جالب برای کشف کردن است، بنابراین گم شدن در این محله یک ایده خوب است، زیرا شما را به سمت دیدن چیزهای شگفت انگیز می برد. اگر به استراحت نیاز دارید، به محبوب ترین کافی شاپ محله، یعنی کافه ماورا بروید جایی که مردم محلی در تمام طول روز به آن هجوم می آورند.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

سلطان احمد – Sultanahmet

یکی از محله های معروف و شناخته شده استانبول محله سلطان احمد است که به دلیل وجود و شهرت مسجد سلطان احمد این نام را گرفته است. این محله نیز چون سایر محله های معروف و توریستی مثل گالاتا، جاهای دیدنی و تفریحی و رستوران های بی شمار و متنوعی دارد.

پس از گشت و گذار در این محله توریستی و بازدید از مسجد سلطان احمد، پیشنهاد ما به شما این است که اگر عاشق ماهی هستید، شام خود را در رستوران  کاریشما سن (Karışma Sen) بخورید، و اگر یک کباب عالی می خواهید به رستوران حمدی (Hamdi) بروید. و در آخر فراموش نکنید از فروشگاه حاجی بکیر (Ali Muhiddin Hacı Bekir) شیرینی بخرید.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

چوکورجوما – Çukurcuma

محله چوکورجوما نیز بخشی از منطقه بزرگتر بی اغلو (Beyoğlu)، و محله عتیقه های شهر است که در آن شما می توانید برخی از بهترین نمایندگی های فروش عتیقه در شهر را پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم خودتان این محله را کشف کنید زیرا دارای بسیاری مکان های جذاب است که در تمام طول روز باز هستند.

محله چوکورجوما همچنین به خاطر موزه بی گناهی معروف شده است، موزه ادبی ای که توسط نویسنده ترک برنده جایزه نوبل، اورهان پاموک (Orhan Pamuk)، با الهام از نام رمانش تاسیس شد.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

اورتاکوی – Ortaköy

محله اورتاکوی یکی از معروف ترین محله های استانبول است که در منطقه اروپایی و ساحلی بشیکتاش قرار دارد. محله اورتاکوی در بین دو محله بشیکتاش و ببک قرار دارد. این محله به دلیل قرار گیری مسجد اورتاکوی و خانه های قدیمی که بازسازی شده اند مقصد بسیاری از گردشگران بخصوص برای گشت شبانه است. این منطقه در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است.

اسکله اورتاکوی به دلیل قرار گیری مسجد معروف آن و پل بسفر کنار هم، یکی از بهترین مکانها برای عکاسی است. در حال حاضر این قسمت شهر استانبول بخاطر کافه ها، رستوران ها و کلوب های شبانه اش شهرت زیادی دارد. دو نوع از محبوب ترین غذاهای ترکی که کمپیر (kumpir) و وافل (Waffel) نام دارند از دلایل محبوبیت این مکان برای گردشگران می باشد.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

کاراکوی – Karaköy

محله کاراکوی در کنار آب و یکی از مهمترین بنادر شهر واقع شده است. کاراکوی زمانی رو به زوال رفت تا وقتی که در سال 2012 شروع به تبدیل شدن به نقطه ای مهم در شهر کرد. در حال حاضر نماهای تاریخی به صورت یکپارچه خریداری شده و بازسازی می شوند تا به کافه ها و رستوران های مرسوم و بوتیک ها تبدیل شوند.

در آخر هفته ها، کاراکوی پر از مردم محلی و گردشگران است که از محبوبیت این منطقه شنیده اند. یکی از اولین مکان های باز شده در این محله کافه کاراباتاک (Karabatak Café) بوده است و رستوران فوق العاده آن، کاراکوی لوکانتاسی (Karaköy Lokantası) است که برای رفتن شام باید رزرو شود.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

بالات – Balat

محله بالات که محله ارمنی و ارتدکس یونانی استانبول است، پر از خانه های قدیمی رنگارنگ و کلیساهاست. مناظر اصلی این منطقه عبارتند از؛ فنر لیسه، ساختار قلعه مانند آجر قرمز با دید کلی از تمام محله و کلیسای سنت جورج.

شما همچنین می توانید بسیاری از جوانان را پیدا کنید که کسب و کار خود را در میان خیابان های تاریخی راه انداخته اند، از جمله کافه های کوچک، آتلیه های سرامیک، گالری های هنری و مغازه های مختلف که عمدتا در اطراف خیابان های ییلدیریم و ودینا هستند.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

آرناووتکوی – Arnavutköy

محله آرناووتکوی در حال حاضر قلب زندگی شب زنده داری استانبول است. آرناووتکوی یک محله عالی درست در کنار بسفر است که به خاطر عمارت های عثمانی کنار آب و رستوران های ماهی آن شناخته شده است. امروزه شما می توانید انواع بارها را در محدوده ی این محله جوان و پرهیجان پیدا کنید.

در طول شب، این محله آنقدر پر از جمعیت است که مردم در خیابان ببک آرناووتکوی با نوشیدنی ها در دستشان از شب خود در فضای بیرون لذت می برند. در طول روز نیز این محله عالی است، شما می توانید در اطراف آرناووتکوی بگردید و نگاهی به بسیاری از خانه های زیبا بیندازید که این محله زیبا را در کنار آب درخشان تزئین کرده اند.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

مدا – Moda

سمت آسیایی استانبول گاهی اوقات اعتبار و ارزشی که شایسته آن است را دریافت نمی کند، زیرا هنوز مقصد بازدیدکنندگان نشده است. با این حال، محله مدا (Moda) به دلیل احساس بسیار محلی آن، قطعا ارزش کشتی سوار شدن از یک طرف به سمت دیگر را دارد. شما می توانید بسیاری از کافه ها، رستوران ها، بارها و مغازه ها را که توسط کارآفرینان جوان محله در داخل محله مدا و اطراف آن باز شده اند را پیدا کنید.

ساحل مدا همچنین یک مکان عالی برای پیاده روی طولانی است به خصوص در مورد کسانی که می خواهند منظره سمت اروپایی را از فاصله دور نگاه کنند. در آخر در شب، خیابان کادیفه (Kadife street)، جایی است که همه به آنجا می روند، چون بیشتر کافه ها و بارهای پر جنب و جوش و زنده محله در این منطقه واقع شده اند.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

ترجمه: الناز سعادتی



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨