پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان ، مجموعه ای تفریحی و هیجان انگیز

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک آبی ایرانیان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک آبی ایرانیان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک آبی در مشهد با ما همراه باشید.

از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز تفریحی و گردشگری شهر مشهد پارک آبی ایرانیان را می‌توان نام برد. این پارک لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را برای شهروندان و گردشگران به وجود می‌آورد. تفریحات و امکانات رفاهی در این پارک متنوع هستند و از ایمنی بالایی برخوردارند. در ادامه به معرفی کامل پارک آبی ایرانیان مشهد خواهیم پرداخت.

معرفی پارک آبی ایرانیان

پارک هیجان انگیز ایرانیان از معروف‌ترین پارک‌های آبی کشور است که در شهر مشهد قرار دارد. این پارک وسعتی به اندازه ۱۴ زمین فوتبال داشته و مهیج‌ترین تفریحات آبی را می‌توان در آن تجربه کرد. پارک ایرانیان از پارک‌های سرپوشیده مشهد است و بانوان و آقایان در روزهای مختلف می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. در ادامه به معرفی تفریحات و امکانات این پارک خواهیم پرداخت.

تفریحات پارک آبی ایرانیان

پارک ایرانیان یکی از ۴ مجموعه پارک آبی مشهد شناخته می‌شود و بزرگ‌ترین پارک آبی ایران به شمار می‌رود. وجود تفریحات مختلف در این پارک به جذابیت آن افزوده و لحظات به یاد ماندنی برای بازدید‌کنندگان به وجود خواهد آورد. برخی از تفریحات ویژه بزرگسالان و برخی دیگر برای کودکان مناسب هستند. مهم‌ترین تفریحات این پارک سرسره‌های متنوعی هستند که لحظات هیجان‌انگیزی را به وجود می‌آورند و آدرنالین خون را افزایش می‌دهند. مهم‌ترین تفریحات پارک ایرانیان عبارت‌اند از:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


چاله فضایی

از محبوب‌ترین بازی‌های این پارک آبی است و نسبت به چاله فضایی دیگر پارک‌های آبی اندازه بزرگ‌تری دارد. چاله فضایی در واقع یک سرسره است که از چند بخش تشکیل می‌شود. بخش اول به شکل یک تونل طولانی بوده که فرد را با شدت آب وارد یک استخر گرد می‌کند. در این چاله با حرکت دورانی جریان آب به دور سرسره می چرخید و در نهایت با سرعت به درون استخر پرتاب می‌شوید. هیجان بالای چاله فضایی باعث شده طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان

سرسره یو شکل

از سرسره‌های مهیج پارک آبی بوده که به شکل حرف یو انگلیسی طراحی شده است. برای استفاده از این سرسره بر روی یک تیوب می‌نشینید و با فشار آب بالا و پایین می‌شوید. امکان استفاده از تیوپ به هر دو صورت تکی و گروهی وجود دارد.

سرسره سقوط آزاد

این سرسره برای افرادی مناسب است که ترسی از ارتفاع ندارند و در عین حال به دنبال هیجان زیاد هستند. برای استفاده از سرسره باید از سازه چند طبقه که ارتفاع زیادی دارد بالا بروید تا به ورودی آن برسید. سپس به محفظه مخصوص آن وارد خواهید شد که در زیر پایتان یک دریچه قرار دارد. نکته هیجان‌انگیز این سرسره این است که نمی‌دانید چه زمانی قرار است دریچه باز شود. به‌صورت ناگهانی دریچه باز می‌شود و با سرعت وصف‌نشدنی از طریق تونل‌های سرسره به درون حوضچه آبی فرود می آیید. افرادی که دارای مشکلات قلبی، تنفسی و عصبی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود از این سرسره استفاده کنند.

رودخانه خروشان

این بخش از پارک آبی ایرانیان بسیار جذاب است و با شبیه‌سازی امواج رودخانه یک رودخانه واقعی را برای شما تداعی می‌کند. مسیر رودخانه خروشان دور تا دور محوطه پارک را شامل می‌شود و طولانی است. شنا کردن در این مکان مانند شنا کردن در یک رودخانه واقعی است و تجربه لذت بخشی به همراه دارد. اگر حین شنا کردن خسته شدید می‌توانید بر تیوپ‌های مخصوص سوار شوید و لحظاتی را به استراحت و تماشای اطراف بگذرانید.

موج‌سواری

از بخش‌های منحصربه‌فرد پارک ایرانیان به شمار می‌رود و برای علاقه‌مندان به رشته ورزشی موج‌سواری بهترین انتخاب است. این بخش مجهز به سیستم‌های پیشرفته است و موج‌های بسیار بلندی تولید می‌کند. تخته‌های موج در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند و شما می‌توانید بر روی موج‌ها یک سواری هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را تجربه کنید.

پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان

محیط بازی کودکان

پارک آبی برای رفاه حال والدین و تفریح کودکان محیطی را در نظر گرفته تا کودکان بتوانند در آن به تفریح و شادی مشغول شوند. در این محیط وسایل مهیجی مانند سرسره‌های پیچی، سرسره‌های با شیب ملایم و یک استخر کم‌عمق در نظر گرفته شده و کودکان می‌توانند در فضای امن با یکدیگر آب‌بازی کنند. همچنین نجات غریقی برای کمک به کودکان در آن جا وجود دارد و هیچ گونه مشکلی به وجود نخواهد آمد. والدین با سپردن کودکان خود به این مکان می‌توانند به تفریحات و استفاده از خدمات مجموعه بپردازند.

از دیگر وسایل تفریحی این مجموعه می‌توان به سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های رنگین‌کمان، اسکی روی آب، استخر موج، حوضچه آب سرد، شاتل فضایی و سورتمه وحشت اشاره کرد.

امکانات پارک آبی ایرانیان

علاوه بر تفریحات و بازی‌های مهیج در پارک آبی امکانات دیگری وجود دارند که عبارت‌اند از:

سونا و جکوزی

پارک ایرانیان تنها به فکر تفریح افراد نبوده و موقعیتی را فراهم کرده تا به وضعیت جسمی و روحی خود رسیدگی کنند. سونا و جکوزی مزایای زیادی برای سلامتی دارند و شما می‌توانید برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، رفع چین و چروک‌های پوستی، تسکین دردهای عضلانی و اسکلتی، چربی‌سوزی، دفع سموم بدن، افزایش گردش خون و… از آنها استفاده کنید. سونا خشک، سونا بخار و جکوزی به‌صورت کاملاً حرفه‌ای طراحی شده‌اند. همچنین مجموعه مجهز به جکوزی سرد و گرم است که جکوزی گرم برای رفع گرفتگی عضلات و جکوزی آب سرد برای رفع سردرد، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم فشار خون، رگ‌های واریسی و کنترل دمای بدن مفید هستند. در بهترین حالت به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه می‌توانید از سونا و جکوزی استفاده کنید.

پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان

حمام ترکی

برای ریکاوری و پاکسازی پوست پیشنهاد می‌شود حتماً از حمام ترکی پارک ایرانیان استفاده کنید. حمام ترکی دارای یک ماساژور حرفه‌ای است که ابتدا بدن را با کف و صابون شستشو می‌دهد و پس از آن شروع به ماساژ بدن می‌کند. این حمام دارای بخار آب، گرمای مناسب و روغن‌های مخصوص است تا خستگی را از بدن شما بیرون کند. استفاده از وسایلی مانند شامپو، کیسه، لیف، سفید آب و صابون مخصوص برای هر فرد به‌صورت یکبار مصرف هستند.

سالن ماساژ

پارک آبی ایرانیان از چندین سالن ماساژ حرفه‌ای تشکیل شده که برای رفع خستگی فوق‌العاده هستند. این بخش دارای یک تیم ماساژور خبره است که انواع ماساژها مانند ماساژ سوئدی، ماساژ تایلندی، ماساژ با سنگ، ماساژ با شمع و… را می‌توانید توسط آنها امتحان کنید.

سالن بدنسازی

سالن‌های بدنسازی مجهز و حرفه‌ای از محبوب‌ترین بخش‌های پارک ایرانیان در مشهد هستند. ورزشکاران می‌توانند با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها به ورزش و پرورش اندام مشغول شوند. وجود مربیان حرفه‌ای و ارائه برنامه ورزشی باعث شده بسیاری از شهروندان برای تناسب اندام خود به این سالن‌ها مراجعه کنند.

سینما پنج‌بعدی

بدون شک یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک ایرانیان سینمای ۵ بعدی است. در این سینما عینک‌های مخصوص در اختیار تماشاگران قرار داده می‌شوند و حین تماشای فیلم صندلی‌ها حرکت می‌کنند و می‌توانید خود را در مکان موردنظر تصور کنید. علاوه بر آن صداها به‌صورت سه‌بعدی به گوش می‌رسند و تصاویر فیلم را واقعی و طبیعی جلوه می‌دهند.

پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان

کافی‌شاپ و رستوران

وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوع در مجموعه پارک آبی ایرانیان باعث شده تا علاوه بر شهروندان، مسافران از شهرهای دیگر برای تهیه غذا و نوشیدنی از پارک خارج نشوند. این مراکز کاملاً بهداشتی هستند و کیفیت غذا و نوشیدنی در آنها بسیار بالا است. دکوراسیون مدرن و زیبایی دارند و پیشنهاد می‌شود حتماً دسر و کیک‌های خوشمزه آن را امتحان کنید.

امکانات دیگری نظیر پارکینگ، سالن زیبایی آقایان و بانوان و فروشگاه لوازم ورزشی و شنا در این مجموعه قرار دارند و می‌توانید تجهیزات موردنیاز خود را فراهم کنید.

سانس‌ها و قوانین پارک آبی ایرانیان

زمان استفاده از تفریحات و امکانات برای آقایان و بانوان متفاوت است و عبارت‌اند از:

  • سانس آقایان: روزهای فرد و جمعه‌ها از ساعت ۹ الی ۲۱ به‌صورت تمام وقت و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به‌صورت نیمه‌وقت.
  • سانس بانوان: روزهای زوج از ساعت ۹ الی ۲۱ به‌صورت تمام وقت و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به‌صورت نیمه‌وقت.

هنگام ورود به پارک ایرانیان مشهد باید از مقررات زیر پیروی کنید:

  • ورود کودکان زیر ۳ سال و قد کمتر از 80 سانتی‌متر به داخل پارک مجاز نیست.
  • بانوان باردار و با عذر شرعی نمی‌توانند از امکانات پارک آبی استفاده کنند.
  • همراه داشتن وسایل شخصی مانند زیورآلات، وسایل گران‌قیمت، موبایل، دوربین عکاسی به داخل پارک ممنوع است و باید دم درب ورودی تحویل داده شوند.
  • از آوردن خوراکی و نوشیدنی به داخل پارک آبی ایرانیان خودداری کنید.
  • داشتن مایو، کلاه و عینک شنا الزامی است و در صورت نداشتن هر یک می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم ورزشی داخل پارک آبی اقدام به خرید کنید.
پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان

مسیر دسترسی به پارک آبی ایرانیان

پارک آبی سرپوشیده ایرانیان در استان خراسان رضوی، شهر مشهد، بلوار حجاب و نبش حجاب ۸ قرار دارد. دسترسی به پارک ایرانیان از طریق مترو، اتوبوس، تاکسی و خودروی شخصی امکان‌پذیر است. برای استفاده از مترو باید در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید و با مراجعه به ابتدای بلوار امامت از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به سمت قاسم‌آباد بروید تا به بلوار حجاب و در نهایت پارک ایرانیان برسید. همچنین در صورت استفاده از خودروی شخصی به بزرگراه امام علی وارد شوید و از طریق تابلوهای راهنما مقصد را پیدا کنید.

سخن پایانی

مشهد از مقاصد گردشگری مهم کشور به شمار می‌رود و با ایجاد مراکز تفریحی متنوع مانند پارک آبی ایرانیان از گردشگران و زائران استقبال می‌کند. برای آن که سفر به یاد ماندنی و شادی داشته باشید پیشنهاد می‌شود از تفریحات پارک آبی سرپوشیده ایرانیان غافل نشوید.



 الی گشت    

                تور کیش