سفر با قطار در زمستان

بهترین مقاصد برای سفر با قطار در زمستان

قطار یکی از امن‌ترین وسایل نقلیه است و بسیاری از افراد، سفر با قطار را به باقی روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند. جدا از هزینه کم‌تری که مسافرت با قطار دارد، بعضی از خطوط ریلی با گذر از مناظری دیدنی، اوقات خوشی را برای شما رقم خواهند زد. در ادامه، به بررسی بهترین مقاصدی خواهیم پرداخت که می‌توانید در فصل زمستان، برای سفر به آن‌ها بلیط قطار تهیه کنید.

سفر با قطار در زمستان

سوادکوه

خط تهران به سمت سوادکوه، جذاب‌ترین مسیر ریلی کشور است و در تمامی فصول سال، افراد زیادی خواهان سفر از این طریق هستند. سوادکوه نام منطقه‌ای در شرق مازندران بوده و به دلیل طبیعت بی‌نظیری که دارد، سالانه میزبان تعداد زیادی توریست است. مسیر قطار، علاوه بر عبور از دل جنگل‌ها و کوه‌های مختلف، از آثاری تاریخی مانند پل ورسک نیز عبور می‌کند. علاوه بر این، در فصل زمستان، وضعیت بارش برف در این منطقه بسیار عالی بوده و تقریبا اکثر مسیر، پوشیده از برف است.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای سوادکوه، فاصله کمی است که با تهران دارد؛ این منطقه در مرز سه استان تهران، سمنان و مازندران قرار داشته و اگر می‌خواهید مدت زمان کمی را در مسیر باشید، سوادکوه یکی از بهترین مقاصد است؛ همچنین می‌توانید در تورهای یک‌روزه قطارهای گردشگری نیز شرکت کنید.

اهواز

آب‌وهوای گرم اهواز، برای برخی از مسافران آزاردهنده است و به همین دلیل، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در زمستان به این شهر سفر کنند. اهواز یکی از قطب‌های گردشگری کشور بوده و جاذبه‌های توریستی بسیاری را در خود جای داده است. رود کارون از این شهر گذشته و پل‌های متعددی از جمله پل سفید و پل غدیر اهواز، از روی این رودخانه گذر می‌کنند.

خطوط ریلی مختلفی به اهواز ختم می‌شوند و می‌توانید با توجه به شهر محل سکونت، بلیط خود را تهیه کنید. زیباترین مسیر ریلی اهواز، خط تهران – اهواز است. این مسیر از جاذبه‌های طبیعی فراوانی عبور کرده و به‌خصوص در فصل زمستان، مناظر زیبایی پیش روی شما قرار خواهند داشت.

لرستان

یکی از استان‌های کشور که طبیعت بسیار زیبایی داشته و سالانه هزاران توریست به آن سفر می‌کنند، لرستان است. اگر به آب‌وهوای سرد علاقه دارید و می‌خواهید مناظر پوشیده از برف را تماشا کنید، این استان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لرستان بارش برفی به‌نسبت سنگین را در زمستان‌ها تجربه کرده و معمولا اغلب نقاط این منطقه به‌غیر از نواحی نزدیک به خوزستان، آب‌وهوای بسیار سردی پیدا می‌کنند.

از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی لرستان، می‌توان به آبشار بیشه اشاره کرد. این آبشار حدود ۶۰ متر ارتفاع و ۲۰ متر عرض دارد و طبق تحقیقات، زمان تشکیل آن به ۶۵ میلیون سال پیش باز می‌گردد. آبشار بیشه، در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد و جالب است که بدانید یکی از معروف‌ترین ایستگاه‌های قطار کشور، در این روستا واقع شده است. شما می‌توانید بلیط خود به سمت روستای بیشه را تهیه کرده و نه تنها از زیبایی‌های مسیر، بلکه از زیبایی‌های مقصد نیز لذت ببرید.

سفر با قطار در زمستان

رشت

از دیگر مقاصد بی‌نظیری که می‌توانید به وسیله قطار و در فصل زمستان به آن سفر کنید، شهر رشت است. به‌طور کلی خطوط راه آهن شمال کشور، به دلیل جنگل‌های وسیعی که در این منطقه قرار دارند، از شهرت ویژه‌ای برخوردار هستند. این جنگل‌ها در فصل زمستان پوشیده از برف شده و این موضوع، مناظر بسیار زیبایی را پیش روی مسافران قرار خواهد داد.

علاوه بر این، شهر رشت یکی از مقاصد توریستی کشور بوده و مکان‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. می‌توانید به میدان شهرداری رفته و در کنار گشت‌وگذار، از بازارهای رشت دیدن کنید؛ یا این که اگر به طبیعت علاقه دارید، به ۱۵ کیلومتری جنوب این شهر رفته و در کنار دریاچه سقالکسار، به تفریح بپردازید.

بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی کشور بوده و به دلیل آب‌وهوای گرم، مقصدی مناسب برای سفر در زمستان محسوب می‌شود. راه آهن این شهر از سال ۱۳۷۳ مشغول به کار است و سالانه مسافران زیادی از این طریق به بندرعباس سفر می‌کنند.

به غیر از قرارگیری در مجاورت خلیج فارس، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز در این شهر قرار دارند؛ برای مثال، یکی از مکان‌هایی که سالانه توریست‌های زیادی از آن دیدن می‌کنند، چشمه آبگرم گنو است. این چشمه در میان کوه‌های متعددی قرار گرفته و این کوه‌ها سبب می‌شوند تا آب‌وهوایی معتدل در مجاورت این مکان به‌وجود بیاید.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری بندرعباس، می‌توان به معبد هندوها اشاره کرد. این معبد که با نام پرستشگاه بت گوران نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۲۶۷ شمسی توسط یک‌سری از تجار هندی ساخته شد؛ در آن زمان، هندوهای بسیاری برای تجارت به بندرعباس رفت‌وآمد داشتند و در این پرستشگاه، به عبادت می‌پرداختند.

سفر با قطار در زمستان

گرگان

از دیگر شهرهایی که در زمستان و به‌وسیله قطار می‌توانید به آن سفر کنید، گرگان است. مسیرهای راه آهنی که به گرگان ختم می‌شوند، به‌خاطر طبیعت زیبایی که این منطقه دارند، از جذابیت فراوانی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که به‌غیر از قطارهای عادی، قطارهای گردشگری نیز در این خطوط فعالیت کرده و می‌توانید در صورت تمایل، در تورهای مرتبط با آن‌ها شرکت کنید.

یکی از مکان‌های پرطرفدار گرگان که بسیاری از توریست‌ها از آن دیدن می‌کنند، آبشار رنگو است. این آبشار در دل جنگل‌های گرگان قرار داشته و برای طبیعت‌گردان، بسیار جذاب خواهد بود.

از بناهای تاریخی گرگان، می‌توان به کاخ آقامحمدخان قاجار اشاره کرد که در سال ۱۱۵۶، به‌دستور وی ساخته شد. این بنا بخش‌های مختلفی داشته و در اسناد تاریخی، توصیفات زیادی در مورد آن مطرح شده‌اند؛ اما با مرور زمان و به دلیل چرخش حکومت‌ها، بخش‌هایی از این کاخ تخریب شده و شباهت کمتری با گذشته دارد.

سفر با قطار در زمستان

نحوه خرید بلیط از فلای‌تودی

یکی از سوالاتی که شاید در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد، نحوه خرید بلیط قطار و شرکت در تورهای زمستانی است. معمولا آژانس‌های مسافرتی بسیاری این خدمات را ارائه داده و می‌توانید از طریق آن‌ها، برای این کار اقدام کنید؛ اما اگر قصد دارید کیفیت اجرای تور و اعتبار آژانس مسافرتی بالا باشد، فلای‌تودی را پیشنهاد می‌کنیم. فلای‌تودی یکی از بزرگترین شرکت‌های مسافرتی ایران بوده و می‌توانید به‌صورت کاملا غیرحضوری و آنلاین، بلیط‌ها و تورهای تفریحی بسیار متنوعی را از این وب‌سایت خریداری کنید. این شرکت به‌واسطه تجربه‌ طولانی خود در صنعت گردشگری، توانسته است در این سال‌ها بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد.