پارک آب و آتش تهران ، یکی از زیباترین پارک های ایران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک آب و آتش تهران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک آب و آتش تهران آشنا خواهیم کرد.

بوستان حضرت ابراهیم یا پارک آب و آتش یکی از پارک‌ های شهر تهران است. این پارک توسط محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران افتتاح شد. این پارک دارای مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ مترمربع و دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش و چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری است. شرکت اوان کاسپین پردیس مدیریت ساخت این پارک را بر عهده داشته‌است. امکانات و تفریحاتی که در این پارک پیش روی شما قرار می‌گیرد عبارت است از، پل طبیعت، گنبد مینا، پل ابریشم، پیست اسکیت و دوچرخه، انواع کافه‌ها و رستوران‌ها، سرویس بهداشتی، فود کورت، پیست سوارکاری، کبوترخانه، برج آتش و آب فشان‌، کالسکه رانی و … .

3 تا از جذاب ترین پارک های تهران را بشناسید

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دسترسی

برای رسیدن به پارک آب و آتش می‌توانید در ایستگاه مترو حقانی در خط یک مترو از قطار پیاده شوید و با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در کنار بزرگراه شهید حقانی به سمت غرب به این پارک برسید یا سوار تاکسی‌هایی که از این ایستگاه به سمت میدان ونک حرکت می‌کنند شده و بخواهید شما را در جلوی پارک آب و آتش پیاده کنند. در مسیر برعکس هم می‌توانید از همین تاکسی‌ها استفاده کنید. همچنین اگر پس از خروج از ایستگاه به سمت پارک طالقانی می‌روید، می‌توانید پس از گذشتن از روی پل طبیعت به پارک آب و آتش برسید. همچنین می‌توانید در خیابان جردن (نلسون ماندلا) به سمت شمال رفته و پس از خروجی بزرگراه همت خودروی خود را پارک کرده و از ورودی پارک آب و آتش در خیابان شهیدی به سمت پل طبیعت بروید. همچنین می‌توانید در این لیست ایستگاه مترو شهید حقانی را در خط یک مترو تهران انتخاب کنید تا فهرست اتوبوس‌هایی که به این محل تردد می‌کنند را ببینید و از آن‌ها استفاده کنید.

پارک آب و آتش تهران

بهتر است اول از همه سری به پل باشکوه طبیعت بزنید، پل طبیعت در بهار ۱۳۹۳ افتتاح شد و بنای نسبتا جوانی به حساب می‌آید، این پل یک پل معمولی و فقط برای عبور و مرور نیست. وجود کافه‌ها و رستوران‌ها و نیمکت‌های سرتاسر پل هم این حرف را تایید می‌کند. چیز جالب‌تری که حتما توجه شما را هم جلب خواهد کرد فضای سبز پل است، در جای جای این پل زیبا انواع درختچه‌ها، گل‌ها و … به چشم می‌خورد که چهره پل را غیرقابل وصف کرده است. پیشنهاد می‌کنیم یک بار فقط به نیت دیدن این پل و البته در شب به پارک آب و آتش بروید.

پارک آب و آتش تهران

پل ابریشم هم، که بوستان آب و آتش را به بوستان نوروز متصل می‌کند، مکان خوبی برای قدم زدن است. انتهای این پل به گنبد مینا می‌رسد.

گنبد مینا، که بنای چشم گیر آن نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، نام بزرگترین آسمان نمای ایران است که در تابستان ۱۳۹۳ افتتاح شد. البته این بنا در واقع در بوستان نوروز قرار دارد اما تا بوستان حضرت ابراهیم هم چند قدمی بیشتر فاصله ندارد! گنبد مینا در واقع یک شبیه ساز از جهان شناخته شده هستی، شامل کلیه کرات، اجرام سماوی، کهکشان‌ ها و ستارگان است. این مجموعه همچنین دارای سالن نمایشی است که در آن فیلم‌های علمی نجومی پخش می‌شود.

پارک آب و آتش تهران

چادری 705 متری، سکوهایی سیمانی و محوطه وسیع روبروی آن، آمفی تئاتر تفرجگاه آب و آتش را تشکیل می دهند. محوطه بازی که با هدف برگزاری مراسم های مذهبی و آیینی، جشن ها و تئاترهای خیابانی ساخته شده است. از جمله این نمایش ها، می توان به نمایش پرده خوانی اشاره کرد که هر از گاهی هنرمند نقالی به میان بوستان آمده و روایت های قرآنی و داستان های شاهنامه را برای افراد با صدایی گرم و رسا بازخوانی می کند.

برج های آتش، دیگر نماد بوستان آب و آتش هستند. چهار برجی که در ضلع شرقی به بلندای 10 متر ساخته شده و آتش را روانه آسمان می کنند. هر شب همزمان با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، این برج ها به کار می افتند و شعله های پر حرارت آتش را تا ارتفاع 1 تا 8 متر به آسمان شب می رسانند. لذت گرما،‌ تماشای رقص آتش در آسمان و صدای هیجان انگیزی که زمان روشن شدن برج از آن بیرون می آید را از دست ندهید.

فواره های آب بوستان آب و آتش در محیطی دایره مانند، آب را از 240 نقطه مختلف تا ارتفاع 10 متر با شکلی آهنگین به سمت آسمان پرتاب می کنند. ستون های آب در درون زمین قرار گرفته و به شکلی طراحی شده اند که افراد به راحتی می توانند از روی آنها حرکت کرده و به مسیرشان ادامه دهند. فواره هایی که خاطره حوض های خانه های کودکی را برای بزرگسالان زنده می کنند و فضای آب بازی بی نظیری را در اختیار کودکان قرار می دهد. به دلیل وجود این فواره ها، پارک آب و آتش یکی از پارک های محبوب خانواده هاست به خصوص در فصل تابستان.

پارک آب و آتش تهران

آدرس پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش در خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین قرار دارد.

موقعیت بوستان آب و آتش بر روی نقشه



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨