پارک ژوراسیک تهران | Tehran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک ژوراسیک تهران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک ژوراسیک تهران آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مجموعه تفریحی و دیدنی در تهران در ادامه با ما همراه باشید.

پارک ژوراسیک تهران (Tehran Jurassic Park) یا بوستان دایناسورهای متحرک، یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است. این پارک با انواع مجسمه‌های دایناسورها در گونه‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌پردازد.

3 تا از جذاب ترین پارک های تهران را بشناسید

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


احداث پارک ژوراسیک در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۲ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

در این بوستان نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است، این دایناسورها به شکل کاملاً طبیعی طراحی شده‌اند به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای آنها حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌رود نیز طراحی شده است.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

بازدید از این پارک در شمال غربی پایتخت، شما را به دوران موجودات قدیمی می‌برد که زمانی روی کره خاکی وجود داشته‌اند. این پارک، اولین پارک موضوعی دایناسورها در خاورمیانه محسوب می‌شود. دایناسورهای موجود در پارک، تجربه‌ای بسیار شبیه به دنیای واقعی از موجوداتی متعلق به ۶۵ میلیون سال پیش به بازدیدکنندگان می‌دهند.

سوسمار بالدار، تیرانوسوروس و برکیوسور گیاهخوار از جمله حیوانات غول‌پیکری هستند که تصور می‌شود بیش از پنج تن وزن داشته‌اند. نمونه‌ای از این دایناسورها را می‌توانید در پارک ژوراسیک تهران ببینید.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

برخلاف سایر موزه‌های روباز دنیا، نسخه‌ی ایرانی ژوراسیک پارک تهران این امکان را به کودکان می‌دهد تا به دایناسورها دست بزنند. همچنین در این پارک می‌توانید با دایناسورها عکس بگیرید که البته باید از عکاس‌های پارک بخواهید این کار را انجام دهند.

امکانات

این پارک دارای پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی و فضایی مناسب و کافی برای خانواده‌ها است. علاوه بر آن، دارای کارگاه‌های آموزشی و فیلم و ژورا شاپ (کافی شاپ مخصوص ژوراسیک پارک) است. از دیگر امکانات این پارک می‌توان به سینما ژوراسیک، استودیو ژوراسیک با امکان ثبت عکس‌های یادگاری، امکان خرید اسباب‌بازی و یادگاری‌های دایناسوری از فروشگاه و میدان دایناسور سواری اشاره کرد.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

همچنین در کنار بازدید از پارک ژوراسیک می‌توانید با تهیه بلیط، از اسپایدر پارک نیز بازدید کنید. در این مجموعه می‌توانید از ماکت‌های غول پیکر و متحرک بیش از ۲۰ حشره و بندپایانی مانند زنبور، پروانه، مانتیس، کفشدوزک، حلزون؛ خزندگان غول پیکری مانند مار پیتون، تمساح، لاک‌پشت و ایگوآنا و تراریوم‌های زیبا و متنوع از زیست بوم حشرات به همراه حشرات واقعی تاکسیدرمی‌شده بازدید کنید. اطلاعات علمی حشرات را نیز می‌توانید در این پارک مشاهده کنید. همچنین یکی از جذابیت‌های پارک حشرات، بخش VR حشرات با موضوع جهان از دید حشرات است.

  • منبع تصاویر خبرگزاری تسنیم می باشد – عکس ها از: عارف حسن زاده

آدرس: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز، ژوراسیک پارک تهران

ساعت بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10:00 الی 22:00 ، پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیل از ساعت 10:00 الی 23:00

هزینه ورودی: 15.000 تومان

شماره تماس: 22367660

مقالات بیشتر درباره تهران بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨