خیابان سی تیر ، بازار غذاهای خیابانی در تهران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان سی تیر تهران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با خیابان سی تیر تهران آشنا خواهیم کرد. برای دیدن اطلاعات و تصاویر این خیابان جذاب و بازار غذاهای خیابانی در شهر تهران در ادامه با ما باشید.

تهران یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران به حساب می‌آید و دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌ های گردشگری است که شامل کاخ‌ها و موزه‌هایش می‌شود. میدان و برج آزادی، برج میلاد، پل طبیعت و کاخ گلستان از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر تهران هستند. یکی از مکان هایی که می توان آن را جز مکان های جذاب معرفی کرد خیابان سی تیر تهران است که در ادامه به آن میپردازیم.

خیابان سی تیر یا خیابان قوام‌السلطنه سابق خیابانی در منطقه ۱۲ شهر تهران است. این خیابان که از خیابان‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود به دلیل قرار داشتن کلیسای انجیلی (پطرس مقدس)، کنیسه حییم و آتشکده زرتشتی آدریان به خیابان ادیان معروف است و نامش برگرفته از قیام ۳۰ تیر است. پیش از انقلاب ۱۳۵۷ این خیابان در بزرگداشت احمد قوام به نام خیابان قوام‌السلطنه نامگذاری شده بود.

خیابان سی تیر تهران
خیابان سی تیر تهران

این خیابان از گذشته های دور تا به امروز قسمتی جدانشدنی از قطب های گردشگری کشور بوده است و در آن می توانید ساختمان های قدیمی بسیاری را ببنید. امروز با سنگ فرش شدن خیابان و حضور غرفه های سیار خیابانی به خصوص غذاها که بویشان هر رهگذری را به هوس می اندازد نیز بر جاذبه های آن افزوده شده اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در این خیابان شاهد صحنه ‌هایی زیبا و قشنگ خواهید بود از چای سماوری و چای آلبالو گرفته تا غذاهای متنوع خیابانی و دوچرخه‌ ای که تبدیل به کافه‌ کوچک اما جذاب شده است.

خیابان سی تیر تهران| عکس از: Jeff Abedi
خیابان سی تیر تهران | عکس از: Jeff Abedi

چندین کافه و رستوران قدیمی در نزدیکی و داخل این خیابان وجود دارد، اما چیزی که آن را بیش از پیش هیجان انگیز کرده است غذاهای خیابانی است. در اوایل سال ۹۵ بود که خیابان سی تیر سنگفرش شد. کمی بعد دکه هایی نیز در خیابان مستقر شدند و آذرماه همان سال بازار غذاهای خیابانی رسما افتتاح شد.

بیشتر این دکه ها ثابت هستند و در خیابان جانمایی شده اند؛ اما برخی از رستوران ها و کافه های این خیابان به صورت سیار فعالیت می کنند و در ساعات خاصی (معمولا شب ها) به سی تیر می آیند. رستوران های این خیابان در شب با جلوه و نورپردازی زیبایی که دارد و همچنین نوای موسیقی شبانه ای که شنیده می شود از محبوبیت و استقبال بالایی برخوردار است.

خیابان سی تیر تهران
خیابان سی تیر تهران

خیابان سی تیر در قلب تهران این روزها به پیاده راه بی نظیر که شب های دل نشین آن پاتوق توریست ها و تهرانی هاست تبدیل شده است.

این استریت فود، فرصت چشیدن طعم های متفاوت، غذاهای بین المللی و تجربه های نوستالژیک را برای شما فراهم می کند. نمایش ها و موسیقی خیابانی بر جذابیت آن می افزاید و در کنار لذت بردن از تجربه های خوشمزه می توانید از آثار تاریخی نیز بازدید کنید.

خیابان سی تیر
خیابان سی تیر

انواع خوردنی ها در خیابان سی تیر

کافه ها؛ که انواع نوشیدنی های گرم و سرد، کیک ها، تارت ها و دسرهای خوشمزه را می توانید در آنها بیابید.

کافه های سنتی؛ که نوشیدنی های متفاوتی را ارائه می دهند؛ از چای ایرانی خوش رنگ و بو گرفته تا دمنوش های مخلوط و شربت های خانگی و شیرینی های سنتی ایرانی نیز در بساط کافه های سنتی پیدا می شود.

خیابان سی تیر تهران
خیابان سی تیر تهران

فست فودها؛ از برگرهایی که به سبک های متفاوت طبخ می شوند تا پیتزاهایی که مردم برای یک تکه از آنها سر و دست می شکنند و در صف های طولانی می ایستند.

خیابان سی تیر تهران
خیابان سی تیر تهران

غذاهای ایرانی و نوستالژیک؛ همچون کباب تابه ای، کباب ده شاهی، فلافل، سمبوسه و … که طرفداران خاص خود را دارد و عاشقان غذاهای ایرانی را به سمت خود می کشاند.

و غذاهای بین المللی؛ شامل انواعی از خوراکی های ترکی و هندی و …

خیابان سی تیر تهران
خیابان سی تیر تهران

دیدنی های تاریخی خیابان سی تیر

  • موزه ملی ایران
  • کلیسای انجیلی (پطرس مقدس)
  • کنیسه حییم
  • موزه آبگینه و سفالینه
  • موزه علوم و فناوری ایران
  • بنیاد سینمایی فارابی
  • هنرستان صنعتی تهران

آدرس و دسترسی

خیابان سی تیر در محدوده طرح ترافیک قرار دارد و روزها تنها با وسایل حمل و نقل عمومی می توان به آن دسترسی داشت. با پیاده شدن در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) یا حسن آباد و کمی پیاده روی می توانید به مقصد برسید.

نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس، ایستگاه سی تیر است و با سوار شدن به اتوبوس هایی که از این ایستگاه عبور می کنند می توانید به خیابان سی تیر برسید.

  • آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10:00 تا 24:00



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨