محله اورتاکوی استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

محله اورتاکوی استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با محله اورتاکوی استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این محله محبوب در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری زیبا ، با آثار فرهنگی بسیار غنی. هر گوشه ای از این شهر رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارد و در هر محله شما رنگ های مختلف، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی بی نظیر را خواهید یافت. استانبول زیبا آنقدر دیدنی های زیادی دارد که اگر بارها به آن سفر کرده باشید باز هم در سفر بعدی تان برایتان تازگی دارد و مکان های جدیدی را به شما پیشنهاد می دهد. محله اورتاکوی استانبول که در ادامه با آن آشنا می شویم، یکی از محله های محبوب و بسیار زیبای این شهر محسوب می شود.

محله اورتاکوی (Ortaköy) یکی از معروف ترین محله های استانبول است که در منطقه اروپایی و ساحلی بشیکتاش قرار دارد. محله اورتاکوی در بین دو محله بشیکتاش و ببک قرار دارد. این محله به دلیل قرار گیری مسجد اورتاکوی و خانه های قدیمی که بازسازی شده اند مقصد بسیاری از گردشگران بخصوص برای گشت شبانه است. منطقه اورتاکوی در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

شاید با شنیدن نام اورتاکوی اولین چیزی که به ذهن شما بیاید مسجد اورتاکوی استانبول باشد زیرا این مسجد شهرت جهانی دارد و از زیباترین مساجد این شهر است. همچنین اسکله اورتاکوی به دلیل قرار گیری مسجد و پل بسفر کنار هم، یکی از بهترین مکانها برای عکاسی است.

درست در کنار این مسجد معروف نیز اسکله ای به همین نام به چشم می خورد که از آن جا می توانید سوار قایق های بزرگ و کوچک شوید، به سایر اسکله های استانبول دسترسی پیدا کنید و یا به گردشی جذاب در بسفر بروید.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

از این منطقه، چشم اندازی کامل از دریای مرمره را خواهید دید. اورتاکوی از مناطق لوکس و دیدنی به شمار می آید و نزدیکترین منطقه به پل بغاز می باشد. کاخ زیبای چراغان نیز که از قصرهای دوران عثمانی است، در ساحل اروپایی بسفر و در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی استانبول قرار دارد. البته این کاخ در حال حاضر یکی از گران ترین هتل های دنیا محسوب می شود و تغییر کاربری داده است.

در حال حاضر این قسمت شهر استانبول بخاطر کافه ها، رستوران ها و کلوب های شبانه اش شهرت زیادی دارد. دو نوع از محبوب ترین غذاهای ترکی که کمپیر (kumpir) و وافل (Waffel) نام دارند از دلایل محبوبیت این مکان برای گردشگران می باشد.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

کمپیر همان سیب زمینی تنوری شکم پر است که میتواتید مواد داخل کمپیر را خودتان انتخاب کنید. قیمتها همه جا یکی است. فروشنده ها پشت ویترین رنگی یخچال ها ایستاده اند و شما را دعوت به خرید میکنند.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

روزهای پنجشنبه و در خیابان های اطراف مسجد، بازار صنایع دستی برقرار می باشد. این بازارچه های توریستی کوچک که در خیاباهای این منطقه دیده میشود صنایع دستی و هنرهای ترک را به فروش می رسانند. میدان اورتاکوی هم یکی از جاذبه های این محله می باشد که در نزدیکی بسفر قرار دارد.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

گردشگرانی که به استانبول، شهر همیشه بیدار سفر می کنند و مایلند که تفریحات شبانه این شهر را تجربه کنند بیش از هر جای دیگری، اورتاکوی را انتخاب می کنند. دلیل این انتخاب، کلوب های متعدد و معروف این منطقه است که محل رفت و آمد خواننده ها و هنرپیشگان ترک نیز می باشد. برای رفتن به این کلوب ها حتما باید رزرو قبلی داشته باشید. در ضمن برخی از این کلوب ها ورودی های سنگینی (تا حدود 400 لیر) دارند.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

جاذبه های گردشگری نزدیک

  • منطقه ببک (Bebek 20 دقیقه با اتوبوس های 25E ,40T ,42T ,22RE ,22
  • اسکله و میدان بشیکتاش؛ 20 دقیقه با اتوبوس های 25E ,40T ,42T ,22RE ,22

دسترسی

اگر در میدان تکسیم هستید، سوار اتوبوس های 40 ,40T ,42T شده و بعد از حدود نیم ساعت در ایستگاه Ortaköy پیاده شوید. و اگر در آکسارای، لاللی، منطقه تاریخی سلطان احمد و یا امینونو هستید ابتدا سوار ترم Tram T1 شوید و در ایستگاه کاباتاش (Kabataş) پیاده شوید و از آنجا توسط اتوبوس های شماره 22 ,22RE ,25E به اورتاکوی بروید.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨