آشنایی با منطقه کادیکوی استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

منطقه کادیکوی استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با منطقه کادیکوی استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این محله محبوب در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری زیبا ، با آثار فرهنگی بسیار غنی. هر گوشه ای از این شهر رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارد و در هر محله شما رنگ های مختلف، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی بی نظیر را خواهید یافت. استانبول زیبا آنقدر دیدنی های زیادی دارد که اگر بارها به آن سفر کرده باشید باز هم در سفر بعدی تان برایتان تازگی دارد و مکان های جدیدی را به شما پیشنهاد می دهد. محله کادیکوی استانبول که در ادامه با آن آشنا می شویم، یکی از محله های محبوب و بسیار زیبای این شهر محسوب می شود.

منطقه کادیکوی (Kadıköy) یکی از محله های تاریخی و جذاب است که در قسمت آسیایی استانبول در مجاورت دریای مرمره قرار دارد و از جمله قدیمی ترین محله های استانبول محسوب می شود. این منطقه که یکی از جذاب ترین مناطق استانبول به شمار می رود در سال های اخیر پیشرفت های بسیار قابل توجهی کرده و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. جالب است بدانید که اولین مسجد، در این محله ساخته شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


منطقه کادیکوی استانبول
منطقه کادیکوی استانبول

منطقه کادیکوی شامل محله های گوزتپه، کیزیل توپراک، محله بستانجی، سوادیه، جاده بستان، آجی بادم، فنر باحچه، فنریولو، فکیرتپه، حسن پاشا، کالامیش، مودا، شاشکین بکال و … می باشد. اکثر محله های ذکر شده در کنار دریا و در معروفترین خیابان قسمت آسیایی استانبول به نام بغداد جادسی یا همان خیابان بغداد واقع شده اند. محله فنرباغچه که دارای کافه ها، رستوران ها، یک اسکله کوچک و پارکی سرسبز در کنار بسفر می باشد از مراکز تفریح و پیاده روی محلی ها محسوب شده و به خاطر تیم فوتبالش به شهرت رسیده است.

ساختمان تئاتر کادیکوی (Kadıköy Haldun Taner Stage) اولین اثری است که پس از نزدیک شدن کشتی به اسکله، قابل مشاهده می باشد. قدمت این ساختمان به سالهای 1925 تا 1927 بازمیگردد که در آن زمان از آن به عنوان یک بازار سرپوشیده استفاده می شده است.

تفریح و خرید در محله کادیکوی

برای تفریح در کادیکوی میتوانید از کلاب ها، قایق های تفریحی و تفریحگاه‌های ساحلی بهره مند شوید و یا به بازدید از جاهای تاریخی کادیکوی بروید. تجربه یک روز دلنشین در فنرباغچه هم خالی از لطف نیست. برای خرید و گشتن در فروشگاه‌های محله کادیکوی باید به خیابان بغداد بروید. خیابان بغداد (Bağdat Caddesi) که طولانی ترین خیابان ترکیه و یکی از معروف ترین آنهاست و حدود چهارده کیلومتر طول دارد، در نزدیکی این محله قرار دارد.

منطقه کادیکوی استانبول
منطقه کادیکوی استانبول

اگر به دنبال مراکز خرید ارزان در استانبول هستید میتوانید به خیابان بهاریه بروید. خیابان بهاریه مخصوص پیاده روی در منطقه آسیایی استانبول و از مناطق معروف برای خرید در میان مردم استانبول است. این خیابان با یک انطباق از معماری گذشته مکانی بسیار مناسب برای خرید اهالی است. این خیابان علاوه بر فروشگاه های متعدد دارای آثار تاریخی نیز می باشد. همچنین خیابان مدا (Moda) خیابانی معروف است که کافه ها و رستوران هایی با چشم انداز دریا را در خود جای داده است. تراس ها و باغ های انتهای این خیابان از محبوبیت خاصی در بین گردشگران برای نوشیدن چای و قهوه برخوردار هستند.

بازارها و مراکز خرید

مراکز خرید و بازارهایی بسیاری در محله کادیکوی به وجود آمده و مرکز خرید کوزی یکی از آن ها است. در این محله پاساژهای بسیار قدیمی مانند پاساژ اوپرا اونور وجود دارد که مکانی مناسب برای خرید انواع پوشاک با برندهای مختلف می باشد. همچنین در این محله سه شنبه بازارها بسیار رونق دارد و توریست های زیادی را در اینجا خواهید دید و همانطور که گفتیم یکی از خیابان های معروف محله کادیکوی استانبول، خیابان بغداد است که بسیار هم طولانی است و برای تفریح و خرید و گشت و گذار جای بسیار مناسبی می باشد.

می‌توانید سری نیز به بازار کادیکوی با بازار ماهی مرمره بزنید. شما با ورود به این بازار متوجه می‌شوید که بهترین ساندویچی که تصورش را می‌کنید، نانی گرم و تازه پخته شده است که با ماهی خالدار گریل شده و سبزی تازه یا با جوجه‌های سبک ترکیه‌ای طبخ شده پر شده است. در این بازار می‌توانید چیزهای دیگری مثل زیتون و اقلام دیگر محلی را پیدا کنید.

منطقه کادیکوی استانبول
منطقه کادیکوی استانبول

هتل های محله کادیکوی

محله کادیکوی به دلیل قیمت های مناسب اجناس و سرویس دهی های خوب هتل ها و رستوران ها و امکانات حمل و نقل خوب یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت و خرید در استانبول به شمار می رود.

تنوع قیمت و کیفیت هتل در کادیکوی بسیار بالاست و شرایط اقامت در هتل 5 ستاره لوکس تا مهمان پذیرهای ارزان قیمت وجود دارد. هتل 5 ستاره مودا و هتل هیلتون از هتل های لوکس کادیکوی هستند. هتل سوادیه (Suadiye) و هتل دیلا هم از هتل های 4 ستاره کادیکوی هستند. هتل سیدونیا، مای دورا و کادیکوی پارک سوئیت از بهترین هتل های 3 ستاره کادیکوی برای اقامت هستند.

دسترسی

اگر میخواهید از میدان تکسیم به کادیکوی بروید، میتوان از اسکله امین اونو یا بشیکتاش با فری بوت (لنج/ کشتی) به اسکله کادیکوی رفت. برای این کار باید یا از تکسیم با مینی بوس های زرد رنگ دولموش (dolmuş) به بشیکتاش و یا با قطارهای کابلی از تکسیم به ساحل کاباتاش و یا به ساحل امین اونو بروید و از لنج ها برای رفتن به کادیکوی استفاده کنید.

منطقه کادیکوی استانبول
منطقه کادیکوی استانبول

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨