Borek with spinach and feta stuffing

بهترین غذاهای محلی شهر وان ، ترکیه | Van

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

غذاهای محلی وان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با غذاهای محلی وان ترکیه با شما خواهیم بود. برای آشنایی بهتر با غذاها و خوراکی های این شهر محبوب در کشور ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

وان (Van) شهری بسیار کوچک در ترکیه است، که در نزدیکی مرز مشترک ایران و ترکیه قرار دارد. این شهر دارای قدمت تاریخی طولانی بوده و برای کسانی که عاشق گربه هستند می تواند بهترین شهر باشد، زیرا شهر وان در ترکیه محل زندگی گربه هایی سفید با یک چشم آبی و یک چشم زرد است. با توجه به نزدیکی این شهر به مرز ایران و ترکیه ایرانیان زیادی سالانه تصمیم به سفر به شهر وان را در ذهن دارند.

یکی از لذت هایی که می توان در سفر، به خصوص سفر به شهرهای ترکیه داشت، امتحان کردن غذاها، دسرها و خوردنی های بی نظیر است. کشور ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد برای شکم گردی است، زیرا تنوع غذایی بسیار زیادی دارد. در ادامه ما لیستی از معروف ترین غذاهای محلی شهر وان ترکیه را به شما معرفی می کنیم زیرا که این شهر یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای سفر است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


غذاهای محلی وان ترکیه

کباب آدانا – Adana kebab

کباب‌ها در ترکیه همانند ایران طرفداران بسیاری دارد و آدانا کباب، کبابی به مانند کباب کوبیده ما ایرانیان است، اما مقدار حجم گوشتی که در آن استفاده می‌شود کمی بیشتر است. نام این غذا از شهری به نام آدانا در جنوب شرقی ترکیه گرفته شده است. پس از ترکیب گوشت به‌همراه ادویه‌جات مخصوص، به سیخ کشیده می‌شود و روی آتش زغال کباب می‌شود و در نهایت همراه با نان لواش، پیاز کبابی، گوجه و فلفل سبز سرو می‌شود.

غذاهای محلی وان
غذاهای محلی وان

دونر کباب – Doner kebab

دونر کباب یا کباب ترکی از کباب‌های معروف ترکیه است که شهرت جهانی دارد. دونر به معنی چرخاندن است و این کباب از چرخیدن متوالی و حرارتی که آهسته به آن داده می‌شود، تهیه می‌شود. این کباب در واقع نوعی غذای فست فودی به حساب می‌آید که در فست‌فودی‌ها سرو می‌شود و یک کباب بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.

کوفته ترکی – Köfte

کوفته یا توپ‌های گوشتی از غذاهای محبوب ترکیه است که در وان به بهترین شکل ممکن تهیه می‌شود. در واقع اسم این غذا از همان کوفته ایرانی گرفته شده است، اما مواد تشکیل‌دهنده آن کمی متفاوت است. نزدیک به ۲۰۰ نوع کوفته در ترکیه وجود دارد که هرکدام با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای ترکیبات و طعم‌های متفاوتی هستند.

غذاهای محلی وان
غذاهای محلی وان

لاهماجون – Lahmacun

یکی از لذیذ ترین غذاهای ترکی است که به علت شباهت آن به پیتزا به نام پیتزای ترکی نیز شناخته می شود. گوشت چرخ کرده، سبزیجات خرد شده، پیاز، گوجه و جعفری و ادویه هایی مثل آویشن، فلفل، دارچین و زردچوبه از مهمترین و اصلی ترین مواد تشکید دهنده این غذاهای لذیذ می باشند.

پیده – Pide

پیده نانی نازک با مخلفات است که در تنورهای زغالی پخته می‌شود. پیده را با ترکیبات مختلفی تهیه می‌کنند. سوسیس ترکی، گوشت ادویه زده و دودی، یا گوشت خردشده‌ی بره محبوب‌ترین ترکیبات هستند. پنیر و سبزیجات نیز در ترکیب پیده طرفداران بسیاری دارد. در شهرهای ترکیه رستوران‌های وجود دارند که فقط پیده تهیه می‌کنند و شهر وان نیز از این قضیه مستثنی نیست. قبل از آن که پیده را داخل تنور قرار دهند معمولا روی آن یک تخم‌مرغ می‌شکنند که از خشکی آن کاسته شود.

غذاهای محلی وان
غذاهای محلی وان

سارما – Sarma

دلمه در ترکیه در شکل‌ها و روش‌های متعددی سرو می‌شود که گوشت و برنج را درون کدو، فلفل، بادمجان یا گوجه‌ی خالی‌شده می‌ریزند و به‌آرامی می‌پزند. در سارما ترکیبات میانی در برگ مو ریخته می‌شود و سپس آن را رول می‌کنند. سارما در اکثر سفره‌های ترکی و در وعده‌های مختلف آنان سرو می‌شود.

ایمام بایلدی – imam bayildi

این غذای لذیذ همان بادمجان شکم پر می باشد که درون بادمجان را خالی می کنند و درون آن را با موادی نظیر پیاز، سیر، گوجه، جعفری، فلفل و در برخی موارد نیز از گوشت قرمز درون آن استفاده می نمایند. بعد از اضافه کردن این مواد به داخل شکم بادمجان آنرا درون روغن زیتون می پزند و پس از پخت کامل آنها را سرو می کنند.

غذاهای محلی وان
غذاهای محلی وان

کومپیر – Kumpir

یکی دیگر از پرطرفدارترین غذاهایی است که نه تنها در وان بلکه در تمامی کشور ترکیه محبوب می باشد. این غذا همان سیب زمینی شکم پر می باشد که ابتدا سیب زمینی ها را می پزند و سپس داخل شکمش را خالی کرده و سیب زمینی خالی شده را با موادی نظیر ذرت، نخود فرنگی، کاهو، خیارشور، زیتون سیاه و سبز، سوسیس و انواع سس ها پر می کنند و در نهایت بر روی آن پنیر پیتزا میریزند.

سوپ عدس – Mercimek Corbasi

از جمله سوپ هایی که حتی در میان غذاهای خیابانی ترکیه و شهر وان نیز می توان به آسانی آن را پیدا کرد، سوپ عدس است که از ترکیب عدس له شده و مقدار کمی سبزیجات مخصوص تهیه می شود. سوپ عدس یکی از ارزان ترین غذاهای موجود در کشور ترکیه است که در عین ارزانی بسیار مقوی و خوشمزه می باشد، به ویژه زمانی که آن را با ترشی های محلی ترکیه و همچنین نان گرم پیتا (Pita) میل کنید.

غذاهای محلی وان
غذاهای محلی وان

بورک – Borek

بورک یکی از معروفترین، محبوب ترین و قدیمی ترین خوراک های کشور ترکیه و شهر وان محسوب می گردد. بورک به غذاهایی گفته می‌شود که با خمیر نازک یوفکا تهیه می‌شوند که انواع مختلف با مواد میانی متنوع دارد. از انواع آن می‌توان به بورک گوشت چرخ کرده، بورک سیب‌زمینی، بورک اسفناج و پنیر، بورک عدس و… اشاره کرد. بورک به‌ عنوان صبحانه یا میان‌وعده در ترکیه بسیار پرطرفدار است.

باقلوا – Baklava

باقلوا شیرینی است که برای همه شناخته شده است و اصالت این شیرینی بی‌نظیر به آسیای مرکزی باز می‌شود. امروزه مرکز اصلی باقلوا، شهر «غازی عینتاب» (Gaziantep) است که یدی طولانی در هنر تهیه‌ی باقلوا با خمیرهای نازک و فیلو دارد. این شیرینی وسوسه‌انگیز در همه شهرهای ترکیه برای عاشقان شیرینی و به‌خصوص باقلوا به‌راحتی در دسترس است.

غذاهای محلی وان
غذاهای محلی وان

کونفه – Kunefe

کونفه یکی از دسرهای بسیار خوشمزه‌ی ترک است که هم به‌شکل ساده و هم با بستنی یا خامه‌ سرو می‌شود. پنیر بدون نمک در بین رشته‌های کادایف ساختار این دسر را تشکیل می‌دهد. بعد از پخت، شربت مخصوصی روی این شیرینی ریخته می‌شود که شیرینی شربت و بافت پنیری این دسر طعم متضاد و دلچسبی را ایجاد می‌کند. این دسر با پودر پسته‌ی فراوان تزیین می‌شود.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨