بهترین سوغات شهر وان در سفر به ترکیه | Van

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین سوغات وان ترکیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین سوغات وان ترکیه صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با سوغاتی های معروف این شهر محبوب در ادامه با ما همراه باشید.

وان (Van)، بزرگترین شهر در شرق ترکیه است که مرکز استان وان می‌باشد. این شهر یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است، مردم شهر وان به زبان کردی (کرمانجی) تکلم می‌کنند. عمده شهرت جهانی این شهر به دلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یک چشم آبی و دیگری زردرنگ است که به گربه وان مشهوراند. همچنین وان نام دریاچه‌ای است که شهر وان در شرق آن واقع است.

تور وان به دلیل نزدیکی به ایران و هزینه های مناسب، از تورهای محبوب و پرطرفدار در میان تور ترکیه به شمار می‌آید. در سفر به شهرهای کشور ترکیه یکی از اصلی ترین بخش های سفر خرید و به خصوص خرید سوغاتی است. امکان ندارد شما به ترکیه سفر کنید و دست خالی و بدون سوغات های رنگارنگ آن برگردید. در ادامه شما را با بهترین سوغاتی های وان ترکیه آشنا می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین سوغات وان

قهوه ترک

یکی دیگر از خوشمره ترین نوشیدنی هایی که اکثر مردم ترکیه  وشهر وان از آن استفاده می کنند و بسیار پرطرفدار نیز می باشد قهوه ترک می باشد. این نوع از نوشیدنی بسیار محبوب می باشد و حتی اگر در سفرتان وقت نکرده باشید از قهوه های مغازه ها بنوشید با خرید آنها و بردن به کشورتان هر موقع که دل شما بخواهد می توانید آن را درست کرده و با لذت و در کنار شیرینی های خوشمره بنوشید.

چای ترک

چای یکی از پرطرفدارترین و مقرون به صرفه ترین نوشیدنی های مورد استفاده مردم ترکیه می باشد. راستش را بخواهید پس از هر گشت‌وگذار در شهر وان، چای لازم می‌شوید و خیلی به شما می‌چسبد. پس چرا نباید بخواهید یکی از انتخاب‌های سرراست‌تان برای خرید سوغاتی های وان باشد.

بهترین سوغات وان ترکیه
بهترین سوغات وان ترکیه

باقلوای ترکی

یکی از شیرینی های معروف و محبوب در کشور ترکیه و شهر وان باقلوا می باشد. بسیاری از گردشگران در سفر خود به وان حتما از این شیرینی خوشمزه نوش جان می نمایند و برای سوغات بسته های مختلفی از آنها را با خود به کشورشان می برند. شیرینی لایه لایه ای که با انواع مغز های گردو و پسته پر شده است و با عسل و شیره شیرین سرو میگردد و نه تنها در ترکیه بلکه در بسیاری دیگر از کشورها نیز محبوب می باشد.

راحت الحلقوم

راحت الحلقوم یک نوع شیرینی ساده و خوشمزه ترکی است که معمولا برای دسر و با چای سرو میگردد. راحت الحلقوم بسیار نرم می باشد و به رنگ ها و اشکال مختلف آنرا می توانید در ترکیه و شهر وان پیدا کرده و خرید نمایید و بعنوان سوغات خوشمزه برای دوستان و یا خانواده هدیه ببرید.

بهترین سوغات وان ترکیه
بهترین سوغات وان ترکیه

فنجان های چای‌خوری ترکی 

فنجان‌های چای و ظروف چای‌خوری ترکی را می توانید به عنوان یکی از زیباترین و شیک‌ترین سوغاتی های وان برای دوستان و آشنایان چای خورتان تهیه کنید. برای نوشیدن این چای خوش طعم فنجان های مخصوصی را ترک ها طراحی کرده اند که به صورت کمر باریک بوده و بسیار پر طرفردار می باشند. برخی از این فنجان ها به صورت ساده و برخی دیکر با طرح های گوناگون درست می شوند و بسیار مناسب برای سوغات و هدیه دادن به افرادی است که انها را دوست دارید.

نماد چشم نظر

تمامی مردم ترکیه بر این باورند که این نماد چشم نظر و داشتن آن در هر جایی که باشد تمامی بدهای و چشم های بد را از آنها دور می کند. اگر دقت نمایید در بسیاری از مغازه های، ماشین ها، مغازه ها، خانه ها و اکثر نقاط وان که سر بزنید حتما از این چشم نظرها را مشاهده خواهید کرد و همچنین برای خرید نیز می توانید از آنها برای دوستان و همکارانتان هدیه ببرید.

بهترین سوغات وان ترکیه
بهترین سوغات وان ترکیه

اجناس سرامیکی ترکی

یکی دیگر از زیاترین و به یاد ماندنی ترین سوغات های شهر وان مشور ترکیه اجناس سرامیکی می باشد. این اجناس در طرح ها و رنگا های بسیار و زیبایی تهیه میگردند و در تمامی قسمت های وان می توانید آنها را پیدا نمایید. این اجناس بیشتر جنبه تزیینی دارند و در این رابطه مورد استفاده مردم قرار میگیرند.

لوسترهای رنگی

لوسترهای رنگین و زیبا یکی دیگ‌ر از محببوب ترین سوغاتی هایی است که آنها را می توانید  از فروشگاه‌های صنایع دستی و اشیاء زینتی تهیه نمایید. این لوسترها در انواع مختلف شیشه‌ ای، سرامیکی و کاشی مانند ساخته شده و در آنها لامپ‌های رنگی نصب می‌شود که باعث زیبایی هر چه بیشتر آنها در هنگام چخش نور میگردد و این زیبایی در شب بسیار چشم نواز می باشد. این لوسترهای رنگین در اندازه‌ ها و رنگ‌ های متنوع به فروش می‌رسد و بسیار پرطرفدار می باشد.

بهترین سوغات وان ترکیه
بهترین سوغات وان ترکیه

فرش های دستباف ترکیه

یکی از زیبا ترین و البته گران ترین سوغات های کشور ترکیه و شهر وان فرش های دستبافی است که زنان ترک ماه ها و یا حتی سال ها زمان خود را صرف میکنند تا آنها را با زیبایی هرچه بیشتر ببافند. این فرش ها همانند فرش های ایرانی می توانند هدیه و یادگاری بسیار زیبا و خاطرعه انگیزی از کشور ترکیه  و شهر وان برای شما باشند.

پوشاک ترکیه

شاید اگر بگوییم لباس به نوعی سوغات ترکیه محسوب می‌شود تعجب کنید اما سال‌هاست که پارچه‌ها و صنعت نساجی ترکیه در دنیا و مخصوصا ایران زبانزد است. این کشور با تولید پارچه‌های بسیار مرغوب و همچنین دوخت تمیز و بی‌نظیر انواع لباس، موجب شده در صنعت لباس هم موفق باشد. بسیاری از برند‌های مطرح جهان در زمینه پوشاک مربوط به این کشور هستند یا این که بسیاری از مارک‌های معروف لباس دنیا در ترکیه شعبه دارند. طوری که از نظر خیلی از مردم بهترین سوغات ترکیه لباس است.

بهترین سوغات وان ترکیه
بهترین سوغات وان ترکیه

لوازم آنتیک عثمانی

اگر شما هم عاشق خرید کردن در سفرهای خارج از کشور باشید، حتما دوست دارید از کنار هر مغازه و فروشگاهی که رد می‌شوید هر چیزی را که می‌بینید و از آن خوشتان می‌آید را تهیه کنید. به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های وان می‌توانید به سراغ آنتیک‌فروشی‌های شهر بروید و جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین‌شان را برای دوستان‌تان تهیه کنید و حسابی جیبتان را خالی کنید.

ابزار آلات سنتی موسیقی ترکی

اگر شما و یا یکی از دوستان و اعضای خانوادتان علاقه مند به ساز و مخصوصا ساز های ترکی می باشید در سفرتان به وان به شما پیشنهاد می شود از بهترین و زیباترین ساز های ترکی را برای سوغات و دادن هدیه خریداری کرده و همراهتان به کشورتان ببرید. بیشترین سازی که برای خرید به شما پیشنهاد خواهد شد خرید طبل‌های کوچک می باشد.

بهترین سوغات وان ترکیه
بهترین سوغات وان ترکیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨