راهنمای خرید در وان ترکیه | Van

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خرید در وان ترکیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره خرید در وان ترکیه صحبت خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر و راهنمای خرید در این شهر محبوب در بین ایرانیان در ادامه با ما همراه باشید.

وان (Van)، بزرگترین شهر در شرق ترکیه است که مرکز استان وان می‌باشد. این شهر یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است، مردم شهر وان به زبان کردی (کرمانجی) تکلم می‌کنند. عمده شهرت جهانی این شهر به دلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یک چشم آبی و دیگری زردرنگ است که به گربه وان مشهوراند. همچنین وان نام دریاچه‌ای است که شهر وان در شرق آن واقع است.

تور وان به دلیل نزدیکی به ایران و هزینه های مناسب، از تورهای محبوب و پرطرفدار در میان تور ترکیه به شمار می‌آید. همچنین این شهر یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید کردن از انواع برندهاست. بهتر است سفرتان را در بهترین زمان حراج ها در وان ترکیه برنامه ریزی کنید تا بتوانید با قیمت پایین تر خرید کنید. در ادامه درباره مراکز خرید و نکات خرید در وان به شما توضیح می دهیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


معروف‌ترین مکان ها برای خرید پوشاک در وان ترکیه

معتبرترین و مهمترین فروشگاه این شهر برشکا (Bershka) نام دارد که از سال 1998 آغاز به کار کرده است. از آنجایی که معروف‌ترین سوغاتی وان ترکیه، لباس‌های برند است، باید به شما این نوید را بدهیم که تمامی برندهای معروف در این شهر نمایندگی دارند. شما زمان حراج در وان ترکیه می‌توانید با خیال راحت پوشاک دلخواه خود را با بهترین قیمت‌ها بخرید.

جالب است بدانید که این فروشگاه به عنوان برند تازه‌ای از گروه اسپانیایی ایندیتکس شناخته می‌شود و در 70 کشور دنیا نمایندگی دارد. از جمله این کشورها می‌توانیم به مالزی، آمریکا، دبی، کانادا، ایتالیا، تایلند، کره جنوبی و روسیه اشاره کنیم.

خیابان ماراس (Maras Caddesi) خیابانی با فروشگاه های کوچک است که می توانید لباس های با کیفیت را به قیمت های بسیار مناسب از آنجا خریداری کنید. این خیابان برای خرید پوشاک از وان گزینه مناسبی است.

مرکز خرید AVM یکی مدرن‌ترین و محبوب‌ترین پاساژهای شهر وان است که در 5 طبقه و با متراژ 30 متر مربعی ساخته شده. اگر در حراجی وان ترکیه به این مرکز خرید سر بزنید، شاهد تخفیف‌های مناسبی خواهید بود. در طبقات پایین‌تر این مرکز خرید هم می‌توانید شاهد فروشگاه‌های اوت لت باشید که همواره اجناس خود را با تخفیف به فروش می‌رسانند.

همچنین در تمامی مراکز خرید وان ترکیه برندهای معروفی مانند DEFACTO، MAVI، LC WAIKIKI، zara و غیره وجود دارند. قیمت آن‌ها نسبت به ایران مناسب‌تر است و اگر آن‌ها را مقایسه کنید، خودتان به صحت حرف ما پی می‌برید. پس با کمی گشت و گذار می‌توانید به این فروشگاه‌ها بروید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

خرید در وان ترکیه
خرید در وان ترکیه

خرید مواد غذایی و خوراکی در وان

اگر طرفدار خوراکی و مواد غذایی خوشمزه هستید، حتما به فروشگاه‌های کارفورسا یا میگروس سر بزنید. اگر به این فروشگاه‌ها رفتید و کارت اعتباری به شما تعلق گرفت، حتما آن را به همراه خود داشته باشید؛ چون ممکن است در خرید بعدی، تمام خرید شما به صورت رایگان انجام شود.

خرید زیورآلات در وان ترکیه

مردم این شهر به زیورآلات و کالاهای زینتی علاقه خاصی دارند. به همین خاطر در بازار به غیر از طلا و نقره، فلزهای زینتی دیگری مثل گوگرد، سرب و مس هم فروخته می‌شود. گفتنی است زمان حراج در وان ترکیه فروش این مراکز فروش چندین برابر می‌شود. بهترین جا برای خرید نقره سیاه قلم، بازار آتاسوی آرت (Atasoy Art) و آتاسوی گوموش (Atasoy Gümüş) است که در مرکز شهر وان قرار دارند. در مغازه‌های این بازارها زیورآلات اوراتین به شکل گوشواره، گردنبند و انگشتر به زیبایی ساخته شده‌اند. پس اگر شما هم به این زیورآلات علاقه دارید، حتما سری به این بازارها بزنید. مطمئن باشید از آنجا دست خالی برنمی‌گردید.

بازارهای محلی در وان

یادتان باشد که حتما به بازارهای محلی وان ترکیه هم بروید. چون بازار محلی آن از بافت قدیمی ساخته شده و دیدن آن خالی از لطف نیست. البته بعید است که از اینجا دست خالی برگردید. چون دیدن سوغاتی‌های رنگارنگ و ریز و درشت، مثل زیورآلات، قالی و قالیچه حسابی دلتان را می‌برد.

بهترین بازارها برای خرید بازار روس‌ها و بازار سنتی وان است که در خیابان جمهوریت قرار دارد. البته اجناس بازار کاظم کارابکر و مرکز خریدام وی‌ام وان هم از لحاظ قیمتی نسبت به بقیه بازارها ارزان‌تر است.

برای خرید عمده در وان ترکیه به کجا برویم؟

برندهایی که در این کشور عرضه می‌شوند یا متعلق به خود ترکیه هستند یا از برندهای معروف دنیا نمایندگی دارند. از جمله فروشگاه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها به طور عمده خرید کنید عبارتند از:

چاینا برندز (Chinabrands)
کلاب فشن (Clupfashion)
علی بابا (Alibaba)
طاها گروپ (Tahagroup)
ممتک (Momteks)
کاردم (Kardem)

سقف مجاز خرید از وان ترکیه چقدر است؟

به صورت کلی و همه جانبه اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم در مورد میزان همراه داشتن ارز در هنگام ورود به خاک ترکیه هیچ محدودیتی وجود ندارد اما لازم است که رقم دقیق آن در پاسپورت شما ثبت شود و در خصوص خروج ارز از این کشور حداکثر تا 5,000 دلار یا معادل آن می توان به همراه داشت.

در مورد بار، هر مسافر می تواند 30 کیلو بار در سفر هوایی (مانند پوشاک چون در مورد طلا، الماس، نقره و … بررسی بر اساس وزن صورت می گیرد) و 40 کیلوگرم بار در سفر زمینی (به این شرط که کالای شخصی محسوب شود، بنابراین مسافر مجاز به وارد کردن کالای تجاری نیست مثل وارد کردن نوع خاصی از لباس به شکل یکسان از 1 برند) تا سقف ۸۰ دلار به همراه خود داشته باشد تا مشمول عوارض گمرکی نشود.

لطفا توجه داشته باشید که چنانچه بار شما از سقف مجاز بیشتر باشد در صورتی که بار اول است از معافیت برخوردار می شوید اما پاسپورت مهر خورده شما این معنی را می دهد که تا پایان سال دیگر حق استفاده از معافیت را ندارید. اگر سقف مجاز را در حمل پوشاک از ترکیه رد کردید یا مشمول جریمه می شوید و یا در بدترین حالت باید خود را برای مرجوع شدن بارتان آماده کنید.

خرید در وان ترکیه
خرید در وان ترکیه

نکاتی که پیش از سفر به وان باید بدانید

1. درست است که دی ماه بهترین زمان حراج در وان ترکیه است، اما در نظر داشته باشید که از نظر آب و هوا، دمای شهر وان بسیار کاهش می‌یابد و زمستان‌های سردی دارد. بنابراین از نظر جوی در وضعیت ایده‌آلی قرار ندارد. اگر تصمیم به سفر در این فصل گرفتید، لباس گرم را فراموش نکنید.

2. نکته دیگر این است که قیمت هتل‌ها در نزدیکی ماه کریسمس بیشتر می‌شود و متعاقباً هزینه سفر شما در این زمان هم افزایش می‎یابد.

3. هنگام خرید کردن توجه داشته باشید که در اکثر مواقع امکان تعویض یا پس دادن جنس خریداری شده وجود ندارد، بنابراین پیش از خرید از انتخا‌ب‌تان مطمئن شوید و در خرید کردن، هیجانی عمل نکنید.

4. در حراج های وان ترکیه محصولات متنوعی شامل تخفیف می‌شوند امّا، پرمتقاضی‌ترین اجناسی که در وان به فروش می‌‌روند پوشاک هستند. بنابراین حراج لباس وان ترکیه بیش از هر جنس دیگری شامل تخفیف می‌شود و قیمت لباس در وان ترکیه به پایین‌ترین حد ممکن‌ می‌رسد.

5. نکته دیگر اینکه، ممکن است هر فروشگاه و مرکز خرید زمان حراجی متفاوتی داشته باشد. همانطور که در عکس زیر ملاحظه می‌کنید، اغلب فروشگاه‌هایی که اجناس‌شان را حراج می‌کنند تابلو یا نوشته Discount، حراج یا Indirim را در ورودی فروشگاه‌های خود قرار می‌دهند که نشان دهنده این است که روی اجناس خود تخفیف گذاشته‌اند. البته برخی از مغازه‌ها برای این که جذب مشتری بیشتری داشته باشند، همواره این تابلو و نوشته‌ها را روی مغازه قرار نگه می‌دارند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨