تفرجگاه و روستای بند ارومیه | Band

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای بند ارومیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با روستای بند ارومیه آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این روستای زیبا در استان آذربایجان غریی در ادامه با ما باشید.

آذربایجان غربی یکی از استان های مرزی ایران و مرکز آن شهر زیبای ارومیه است. استان آذربایجان غربی تنها استان هم مرز با کشور ترکیه است. بخش جنوبی آن اغلب کردنشین بوده و به نام مکریان شناخته می‌شود. موقعیت این استان و هم جواری اش با کشور ترکیه باعث شده که این استان از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار باشد. یکی از روستاهای زیبا و دیدنی این استان، روستای بند است.

روستای بند (Band)، تفرجگاهی سرسبز و خوش آب و هوا در فاصله تقریبی 3 کیلومتری جنوب غربی شهر ارومیه است و در کوهپایه قرار دارد. این روستا در کنار رودخانه شهر چای به صورت خطی استقرار و امتداد یافته است.  این منطقه به دليل دارا بودن جاذبه هاي زياد، از مناطق توريستي و گردشگري مهم کشور مي باشد. این روستا منطقه ای زیبا و کوهستانی همراه با باغات و سد رودخانه است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این روستا قدمت سه هزار ساله دارد و یکی از روستاهای قدیمی منطقه به حساب می آید. مردم این روستا اکنون به علت ارائه خدمات گردشگری تغییر شغل داده و به رستوران داری و سایر مشاغل پرداخته اند که غذاهای این منطقه بسیار محبوب اهالی ارومیه است.

تفرجگاه بند برای مسافرت نوروزی بسیار محبوب و مناسب است. کسانیکه به قصد طبیعت گردی عازم ارومیه هستند حتما از این منطقه لذت خواهند برد. شلوغ ترین ساعات و روزهای این منطقه عصر پنجشنبه و جمعه میباشد که ترافیک سنگینی ایجاد میکند. آب و هوای این روستا در فصول بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد است.

جاذبه‌های روستا

  • رودخانه بند
  • باغ‌های اطراف روستا
  • چشم‌انداز کوهستان
  • تفرجگاه زمستانی بند
  • تفرجگاه‌های حاشیه رودخانه شهرچای
  • دریاچه پشت سد شهرچای با قابلیت‌های ورزش‌های آبی
  • مسجد قدیمی روستای بند
روستای بند ارومیه
روستای بند ارومیه

شکم گردی در روستای بند

چنانچه قصد سفر به ارومیه را دارید حتما سری به بند بزنید و از بستنی های معروف به بستنی ترک و نیز ترشک های این منطقه لذت ببرید. در رستوران های منطقه غذاهایی از قیبل آش دوغ محلی و انواع غذاهای روز سرو می شود که میتوانید سر راه به بند، نوش جان کنید.

رستوران طومار یکی از رستوران های این منطقه است که غذاهای لذیذ ایرانی دارد و درون باغ در آلاچیق ها و تخت های زیبا غذا را برای شما سرو می کند. دیزی های این رستوران بسیار معروف و تعریفی است.

بهترین گوشت کبابی و استیک در سطح ارومیه را می‌توان در رستوران دیاکو پیدا کرد. البته دیاکو در مسیر جاده بند و نرسیده به آن واقع شده است. سفره خانه سنتی نقش جهان دارای یک تراس بزرگ و ویوی عالی است که در کنار خوردن غذا و مصرف قلیان می توانید از منظره های طبیعی و فوق العاده لذت ببرید. از دیگر رستوران ها و سفره خانه های خوب بند ارومیه می‌توان رستوران ارم، رستوران کنار رود، رستوران میلاد، تاج محل، اورانوس و وزرا را نام برد.

تسنیم - عکس از: Mohammad Aghae par
تسنیم – عکس از: Mohammad Aghae par

دوستداران طبیعت و نیز انواع غذاهای محلی و یا حتی غذاهای روز می توانند در فضاهای شیک و مجلل و نیز سنتی این منطقه بشینند و هم از صدای زیبای آب و هم از تماشای طبیعت آن لذت ببرند. اگر در فصل تابستان عازم این منطقه شوید، حتما از خوردن توت در داخل باغها که در همان محل به فروش میرسد لذت دو چندان میبرید.

انواع مراسم های روستا

در این روستا انواع مراسم‌های آیینی و سنتی مانند عید نوروز، شب یلدا، چهارشنبه سوری و… برگزار می‌شود و همه این‌ها با آهنگ و رقص‌های محلی همراه است و می‌تواند فرصت جذابی برای آشنایی با فرهنگ مردم این خطه و حضور در فضایی متفاوت و خاطره‌انگیز را به وجود آورد. همچنین در مراسم عروسی روستای بند نوازندگان محلی با اجرای موسیقی و آواز فضای بسیار جذاب و شادی را فراهم می کنند.

چطور به روستای بند برویم ؟

روستای بند ارومیه در فاصله حدودا سه کیلومتری جنوب غربی شهر ارومیه واقع شده و میتوان برای رسیدن به آن در امتداد خیابان دانشکده (شهید بهشتی) حرکت کرد و پس از آن، در مسیر رودخانه جاده ارومیه به طرف روستای راژان تغییر مسیر داد.

آدرس: استان آذربایجان غربی، 3 کیلومتری ارومیه، روستای بند

روستای بند ارومیه
روستای بند ارومیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨