دریاچه سد بارون در ماکو ، آذربایجان غربی | Maku

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دریاچه سد بارون

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دریاچه سد بارون آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این دریاچه و سد زیبا در روستای بارون در ماکو آذربایجان غربی در ادامه مطلب همرا ما باشید.

سد بارون یکی از بزرگ‌ترین سدهای استان آذربایجان غربی به‌شمار می‌رود و در ۱۲ کیلومتری جنوب شهرستان ماکو، روی رودخانه زنگمار و در نزدیکی روستای بارون احداث شده است. رودخانه‌ای که از کوه‌های مرزی ایران و ترکیه سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به رود ارس می‌پیوندد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این سد یکی از بزرگترین سدهای شهرستان ماکو  و از نوع سد خاکی است. طول و عرض تاج سد به ترتیب 350 متر و 10 متر است. گنجایش این سد ۱۴۰ میلیون متر مکعب است و پنجمین سد بزرگ استان آذربایجان غربی شناخته می‌شود. تمای منابع آب ورودی آن، از رودهای روان چالدران تأمین می‌شوند.

دریاچه سد بارون
دریاچه سد بارون

برای ورود به سد بارون نیازمند اجازه هستید و عموم مردم امکان بازدید از آن را ندارند. دریاچه پشت این سد نیز از مناظر زیبایی برخوردار است و امکان ماهیگیری در آن نیز برای علاقه مندان وجود دارد. وجود دشت حاصلخیز پلدشت در پائین دست این سد، این امکان را بوجود آورده تا بهره برداری از آب سد بالغ بر ۱۵ هزار هکتار از این اراضی از آب کشاورزی مطمئن بهره مند گردد.

دریاچه سد بارون
دریاچه سد بارون

کلیسای مریم مقدس ماکو که با نام کلیسای زور زور نیز شناخته می‌شود، در نزدیکی سد قرار دارد. در اطراف رودخانه‌ی زنگمار شاهد طبیعتی بکر و پوشش گیاهی سرسبزی خواهیم بود که این مکان را به محلی ییلاقی نیز تبدیل کرده است.

آدرس: ایران، آذربایجان غربی، شهرستان ماکو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨