بوکان، شهری تاریخی در آذربایجان غربی | Bukan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بوکان کجاست ؟

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره اینکه بوکان کجاست ؟ و جاذبه ها و سوغات این شهر صحبت خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بوکان (Bukan) یکی از شهرستان‌های مهم کردنشین ایران واقع در استان آذربایجان غربی است. این شهرستان بر سر جاده ترانزیتی غرب و در منطقه تقریبا کوهستانی و معتدل قرار گرفته که از جهت شمال به شهرستان میاندوآب و از جنوب به شهرستان سقز و از شرق به شهرستان شاهین‌دژ و از غرب با شهرستان مهاباد همسایه‌ است. بوکان بعد از شهرهای کرمانشاه، ارومیه و سنندج بزرگترین شهر کردنشین در ایران است.

از لحاظ گردشگری، قدمت بیشتر بناهای تاریخی داخل شهر به دوره قاجار و دوره معاصر بازمی‌گردد. از مهم‌ترین صنایع دستی شهر، قالی بافی و فرش بافی است که فرش بوکان از شهرت جهانی برخوردار می باشد و ۸۵ درصد فرش تولیدی آن به خارج از کشور صادر و مابقی آن در داخل ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه بیشتر با این شهر آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی بوکان

بوکان شهری با پیشینه تاریخی غنی است که آثار و جاذبه های تاریخی فراوان دارد. همچنین جاهای دیدنی بسیاری در این شهر وجود دارد که در سفر خود باید حتما از آنها دیدن کنید. یکی از بهترین مکان ها پارک ساحلی بوکان است.

بوکان کجاست ؟
بوکان کجاست ؟

شهربازی، میدانی بزرگ برای ورزش، پیست اسکیت و درختزارهای وسیع در این پارک ساحلی، از ویژگی های مطلوب آن است که به مکانی دوست داشتنی برای تفریح خانواده های محلی و دیگر مسافران تبدیل شده است. همچنین «سیمینه رود» که در نزدیکی و مجاورت این پارک ساحلی قرار دارد، منظره ای زیبا و طیبعتی دوست داشتنی را ایجاد کرده است.

بوکان کجاست ؟
بوکان کجاست ؟

سوغات بوکان

این شهر علاوه بر جاهای دیدنی متنوع، فرهنگ غنی و تاریخچه ای پربار، دارای سوغاتی های خوشمزه و بی نظیری است که حتما باید امتحان کنید و دست خالی از بوکان برنگردید.

از جمله سوغاتی های معروف شهرستان بوکان، بامیه و لقمه قازی (نوعی شیرینی)، کلوچه های محلی، تخم آفتابگردان، ترشی محلی، ماهی قزل آلا، میوه های فصلی، گیاهان خوراکی مانند قارچ، ریواس، کنگر، اسفناج و عسل و پنیر کوزه می باشد.

بوکان کجاست ؟
بوکان کجاست ؟

صنایع دستی

مانند اکثر شهرهای ایران، شهرستان بوکان نیز صنایع دستی منحصر به فرد خودش را دارد. از جمله این صنایع دستی فرش دستباف، قالی بافی، سجاده بافی، بافتنی های سنتی، جاجیم، ملیله دوزی و گلدوزی، گلیم، طرح های چرمی و طرح های چوبی است که همانطور که گفتیم فرش بوکان از شهرت جهانی برخوردار است.

بوکان کجاست ؟
بوکان کجاست ؟

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨