فاصله وان تا ارومیه

آشنایی با روش های سفر از ارومیه به وان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

فاصله وان تا ارومیه چقدر است؟

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست  به توضیحاتی درباره فاصله وان تا ارومیه خواهیم پرداخت. برای شناخت بیشتر مسیرها و رفت و آمد به این شهر در ادامه با ما باشید.

وان از شهرهای شرقی ترکیه است و بسیاری از گردشگران ایرانی برای رفتن به ترکیه ابتدا وارد این شهر می‌شوند. همچنین ارومیه از نزدیک‌ترین شهرهای ایران به وان بوده و تنها ۲۸۰ کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند؛ بنابراین هر موقع که بخواهید می‌توانید از طریق آذربایجان غربی خود را به مرز رازی برسانید و پس از طی کردن تشریفات گمرکی وارد شهر وان یا بالعکس شوید. اگر می‌خواهید بدانید فاصله وان تا ارومیه با وسایل نقلیه گوناگون چقدر است تا انتهای مقاله امروز همراه ما باشید.

فاصله وان تا ارومیه با هواپیما

سریع‌ترین و راحت‌ترین راه سفر از وان تا ارومیه سفر با هواپیما است. فاصله پرواز از فرودگاه وان تا فرودگاه ارومیه حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه است که در راه جاذبه‌های زیبایی همچون کوه‌های آرارات، دریاچه وان و دشت‌های سرسبز ایران را مشاهده خواهید کرد. پس از رسیدن به فرودگاه ارومیه می‌توانید با تاکسی‌های موجود در فروشگاه به مرکز شهر ارومیه بروید.

این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به مسجد جامع ارومیه، بازار ارومیه، دریاچه ارومیه و… اشاره کرد. شرکت‌های هواپیمایی قشم ایر، ایران ایر، آتا و آسمان، پروازهای مستقیم بین وان و ارومیه را انجام می‌دهند و می‌توانید با مراجعه به یکی از آنها و تهیه بلیط سفر خود را آغاز کنید. سفر با هواپیما برای افرادی که عجله دارند و می‌خواهند سریع‌تر به مقصد برسند بسیار مناسب است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


"</p

فاصله وان تا ارومیه با قطار

سفر زمینی آن هم با قطار لذت‌های خود را دارد و برای این سفر باید به مرز رازی در ترکیه بروید که تا ایستگاه راه‌آهن خوی ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. همچنین خوی تا شهر ارومیه حدود ۱۶۵ کیلومتر فاصله دارد و طی کردن این مسیر با قطار حدود ۳ ساعت به طول می‌انجامد. اگر برای سفر از وان به ارومیه قطار را انتخاب کردید ساعت ۱۴ ظهر باید به مرز رازی بروید و سوار قطار شوید چراکه این قطار روزی یک‌بار به سمت ارومیه حرکت می‌کند. سفر با قطار بسیار لذت‌بخش است و با تماشای مناظر زیبای ترکیه و ایران اصلا زمان را حس نخواهید کرد.

قبل از سفر با قطار باید پاسپورت و ویزای ترکیه تهیه کنید که برای تهیه بلیط قطار می‌توانید به دو صورت حضوری از ایستگاه راه‌آهن یا آنلاین از طریق سایت‌های فروش اقدام کنید. مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید و در ایستگاه راه‌آهن به مسئولین ایستگاه نشان دهید. همچنین قطار امکانات مختلفی مانند کافه، رستوران و سرویس بهداشتی در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

فاصله وان تا ارومیه با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی همواره اولویت بسیاری از مسافران است، چراکه هر موقع بخواهند در طول مسیر می‌توانند توقف کنند و زیبایی‌های مسیر لذت ببرند. بسیاری ترجیح می‌دهند از وان تا ارومیه را با ماشین شخصی طی کنند که حدود ۴ ساعت زمان می‌برد. از وان تا مرز جاده‌های آسفالت بسیار مناسبی وجود دارند که دو بانده هستند و پس از گذشتن از مرز وارد جاده‌های تک بانده خواهید شد. اولین جاذبه‌ای که مشاهده خواهید کرد دریاچه وان است که از شناخته‌شده‌ترین دریاچه‌های آب شیرین دنیا به شمار می‌رود.

سپس به کوه‌های آرارات می‌رسید و به مرز نزدیک می‌شوید. برای رسیدن به شهر ارومیه باید شهرهای سلماس، خوی و چایپاره را پشت سر بگذارید. به این منظور از یک جاده پر پیچ و خم عبور خواهید کرد که لذت سفر را بیشتر می‌کند و بسیار هیجان‌انگیز است. در نهایت به دریاچه زیبای ارومیه می‌رسید و سپس وارد شهر خواهید شد. بهتر است پیش از شروع سفر از محدودیت‌های تردد و وضعیت مرزها آگاه شوید. مدارک لازم، بیمه‌نامه معتبر خودرو و لوازم ضروری سفر را نیز همراه داشته باشید و برای آن که از سفر خود لذت ببرید با احتیاط رانندگی کنید.

"</p

مسیرهای دسترسی از وان به ارومیه

در صورت سفر از وان به ارومیه با توجه به شرایط و موقعیت خود می‌توانید یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:

جاده اصلی

جاده اصلی یا جاده ابریشم برای سفر از وان به ارومیه از شهرهای ارزروم، سلماس و خوی عبور می‌کند. در مسیر این جاده جاذبه‌های بسیار متنوعی وجود دارند که می‌توانید از آنها بازدید کنید. جاده اصلی در مقایسه با مسیر مرز تمرچین طولانی‌تر است؛ اما جذابیت بیشتری دارد. اگر از زمان کافی برخوردار هستید و علاقه دارید سفری خاطره‌انگیز و جذاب داشته باشید حتماً جاده اصلی را انتخاب کنید.

مرز تمرچین

نزدیک‌ترین مرز در ایران و ترکیه مرز تمرچین است که با شهر وان تنها ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. در صورتی که از وان به مرز تمرچین حرکت کنید تنها یک ساعت و ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود. پس از آن باید گمرک و پلیس گذرنامه را پشت سر بگذارید تا وارد کشور شوید. این مسیر شما را زودتر به ارومیه می‌رساند اما مانند جاده اصلی پرجاذبه نیست و تنها از شهر سلماس می‌گذرد. این مسیر در صورتی مناسب است که عجله دارید و یا بودجه شما محدود است.

فاصله وان تا مرزهای ایران

برای سفر از وان به ارومیه یکی از سه مرز رازی، بازرگان و سرو را باید انتخاب کنید. فاصله و ویژگی‌های هر یک از این مرزها عبارتند از:

مرز رازی

مرز رازی از پر رفت و آمدترین مرزهای ایران جهت سفر به وان شناخته می‌شود. این مرز فاصله کمی تا شهر وان دارد که حدود ۱۰۶ کیلومتر است و با خودروی شخصی تنها دو ساعت زمان می‌برد. یکی از معایب مرز رازی محدودیت تردد است که سایر مرزها این محدودیت را ندارند، در این مرز مسافران فقط از ساعت ۹ الی ۱۷ می‌توانند از این مرز عبور کنند.

مرز رازی

مرز بازرگان

مرز بازرگان از مهمترین مرزهای زمینی ایران به ترکیه به شمار می‌رود و در شهرستان ماکو قرار دارد. این مرز بدون محدودیت بوده و هر زمان از شبانه‌روز که بخواهید می‌توانید از وان به ارومیه و بالعکس سفر کنید. مسیر وان از مرز بازرگان طولانی‌تر از مرز رازی است و حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد که با خودرو شخصی ۳ ساعت در راه خواهید بود. با این حال به‌خاطر عدم محدودیت تردد و مبدا بسیاری از مسافران این مرز را انتخاب می‌کنند. مرز بازرگان تنها برای خودروهای شخصی به کار نمی‌رود و ترانزیت‌ها نیز می‌توانند از آن عبور کنند.

مرز سرو

در صومای برادوست شهرستان ارومیه شهر سرو قرار دارد که هم مرز با کشور ترکیه است. برخی از مسافران از طریق مرز سرو به ارومیه وارد می‌شوند چراکه این شهر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب ارومیه واقع شده است. مرز سرو گمرکی و ترانزیتی است و معمولاً افرادی که به قصد وارد کردن جنس از ترکیه وارد ایران می‌شوند از آن استفاده می‌کنند. شهر وان تا مرز سرو ۲۳۰ کیلومتر فاصله دارد و حدود ۳ ساعت به طول می‌انجامد.

فاصله وان تا شهرهای ایران

حال که با فاصله وان تا ارومیه آشنا شدید بهتر است مسیر این شهر را تا برخی از شهرهای مهم ایران نیز بدانید:

فاصله وان تا تهران

تهران یکی از مهم‌ترین مقاصد مسافران از وان به شمار می‌رود و آن‌ها همه‌روزه به‌صورت هوایی یا از طریق مسیرهای زمینی به تهران سفر می‌کنند. وان تا تهران حدود ۹۶۰ کیلومتر فاصله دارد که اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید حدود ۱۲ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله وان تا تبریز

تبریز یکی از نزدیک‌ترین شهرها به ترکیه است و مرکز استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود. تبریز از دیگر شهرهای مناسب جهت رفتن به شهرهای مختلف ترکیه است. فاصله وان تا تبریز حدود ۳۲۹ کیلومتر است و رفتن با خودروی شخصی حدود ۴ ساعت زمان می‌برد.

فاصله وان تا تبریز

فاصله وان تا رشت

رشت از پرجمعیت‌ترین و پرترددترین شهرهای شمالی ایران است و گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. فاصله وان تا شهر رشت حدود ۹۰۶ کیلومتر است و حدود ۱۲ ساعت را باید طی کنید.

فاصله وان تا زنجان

زنجان از دیگر شهرهای زیبا و پرجاذبه ایران است که گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. فاصله وان تا شهر زنجان حدود ۶۳۱ کیلومتر است و مسافران برای ورود به شهر زنجان با خودروی شخصی حدود ۸ ساعت باید رانندگی کنند.

فاصله وان تا کرج

کرج یکی دیگر از مقصدهای مهم مسافران از شهر وان است و همه‌روزه تعداد بالایی از گردشگران وارد این شهر می‌شوند. فاصله وان تا شهر کرج ۹۱۱ کیلومتر بوده و با خودروی شخصی ۱۲ ساعت در راه خواهید بود.

نکات سفر از وان تا ارومیه

برای سفر از وان تا ارومیه می‌توانید از هواپیما، قطار و خودرو شخصی استفاده کنید که انتخاب هر یک از آنها به زمان، بودجه و علاقه شما بستگی دارد. لازمه سفر از وان به ارومیه داشتن ویزای ایران است که می‌توانید با مراجعه به سفارت ایران آن را تهیه کنید. همچنین باید مدارک شناسایی مانند کارت ملی و پاسپورت معتبر به همراه داشته باشید. در صورت تمایل به سفر با خودرو شخصی باید آن را از نظر فنی بررسی نموده و سوخت کافی داشته باشید. در مرزهای ایران و ترکیه کنترل‌های امنیتی انجام می‌شوند و باید از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنید تا به مشکل نخورید. برای داشتن سفری خاطره‌انگیز و ایمن پیش از شروع سفر وضعیت آب و هوا را چک کنید و در صورت مساعد بودن هوا شروع به سفر نمایید.

سخن پایانی

فاصله وان تا ارومیه با انواع وسایل نقلیه به‌صورت کامل توضیح داده شد و می‌توانید از طریق مسیرها و مرزهای گوناگون به این شهر زیبا و تماشایی سفر کنید. همچنین به فاصله وان تا برخی از شهرهای مهم ایران اشاره شد که در طول مسیر می‌توانید از مناظر زیبا و رویایی ترکیه و ایران لذت ببرید.



 الی گشت    

                تور کیش