موتور سواری

یک روز موتور سواری در تهران: راهنمایی گردشگردی با موتورسیکلت در تهران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آیا تاکنون به تهران‌گردی یا گردشگری در این شهر بزرگ فکر کرده‌اید؟ یا اصلا با جاذبه‌های دیدنی این شهر آشنا هستید؟ تهران به‌عنوان کلانشهر و پایتخت ایران، جمعیت بسیار زیادی دارد و به‌دلیل شلوغی، شهر در اکثر روزها خسته‌کننده و کلافه‌کننده است؛ به‌همین خاطر شاید چندان به گردشگری در این کلانشهر فکر نکرده باشید. معمولا افراد مناطقی را برای گردشگری انتخاب می‌کنند که از شلوغی‌های شهر دور باشد. درحالی‌که شما می‌توانید با موتور سواری در تهران یک روز گردشگری فوق‌العاده را تجربه کنید. با موتور سواری در تهران می‌توانید به‌راحتی به نقاط دیدنی این شهر دسترسی پیدا کرده و از جاذبه‌هایی دیدن کنید که شاید چندان ذهنیتی از زیبایی منحصربه‌فرد آن نداشته باشید. با ما همراه باشید تا راهنمای گردشگری با موتور سیکلت در تهران را شرح دهیم.

تهران در شب

راهنمای گردشگری با موتور در تهران

تصور کنید که شما می‌توانید در شهر بزرگ و پرجمعیتی مانند تهران یک روز گردشگری ایده‌آل را داشته باشید. هرچند ممکن است تصوری از جذابیت آن نداشته باشید؛ اما موتور سواری در تهران می‌تواند جذابیت زیادی برایتان داشته باشد. ممکن است ترافیک‌های سنگین در اقصی نقاط تهران و تردد بالای جمعیت در ایستگاه‌های حمل‌ونقل شهری باعث شود که هیچگاه به دیدن جاذبه‌های شهر تهران فکر نکنید. این در حالی است که شما می‌توانید با استفاده از موتور سیکلت به‌راحتی ترافیک‌های سنگین را پشت‌سر گذاشته و بدون اتلاف وقت به اماکن دیدنی این شهر بروید.

قطعا تماشای جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی و سایر اماکن دیدنی در یک روز می‌تواند جذابیت زیادی برای شما داشته باشد. البته برای این‌که بتوانید یک روز ایده‌آل با موتور سیکلت در تهران را برای خود رقم بزنید، باید به چند نکته مهم توجه کنید. هرچند گردشگری با موتور بسیار لذت‌بخش بوده و هیجان زیادی دارد؛ اما موتور سواری نیز چالش‌های خاص خود را دارد و درصورتی می‌توانید یک روز هیجان‌انگیز را برای خود رقم بزنید که با قوانین استفاده از موتور آشنا باشید. در ادامه نکات لازم در این خصوص را بررسی می‌کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نکته مهم: برای موتور سواری حتما و حتما استفاده از کلاه کاسکت و لباس موتور سواری را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی تهران

اگر قصد تهران‌گردی با موتور را دارید، باید قبل از هر چیزی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. گستردگی این شهر باعث شده که آب و هوای آن در جنوب و شمال تهران متفاوت باشد. شمال این شهر به نواحی کوهستانی و جنوب آن به نواحی کویری ختم می‌شود. مقاصد تفریحی، بناهای تاریخی و جاهای دیدنی زیادی در این کلانشهر وجود دارد که می‌توانید با موتور سواری در تهران از تمام این اماکن دیدن کنید. اگر به تاریخ علاقمند هستید، کاخ‌ها و موزه‌های زیادی برای دیدن وجود دارد. برای دوستداران طبیعت نیز پارک‌ها و مناطق بکر زیادی توصیه می‌شود. بازارها و مراکز خرید مدرن بسیاری نیز وجود دارد که برای علاقمندان به خرید، جذابیت زیادی خواهد داشت.

شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست برای یک روز تهرانگردی به مناطق مختلفی ازجمله دریاچه چیتگر، پل طبیعت، پارک ساعی، پارک جنگلی لویزان، بوستان جمشیدیه، بوستان آب و آتش، بوستان باغ ایرانی تهران، باغ پرندگان، درکه، ییلاق فشم و لواسان، ایران مال، بازار تجریش، بازارچه عودلاجان، بازار بزرگ تهران، کاخ گلستان، عمارت شمس‌العماره، کاخ موزه سعدآباد، کاخ نیاوران، خانه موزه مقدم، موزه فرش، موزه جواهرات ملی ایران، موزه آبگینه، موزه کمال‌الملک، باغ موزه مینیاتور، موزه موسیقی الهیه، عمارت مسعودیه و بسیاری دیگر از اماکن دیدنی این شهر رفته از جذابیت‌های آن لذت ببرید.

موتورسواری چیتگر

قوانین موتور سواری ایران

فراموش نکنید که برای موتور سواری در تهران باید به قوانین تعریف شده برای استفاده از وسیله نقلیه توجه کنید. از قوانین موتور سواری ایران می‌توان به داشتن گواهینامه متناسب با نوع موتور، سرعت مجاز، توجه به قوانین رانندگی، بیمه موتور، عدم داشتن خلافی موتور سیکلت، استفاده از کلاه ایمنی و پوشش مناسب، سلامت موتور و فاکتورهای مربوط به آن مانند نور مناسب چراغ و … اشاره کرد. در موتور سواری استفاده از کلاه کاسکت اجباری است؛ اما مهم‌تر آن است که بتوانید یک کلاه کاسکت مناسب را برای خود انتخاب کنید.

از انواع این کلاه ایمنی برای موتور سواران می‌توان به کلاه کاسکت فک ثابت، فک متحرک، بدون فک، کلاه کاسکت بلوتوث‌دار و … اشاره کرد. اگر می‌خواهید برای تهران‌گردی همراهی در کنار خود داشته باشید، باید برای او نیز کلاه کاسکت مناسب تهیه کنید. علاوه‌بر کلاه کاسکت اجباری باید پوشش مناسبی برای موتور سواری داشته باشید. استفاده از پوشش مناسب مانند دستکش، عینک، زانوبند، مچ‌بند و … به ایمنی بیشتر شما کمک می‌کند.

نکته

قوانین موتور سواری در ایران صرفا به داشتن گواهینامه و بیمه موتور محدود نمی‌شود. منظور از رعایت این قوانین توجه به اصول رانندگی به‌خصوص در شهر پرجمعیتی مانند تهران است. اگرچه موتور سواری در تهران یا هر شهر شلوغ دیگری آسان بوده و مزایای بسیاری دارد؛ اما به هر حال خطرات خاص خود را دارد و فردی که از موتور سیکلت استفاده می‌کند، باید تسلط کافی داشته باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از موتور سیکلت‌های سنگین با قدرت موتور بالا برای استفاده در سطح شهر با محدودیت‌هایی همراه است.

موتورهایی با انجین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سی‌سی به‌عنوان موتور سیکلت‌های معمولی در سطح شهر، قدرت، سرعت و شتاب مناسبی ارائه می‌دهند. بهتر است برای گردشگری با موتور در تهران یک موتور سیکلت مناسب را تهیه کرده و لوازم جانبی، بیمه و سایر فاکتورهای مورد نیاز آن ازجمله قفل موتور سیکلت را تامین کنید. برای تهیه ملزومات این سفر درون شهری نیز می‌توانید یک مرجع تخصصی و معتبر را انتخاب کنید.

موتور سواری

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به راهنمای گردشگری با موتور در تهران صحبت کردیم و ضمن معرفی نقاط دیدنی این شهر، راجع‌به قوانین موتور سواری نکاتی را ذکر کردیم. تهران به‌عنوان یک کلان‌شهر پرجمعیت و پایتخت ایران، شاهد ترافیک‌های سنگین در طول روز است؛ به‌همین خاطر مردم سعی می‌کنند که برای تفریح و گردش، نقاط برون‌شهری را انتخاب کنند. درحالی‌که خود تهران از جاهای دیدنی بسیار جذابی برخوردار است. شما می‌توانید با موتور سواری در تهران یک روز گردشگری ایده‌آل را برای خود رقم بزنید. تنها کافیست که قوانین استفاده از موتور سیکلت را رعایت کرده و با ایمنی و تجهیزات کامل، سفر درون‌شهری خود را آغاز کنید.



 الی گشت    

                تور کیش