10 اپلیکیشن ضروری برای سفر به ترکیه را بشناسید

10 اپلیکیشن ضروری برای سفر به ترکیه را بشناسید

در نگاه اول ممکن است‌ سفر به یک کشور خارجی، پیدا کردن راه و چاه و گشت و گذار در آن دشوار به نظر برسد اما امروزه اپلیکیشن های مختلف به کمک مسافران آمده اند و سفر را بسیار راحت تر کرده اند. ترکیه یکی از مقاصد محبوب گردشگری است که استانبول، پرطرفدار ترین شهر آن برای سفر به شمار می‌آید. این مقصد جذاب انواع فعالیت ها مانند خرید، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی،‌ تفریحات آبی و… را در خود جای داده. در این مطلب اپلیکیشن های مهم و کاربردی در تمام زمینه های موردنیازتان در طول سفر به ترکیه را به شما معرفی کنیم. در انتهای مطلب نیز هتل گراند استار بسفروس استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید برای تجربه اقامتی دل‌نشین در ترکیه از این هتل استفاده کنید.

1. اپلیکیشن Google Translate

با ترجمه زبان ترکی به فارسی و بالعکس به شما برای برقراری ارتباط با مردم محلی، خواندن تابلوها و منوها و درک اطلاعات گردشگری کمک می‌کند.

2. اپلیکیشن City Mapper Istanbul

این اپلیکیشن برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه های سفر در استانبول بسیار کاربردی است. شما می‌توانید با استفاده از آن از مسیر ها و زمان بندی حرکت وسایلی مانند اتوبوس، تراموا و قایق در استانبول مطلع شوید و اطلاعات مربوطه را دریافت کنید. همچنین می‌تواند کرایه تقریبی تاکسی ها را در مسیرهای مختلف تخمین بزند تا با آگاهی کافی از هزینه های استاندارد، سوار تاکسی شوید.

10 اپلیکیشن ضروری برای سفر به ترکیه را بشناسید

3. اپلیکیشن Istanbul Tourist Pass

یک اپلیکیشن کاربردی برای خرید بلیط موزه ها و جاذبه های گردشگری استانبول است که از این طریق دیگر نیازی به ایستادن در صف های طولانی تهیه بلیط ندارید و در زمان بازدید از اماکن دیدنی صرفه جویی می‌شود و با استفاده از تخفیفات آن، هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد. همچنین در این برنامه می توانید موقعیت مکانی زنده خود را مشاهده و جاذبه های نزدیک خود را پیدا کنید.

4. اپلیکیشن BiTaksi

با استفاده از اپلیکیشن بیتاکسی می‌توانید در شهر های استانبول و آنکارا به صورت آنلاین در خواست تاکسی بدهید و بدون دغدغه و اتلاف وقت، آسان و سریع در شهر جابجا شوید. از پرداخت هزینه های بالا نیز جلوگیری می‌شود زیرا قیمتی استاندارد برای مسیرها توسط اپلیکیشن در نظر گرفته می‌شود.

5. اپلیکیشن XE Currency

این اپلیکیشن برای محاسبه قیمت ها و مدیریت هزینه های سفر ضرورت دارد. با کمک آن می توانید در سفر به ترکیه، تمامی قیمت ها، مانند قیمت محصولات در مراکز خرید ترکیه، قیمت غذاهای رستوران و… را به راحتی به ریال یا تومان تبدیل کنید و بهتر درباره ارزش خرید اجناس تصمیم بگیرید.

6. اپلیکیشن Maps.me

برای پیدا کردن مسیر خود در شهر، یافتن رستوران ها و جاذبه های گردشگری و مکان های موردنظرتان بسیار کاربردی است. از این طریق راحت تر می‌توانید در طول سفر برای خود برنامه ریزی کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید جاذبه هایی که در استانبول یا هر مقصد دیگری، دیده اید را علامت گذاری کنید و یادداشتی برای آنها اضافه کنید.

7. اپلیکیشن Yemeksepeti

این اپلیکیشن برای سفارش آنلاین غذا از رستوران های مختلف ترکی، دیدن قیمت غذا در انواع رستوران ها، یافتن نزدیک‌ترین رستوران به شما و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه کاربرد دارد.

8. اپلیکیشن Grand Bazaar

بازار بزرگ استانبول همانطورکه از نامش پیداست، بسیار وسیع است و چرخیدن در این بازار برای گردشگران می‌تواند گیج کننده باشد. با کمک این اپلیکیشن به راحتی راه خود را در کوچه های پرپیچ و خم معروف‌ترین بازار مشخص و فروشگاه مورد نظرتان را پیدا کنید.

9. اپلیکیشن Trafi

این اپلیکیشن برای اطلاع از وضعیت ترافیک و برنامه حرکت وسایل حمل و نقل عمومی کاربرد دارد. با استفاده از آن می‌توانید مناسب ترین مسیر را برای جابجایی سریع در شهر پیدا کرده و در زمان صرفه جویی کنید.

10. اپلیکیشن flytoday

اپلیکیشن فلای‌تودی، برای رزرو و خرید تمامی خدمات مورد نیاز برای سفر به ترکیه و هر مقصد دیگری کاربرد دارد. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید به آسانی انواع پروازها، هتل‌ها، تورهای خارجی و… را رزرو کنید و از تخفیفات مطلع شوید تا در زمان و هزینه سفر نیز صرفه‌جویی ‌شود.

اپلیکیشن هایی که معرفی شد کار شما را در طول سفر بسیار راحت تر می‌کند اما برای ساخت تجربه ای دل‌چسب از سفر به استانبول کافی نیست. انتخاب یک اقامتگاه راحت و مناسب برای آرامش‌خاطر شما در سفر ضروری است پس با ادامه مطلب همراه باشید:

رزرو هتل گرند استار بسفرس استانبول

یک هتل ۴ ستاره است که در میدان تکسیم، قلب پرجنب و جوش استانبول واقع شده. اتاق های هتل با دکوراسیونی مدرن، تمیز و راحت با چشم اندازی از شهر یا دریا هستند و دارای تجهیزاتی مانند سیستم تهویه،‌ چای‌ساز، تلویزیون و مینی بار می‌باشند.

10 اپلیکیشن ضروری برای سفر به ترکیه را بشناسید

موقعیت مکانی هتل برای گردشگران بسیار مناسب است. این هتل در فاصله کوتاهی از مکان های محبوب استانبول برای خرید کردن و بازدید مانند خیابان استقلال و کاخ دولماباغچه و همچنین ایستگاه مترو تکسیم قراردارد که برای صرفه جویی در هزینه ها و زمان بسیار عالی است. برخی از امکانات هتل عبارتنداز:

  • وای فای رایگان
  • کافی شاپ
  • رستوران با تراسی زیبا و چشم اندازی از تنگه بسفر
  • استخرسرپوشیده
  • باشگاه بدنسازی
  • سونا و حمام ترکی
  • خدمات ماساژ
  • پذیرش ۲۴ ساعته

هتل گرند استار بسفروس گزینه ای عالی برای مسافرانی است که به دنبال یک هتل مقرون به صرفه در موقعیت مکانی مناسب هستند که امکانات تفریحی و رفاهی مطلوبی نیز ارائه بدهد. این هتل اقامتی راحت و خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد که برای رزرو آنلاین این هتل، با پایین ترین قیمت می‌توانید از طریق فلای تودی اقدام کنید.

رزرو هتل در ترکیه با بهترین قیمت در فلای تودی

فلای تودی، بهترین گزینه برای برای رزرو آسان هتل در سراسر جهان است. چراکه ضمانت پایین ترین قیمت رزرو انواع هتل های خارجی را ارائه می‌دهد تا با آرامش خاطر هتل خود را با مناسب ترین قیمت، رزرو کنید.

بیش از 1 میلیون اقامتگاه در فلای تودی در دسترس شماست. با مراجعه به اپلیکیشن و یا وب سایت فلای تودی، به آسانی لیست تمامی هتل های موجود در مقصد مورد نظرتان با قیمت و امکانات در اختیار شماست. پس از انتخاب و رزرو، واچر هتل به‌صورت آنی برای شما ارسال خواهد شد. پشتیبانی 24 ساعته در تمام روز های هفته و تنوع خدمات مانند رزرو بلیط قطار و هواپیما و دریافت ویزا از دیگر نقاط مثبت فلای تودی هستند.

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)