فاصله تبریز تا وان ، فاصله زمینی از مرزهای مختلف

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

فاصله تبریز تا وان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست فاصله تبریز تا وان را از مرزهای مختلف خواهیم داشت. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از راه‌های سفر به شهر وان ترکیه، عبور از مسیر زمینی با استفاده از قطار و اتومبیل است. از شهر تبریز سه مسیر از مرزهای رازی، بازرگان و سرو برای رفتن به شهر وان وجود دارد. فاصله میان شهر وان تا تبریز 332 کیلومتر تخمبن زده می‌شود؛ اگر با سرعت متوسط 100 کیومتر بر ساعت حرکت کنید، طی 3 تا 4 ساعت به شهر وان خواهید رسید.

با این حال مدت زمان دقیق طی کردن این مسیر با توجه به مسائلی نظیر ویژگی‌های مسیر و مرز انتخابی شما تفاوت خواهد بود. همچنین انتخاب نوع وسایل نقلیه نیز در تعیین مدت زمان رسیدن به شهر وان اثرگذار است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهر وان ترکیه کجاست ؟

شهر وان در شرق ترکیه و در مرکز استانی به همین نام قرار دارد و به عنوان یک شهر کوچک و باصفا شناخته می‌شود. این شهر به دلیل قرارگیری در حاشیه دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ترکیه، جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان دارد. قدمت شهر وان به حدود ۳۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در آن زمان، منطقه پادشاهی کهن اورارتو در اطراف دریاچه وان پا گرفت. امروزه، شهر وان از شکوه و بزرگی آن زمان، فاصله گرفته و به یک شهر ساده و کوچک تبدیل شده است. جمعیت شهر وان به حدود ۳۷۰,۱۹۰ نفر می‌رسد و این شهر وسعتی برابر با ۱,۹۳۸ کیلومتر مربع دارد.

از جمله ویژگی‌های جالب شهر وان می‌توان به جمعیت بالای کُردهای این شهر و همچنین وجود گربه‌های سفید با چشمانی متفاوت اشاره کرد. این ویژگی‌ها به نماد شهر وان تبدیل شده‌ است. در کل، شهر وان به علت تاریخچه و فرهنگ غنی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد و بازارهای محلی پررونق، یکی از مقاصد گردشگری مهم در شرق ترکیه به شمار می‌رود.

فاصله تبریز تا وان
فاصله تبریز تا وان

راه های سفر زمینی به شهر وان ترکیه

سفر به شهر وان از ایران از طریق سه مرز رازی، بازرگان و سرو در نزدیکی آذربایجان امکان‌پذیر است. هر یک از این مرزها ویژگی‌های خود را دارند که در ادامه شرایط و اطلاعات هر مسیر را تشریح کرده‌ایم:

فاصله وان تا مرز رازی – کاپیکوی

گذرگاه مرزی رازی، شلوغ‌ترین مرز ایران جهت سفر به وان محسوب می‌شود. این گذرگاه در شهرستان خوی آذربایجان غربی واقع شده است. با استفاده از خودرو شخصی، شما می‌توانید فاصله‌ اندک میان مرز رازی تا وان را در حدود یک ساعت و نیم طی کنید. با این حال، باید توجه داشت که گذرگاه رازی محدودیت تردد دارد و تنها در فاصله زمانی 9 صبح الی 17 عصر عبور از این گذرگاه برای گردشگران مجاز خواهد بود.

در صورتی که از تبریز به سمت ترکیه سفر می‌کنید، می‌توانید از گذرگاه رازی یا بازرگان استفاده کنید. باید توجه داشت که با وجود اینکه شرایط جاده در گذرگاه رازی تقریبا مطلوب است؛ اما در طول مسیر شما به امکانات رفاهی محدودی دسترسی دارید.

فاصله وان تا گذرگاه رازی حدودا 106 کیلومتر است. علاوه بر این، گذرگاه سرو نیز یکی دیگر از گزینه‌ها برای ورود به ترکیه از ایران به شمار می‌رود. با این حال، فاصله این گذرگاه با شهرستان خوی نسبتاً بیشتر است و شما با توجه به نیازهای خود، باید انتخاب مناسبی داشته باشید.

فاصله وان تا مرز بازرگان – گوربولاغ

یکی از مرزهای کلیدی ایران به سمت ترکیه، مسیر عبوری از مرز بازرگان است که در شهرستان ماکو واقع شده ‌است. این گذرگاه، بر خلاف مرز رازی، محدودیت زمانی ندارد و علاوه بر اتومبیل‌های شخصی و اتوبوس‌ها، ماشین‌های باربری هم از آن عبور می‌کنند. فاصله بازرگان تا وان ترکیه، حدود ۲۰۰ کیلومتر است و برای اتمام مسیر با خودرو شخصی، حدود دو و نیم ساعت به زمان نیاز دارید.

برای انتخاب بهترین گذرگاه مرزی برای سفر به وان، باید به عوامل مختلفی توجه کنیم. به عنوان مثال، اینکه مبداء سفر شما در کدام استان ایران قرار دارد، بسیار مهم است. همچنین ساعت خروج از مرز نیز در انتخاب گذرگاه تاثیر دارد. بازرگان در بین سه مرز موجود از نظر موقعیت جغرافیایی، شمالی‌تر است. همچنین شما برای سفر به وان، می‌توانید از گذرگاه مرزی رازی نیز استفاده کنید که بیشترین تردد را در بین گذرگاه‌های مرزی ایران به ترکیه دارد.

فاصله تبریز تا وان
فاصله تبریز تا وان

فاصله مرز سرو تا وان – اسندره

شهر سِرو در شمال غربی کشور در شهرستان ارومیه قرار دارد ‌و به عنوان یک شهر مرزی ایران در همسایگی ترکیه شناخته می‌شود. مرز سرو 250 کیلومتر با شهر وان فاصله دارد و در صورت رانندگی با اتومبیل شخصی، برای رسیدن به شهر وان باید حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه به رانندگی بپردازید. البته باید توجه داشت که عبور از مرز، نیازمند صرف وقت در صف‌های بازرسی مرزی و انجام امور مربوط به آن است. مزیت این گذرگاه را می‌توان عدم وجود محدودیت زمان به هنگام عبور دانست. در واقع امکان عبور و مرور در هر ساعتی از شبانه‌روز برای شما وجود دارد.

با بررسی نقشه‌های جغرافیایی، متوجه خواهید شد که سِرو از نظر جغرافیایی بیشتر از دو مرز دیگر به سمت جنوب مایل است؛ بنابراین، اگر مبدا شما استان‌های جنوبی کشورمان است، سِرو می‌تواند نزدیک‌ترین گزینه برای عبور از مرز باشد. با این حال، برای انتخاب بهترین گذرگاه مرزی، باید به عواملی مانند مسیر، ساعت شلوغی، محدودیت‌های زمانی مرز و غیره توجه کنید تا سفر بهتر و راحت‌تری داشته باشید.

جاذبه های گردشگری تبریز در سفر زمینی به وان

شما می‌توانید با یک تیر دو هدف را نشان بگیرید و در زمان عبور از تبریز به منظور سفر زمینی به وان، سری هم به مکان‌های توریستی این شهر بزنید:

موزه آذربایجان

موزه آذربایجان به عنوان یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در فاصله تبریز تا وان از مرز رازی قرار گرفته است. این موزه به عنوان دومین موزه باستان‌شناسی برتر ایران پس از موزه ملی شناخته می‌شود. ساختمان این موزه، سه طبقه دارد که طراحی هر یک از آنها به طور جداگانه صورت گرفته است.

در داخل این موزه بی‌نظیر، شما می‌توانید آثار مختلفی از دوره‌های تاریخی گوناگون را مشاهده کنید. این آثار شامل اشیاء متعلق به دوره‌های پیش از اسلام، نظیر هخامنشیان و همچنین دوره‌های بعد از اسلام می‌شوند.

فاصله تبریز تا وان
فاصله تبریز تا وان

پارک ائل گلی

پارک ائل گلی یا پارک شاه‌گلی، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که در شهر تبریز قرار دارد. این پارک بی‌نظیر در جنوب شرقی شهر واقع شده و از مرکز تبریز حدودا 7 کیلومتر فاصله دارد. تاریخچه جالبی نیز در پشت این پارک نهفته است. درواقع، قسمتی از این پارک در دوران حکومت قویونلوها ساخته شده و در دوران صفویه توسعه یافته است.

پارک ائل گلی با داشتن فضایی سبز و طبیعتی زیبا، یک مقصد عالی برای گردش و تفریح به حساب می‌آید. در این پارک شما می‌توانید از طبیعت لذت ببرید، پیاده‌روی کنید و در محیطی دل‌نشین و آرامش‌بخش استراحت نمایید.

مقبره الشعرا

آرامگاه شاعران یا مقبره الشعرا، یکی از جاذبه‌های مشهور شهر تبریز محسوب می‌شود که به هنگام سفر به وان از طریق مرز رازی می‌توانید به آن سر بزنید. این جاذبه گردشگری به همراه پارک ائل گلی، به عنوان یکی از نمادهای شهر تبریز شناخته می‌شوند. در این آرامگاه تاریخی، بیش از ۴۰۰ شعرا، عارفان و بزرگان ایرانی به خاک سپرده شده‌اند.

برخی از آرامگاه‌ها و مقبره‌های موجود در مقبره الشعرا در طول تاریخ به دلیل عواملی همچون زلزله از بین رفته‌اند؛ اما با وجود این، این جاذبه هنوز هم یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب شهر تبریز به حساب می‌آید.

فاصله تبریز تا وان
فاصله تبریز تا وان

آرامگاه شمس تبریزی

شهر خوی یکی از شهرهایی است که در طول سفر از تبریز به وان، احتمالا از آن بگذرید. آرامگاه شمس تبریزی که در سمت شمال غرب خوی واقع شده، یکی از دیدنی‌های باقدمت و زیبای مشهور این شهر به حساب می‌آید. این آرامگاه قدیمی در دوران سلسله صفویه بنا شده و دارای تاریخچه‌ای بسیار پربار و جذاب است.

در آخر

برای رفتن به شهر وان، سفر زمینی از شهر تبریز یکی از گزینه‌های پیش‌رو به شمار می‌رود. سه مرز رازی، بازرگان و سرو به عنوان مسیرهای ورودی به ترکیه و شهر وان شناخته می‌شوند. به طور کلی، فاصله حدودی میان تبریز تا شهر وان 332 کیلومتر تخمین زده می‌شود که با در نظر گرفتن سرعت متوسط 100 کیلومتر بر ساعت، حدودا 3 تا 4 ساعت زمان می‌برد؛ البته در نظر داشته باشید که هر یک از این سه مسیر، شرایط خاص خود را دارند و شما باید با توجه به عواملی مانند نوع مسیر، ساعت شلوغی، محدودیت‌های زمانی و مبدا سفر گذرگاه مناسب خود را انتخاب نمایید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨