قیمت خانه در دبی

امارات یا عمان | کدام یک شرایط بهتری برای زندگی دارند؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

امارات و عمان جزو کشورهای عربی توسعه یافته در خاورمیانه هستند. این کشورها از نظر کیفیت زندگی، ثبات اقتصادی، ارز ملی قوی، روابط خوب سیاسی و … در وضعیت مطلوبی قرار دارند؛ به همین جهت به گزینه ایده‌آلی برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده‌اند. کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای عربی دارند اغلب اوقات انتخاب بین زندگی در عمان بهتر است یا دبی، کمی سخت می‌شود.

برای انتخاب بین عمان و امارات، ابتدا باید فاکتورهای مهمی مثل: شرایط و هزینه زندگی، بیمه، وضعیت مالیات، وضعیت اقتصادی و … بررسی قرار گیرد. تنها با بررسی تفاوت‌ها و سبک و سنگین کردن متوجه خواهید شد که برای شما زندگی در عمان بهتر است یا دبی؟

در ادامه شرایط زندگی و اقتصادی این دو کشور به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته تا کشور مقصد خود را با درک تفاوت‌ها و بررسی هر عامل به راحتی انتخاب کنید.

قیمت خانه در دبی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بررسی شرایط اقتصادی امارات و عمان

کشور امارات به دلیل رشد اقتصادی، تجارت گسترده با جهان، عدم دریافت مالیات بر درآمد، ثبات سیاسی، موقعیت استراتژیک (دسترسی راحت به بازارهای خلیج‌ فارس، آسیا و آفریقا) و … به یکی از قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل شده است! دبی (پایتخت اقتصادی امارات) در سال‌های اخیر بالاترین رشد را بین کشورهای عربی داشته؛ به همین علت سرمایه گذاری و مهاجرت و به دبی نظر متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است.

کشور عمان نیز به دلیل اقتصادی رو به رشد، موقعیت استراتژیک، عدم نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد شخصی، سیستم تجارت آزاد، داشتن قوانین ویژه برای حمایت از حقوق سرمایه گذاران خارجی، نزدیک بودن به ایران و رابطه خوب این کشور با ایران و … به یکی از کشورهای محبوب حوزه خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

از دید اقتصادی امارات کشور توسعه یافته‌تری نسبت به عمان است و وضعیت اقتصادی بهتری دارد. به همین خاطر در جواب سوال «زندگی در عمان بهتر است یا دبی» از منظر اقتصاد می‌توان بیان کرد امارات وضعیت بهتری دارد.

بررسی شرایط سرمایه گذاری خارجی با خرید ملک در دبی و عمان

از طریق راه‌های زیادی مانند: خرید ملک، ثبت شرکت و خرید سهام می‌توان در این دو کشور سرمایه‌گذاری کرد. اما یکی از محبوب‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها خرید ملک است. در ادامه شرایط خرید ملک در امارات متحده عربی مقابل عمان، بررسی شده است.

زیر ساخت‌های توسعه یافته املاک، وجود طرح‌های مناسب برای خرید اقساطی خانه در دبی، اتخاذ سیاست‌های تجاری خوب، امنیت بالا، ثابت بودن نرخ ارز و مدیریت تورم، مقرون به صرفه بودن قیمت خانه در دبی و … بستر خوبی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است.

مطابق با جدیدترین آمار تحلیل گران آژانس‌های معتبر املاک و مستغلات نایت فرانک (Knight Frank) انگلستان، فروش ملک در دبی بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال 2023 توانسته رکورد 10 میلیون دلار را بزند! مطابق با گفته سایت مشاور املاک نیووی (Newway) در حال حاضر به طور حداقل قیمت خانه در دبی حدود 400 هزار درهم امارات برآورد شده است.

کشور عمان در سال‌های اخیر تصمیم به کاهش وابستگی به صنایع نفتی گرفته به همین علت تغییرات زیادی را در سیاست‌های خارجه سرمایه‌گذاری افراد خارجی لحاظ کرده است. خرید ملک در عمان در مناطق مشخصی از این کشور می‌تواند صورت گیرد. مسقط هیلز (Muscat Hills)، منطقه الموج (Al Mouj) مجتمع‌های گردشگری یکپارچه (ICTs) نمونه‌هایی از این مناطق هستند.

اقامت دبی با خرید ملک

بررسی تعداد مهاجران ایرانی در دبی و عمان

یکی از مقایسه‌هایی که می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر ما برای رسیدن به پاسخ سوال زندگی در دبی بهتر است یا عمان، کمک کند، اطلاع از تعداد افراد ایرانی در هر دو منطقه و مهاجرپذیر بودن این دو کشور است.

مطابق با آخرین آمار منتشر شده از Global Media Insight، تقریبا 88 درصد از جمعیت دبی را مهاجران تشکیل داده‌اند! ایرانیان سهم بیشتری از این درصد دارند و حدود نیم میلیون نفر ایرانی در امارات زندگی می‌کنند.

مطابق با آخرین آمار منتشر شده در سال 2023، جمعیت کشور عمان حدود 5 میلیون نفر است که 43 درصد از این تعداد را مهاجران تشکیل می‌دهند. اکثر مهاجران در مسقط (پایتخت عمان) زندگی می‌کنند. همچنین جمعیت ایرانیان عمان حدود 11000 نفر در سال 2023 می‌باشد.

بررسی فرهنگ مردم عمان و دبی

اکثر مردمان امارات و عمان عرب و مسلمان هستند؛ به همین علت فرهنگ‌های نزدیک به یکدیگر دارند. همچنین رفتار مردم عمان و امارات با ایرانیان با احترام و خوب است. بنابراین برای بررسی زندگی در عمان بهتر است یا دبی، از نظر رفتار با ایرانیان این دو منطقه تقریبا شرایط یکسانی دارند. اما مطابق با گفته تجربه کسانی که به این دو کشور مهاجرت کرده‌اند اماراتی‌ها رابطه بهتری با ایرانیان دارند.

بررسی شرایط اقامت در امارات و عمان

به طور کلی امکانی تحت عنوان اقامت دائم کشورهای امارات و عمان وجود ندارد! هر رو برای اقامت دائم قوانین سخت گیرانه‌ای دارند. اما از آن جایی که این دو کشور برای راهبردهای خود نیاز به سرمایه‌گذاران خارجی دارند، امکانی را برای دریافت ویزای موقت معرفی کرده‌اند!

روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن اقامت موقت این رو کشور را دریافت کرد می‌توان از: اقامت دبی با خرید ملک، ویزای طلایی امارات، ویزای طلایی عمان، ثبت شرکت در دبی، ثبت شرکت در عمان و … نام برد. با استفاده از این روش‌ها می‌توان ویزای موقت 5 یا 10 ساله را (با قابلیت تمدید مجدد) دریافت کرد.

اقامت دبی با خرید ملک

بررسی شرایط کار در دبی و عمان

کار در دبی یا عمان؟ بیشتر جمعیت دبی را مهاجرانی تشکیل می‌دهند که اکثرا برای کار به این منطقه آمده‌اند. وجود دستمزدهای بالا و مالیات کم از دلایل اصلی مهاجران برای کار در این شهر است. در حال حاضر مهاجرت کاری به این کشور بیشتر برای پزشکان و کادر درمان امکان پذیر است. سایر افراد و رشته‌ها باید از طریق ثبت شرکت در دبی در به این کشور مهاجرت کنند. از طریق روش‌هایی مثال: استفاده از آژانس‌های کاریابی، تماس با کارفرما، شبکه سازی و … می‌توان در این شهر کار کرد.

برای پیدا کردن کار در عمان لازم است از طرف یک کارفرما در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید. ثبت شرکت در عمان یکی از روش‌های متداول پیدا کردن کار در این کشور است. دولت عمان هر سال سهمیه‌ای را برای ایجاد فرصت های شغلی برای خارجیان فراهم می‌کند. پیدا کردن کار در عمان توسط آژانس‌های کاریابی، ارتباط گرفتن با کارفرما و … صورت می‌گیرد.

بررسی هزینه زندگی در عمان و امارات

به گفته سایت livingcost.org (پایگاه داده جمع آوری هزینه زندگی 197 کشور در جهان):

“The cost of living in Dubai is 82% more expensive than in Muscat. Dubai ranked 1st best city to live in the United Arab Emirates vs Muscat ranked 1st in Oman. “

هزینه زندگی در دبی 82 درصد گرانتر از مسقط است! دبی و عمان به ترتیب رتبه اول بهترین شهر برای زندگی در امارات و عمان را به خود اختصاص داده‌اند.

به طور کلی متوسط هزینه زندگی در عمان بین همراه با هزینه مسکن حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای هر فرد در ماه خواهد بود. متوسط هزینه زندگی در دبی برای یک ماه حدود ۳ تا ۴ هزار دلار برآورد شده است.

در انتها؛ زندگی در عمان بهتر است یا دبی؟

کشورهای عمان و امارت شرایط خوبی را برای مهاجران فراهم کرده‌اند. انتخاب یک گزینه برای زندگی در عمان بهتر است یا دبی، کاملا بستگی به شرایط شما، نوع اقامت درخواستی و … دارد. اگر قصد حتمی خود را برای ادامه زندگی در این دو کشور گرفته‌اید، نیاز است قبل از انجام هر اقدامی ابتدا اطلاعاتتان را افزایش داده، سپس با تحقیق و بررسی کامل یک کشور را به عمان مقصد زندگی انتخاب کنید.



 الی گشت    

                تور کیش