بازار محمود پاشا استانبول
بازار محمود پاشا استانبول

آشنایی با بازار محمود پاشا استانبول | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازار محمود پاشا استانبول

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بازار محمود پاشا استانبول آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از مکان های دیدنی شهر استانبول که هم جاذبه و هم مرکز تجاری محسوب می شود، بازار محلی محمود پاشا است. بازار محمود پاشا به دو دلیل اهمیت بسیاری دارد. این بازار محلی هم جاذبه توریستی دارد و گردشگران زیادی از این بازار دیدن می کنند و هم یک مرکز تجاری برای شهر شمار می رود و گردش مالی زیادی در این بازار جریان دارد که باعث می شود بازار محمود پاشا یکی از مکان های اقتصادی ترکیه تبدیل شده است.

مکان این بازار در جایی است که بافت قدیمی شهر به شمار می آید. به عنوان مثال در نزدیکی این بازار ساختمان هایی یافت می شود که شاید قدمتشان به بیشتر از صد سال برسد. این بازار نمایان گر فرهنگ و سبک زندگی مردم استانبول می باشد و با مشاهده این بازار می توان تاریخ و فرهنگ مردم استانبول را شناخت.

بازار محمود پاشا استانبول

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این بازار بخش های مختلفی دارد. یک حمام سنتی عمومی در این بازار قرار دارد که در آن خدماتی مانند ماساژ به مشتریان ارائه می شود. یک آرام گاه و قبرستان در این بازار قرار دارد. همچنین یک چشمه ی قدیمی در این بازار قرار گرفته است که جاذبه توریستی بسیاری دارد و گردشگران زیادی برای تماشا و تفریح و همچنین درمان به این چشمه سر می زنند.

به دلیل بافت قدیمی ای که در بازار محمود پاشا وجود دارد، اکثر ساختمان ها و مغازه های این بازار نیز به شکل سنتی است و بافت قدیمی دارند. در این بازار دکه هایی قرار دارد که کالا هایی مانند روز نامه در آن ها به فروش می رسد. همچنین آب معدنی نیز یکی از کالا های پر فروش این دکه ها می باشد. کافه ها و قهوه خانه ها نیز بخشی جدا نشدنی از این بازار هستند.

در این بازار نزدیک به ۲۶۰ عدد مغازه وجود دارد که انواع کالا ها مانند پوشاک اعم از مردانه، زنانه و بچگانه، انواع مختلف ادویه جات، ظروف مسی و ظروف عتیقه، صنایع دستی استانبول و سوغاتی های مخصوص این شهر و ترکیه به فروش می رسد. همچنین در کنار این گونه وسایل، کیف و کفش و کیف پول های چرم، انواع مواد غذایی و میوه ها و سبزیجات تازه، انواع شیرینی ها و باقلوا های مخصوص ترکیه و طلا و انواع جواهرات و بدلیجات به فروش می رسد. این بازار به داشتن کالا های با کیفیت و بسیار ارزان معروف است.

بازار محمود پاشا استانبول

بازدید از بازارهای محلی استانبول به ویژه بازار محمود پاشا جدا از اینکه می‌توان در آن خریدهای ارزان قیمت انجام داد، مکانی عالی برای بازدید و گشت و گذار است. زمانی هم که خسته شدید و نیاز به استراحت داشتید می‌توانید در کافه‌ها و قهوه خانه‌های سنتی که در بازار به وفور یافت می‌شوند استراحت کرده و از نوشیدنی‌های محلی ترکیه لذت ببرید و یا اینکه غذاهای محلی آن‌ها را مانند دونر و کوفته را مزه کرده و لذت ببرید.

دسترسی به بازار

پیشنهاد ما به مسافران تور استانبول برای دسترسی به بازار محمود پاشا استانبول این است که با اتوبوس‌های خیابان آتاتورک به خیابان اردو رفته و در خیابان اردو با اتوبوس به انتهای این خیابان آمده و در ایستگاه بایزید که ترک‌ها Beyazit می‌نامند از اتوبوس پیاده شده و با ۱۰ دقیقه پیاده وری در بافت قدیمی به بازار دسترسی پیدا خواهید کرد.

راه دیگر این است که از طریق مترو در خط M2 و در ایستگاه Vezneciler از قطار پیاده شده و با ۱۵ دقیقه پیاده روی، می‌توانید به بازار محمود پاشا استانبول دسترسی داشته باشید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)