کوه فوجی یاما ژاپن
کوه فوجی یاما ژاپن

آشنایی با کوه فوجی یاما در ژاپن | Japan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کوه فوجی یاما ژاپن

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با کوه فوجی یاما ژاپن آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آتشفشان فوجی یاما (Mount Fuji) در کشور ژاپن، اولین نقطه ی شرقی کره ی زمین است که در ابتدای هر روز، نور آفتاب بر آن می تابد. کوه ۳۷۷۶ متری فوجی یاما، در منطقه یاماناشی در استان شیزوئوکا قرار گرفته است. این آتشفشان خاموش، بلند ترین کوه ژاپن است که آخرین بار در سال های ۱۷۰۷ تا ۱۷۰۸ فوران کرد.

این کوه توسط سه شهر کوچک گوتنبا (جنوب)، فوجی یوشیدا (شمال) و فوجی نومیا (جنوب غربی) احاطه شده است. این کوه مخروطی و متقارن به نمادی برای کشور ژاپن تبدیل شده است که رد پای آن را در بیشتر آثار هنری و ادبی این کشور می توانید ببینید. ین کوه زیبا سالانه میزبان ۲۰۰ هزار گردشگر از سراسر دنیا است.

کوه فوجی یاما ژاپن

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کوه فوجی یکی از سه کوه مقدس ژاپن است و در این میان دو کوه دیگر به‌نام‌های کوه تیت و کوه هاکو نیز در کشور ژاپن تقدس دارند. کوه مقدس فوجی ، به «شینتو» وابسته است؛ شینتو نوعی آئین باستانی و مذهبی برای مردم این سرزمین است که به‌واسطه آن ایزدبانوی خورشید به نام اماتراسو را نگهبان سرزمین اجدادی می‌داند و خاندان امپراتوری را از نسل این خدا و تجسم وی می‌شمارد.

حالا با چنین باوری و بر اساس افسانه‌های ژاپنی، کوه خوش‌قامت فوجی خانه الهه‌ای موسوم به «کونوهانا ساکویا هیم» (خدای شکوفه‌های درختان) و مکانی مقدس برای خدای زیبایی‌هاست. شیب‌های تند این کوه در نگاه اول رعب‌آور به‌نظر می‌رسند. اما برف‌هایی که نوک قله نشسته‌ها مسحورکننده هستند و به همین خاطر است که کوه فوجی برای مردم ژاپن از تقدس و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

بهترن و زیباترین چشم‌انداز فوجی در اطراف ایستگاه شین – فوجی و از سمت راست قطار قابل مشاهده است. به طوری که مسافران با سفری در حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه می‌توانند از زیبایی‌های بی‌نظیر این منظقه نهایت لذت را ببرند. مسافران اعتقاد دارند که کوهستان از این مسیر بسیار رویایی به‌ نظر می‌رسد.

کوه فوجی یاما ژاپن

دانستنی‌های جالب

  • اگر قصد صعود فوجی را دارید باید بدانید که فصل صعود آن از اولین روز ماه جولای آغاز شده و در آخرین هفته ماه آگوست به پایان می‌رسد.

  • آخرین فوران این کوه آتشفشانی در دسامبر سال ۱۷۰۷ شروع شده و تا اولین روز سال ۱۷۰۸ ادامه پیدا کرد.

  • دمای قله یکی دیگر از حقایق جالب این کوه است. دمای روز قله در ماه جولای بدون وزش باد ۵ درجه سلسیوس و در ماه آگوست به ۶.۶ درجه می‌رسد.

  • این کوه کاملاً متقارن می‌باشد که با توجه به آتشفشانی بودن و کوه بودن آن نکته‌ای جالب توجه است.

  • ۳۶ نما از کوه فوجی توسط هنرمند شهیر ژاپن، «هوکوسای» (Hokusai) با تکنیک چاپ دستی خلق گردید. این آثار از سال ۱۸۳۰ شروع شدند و هنرمند در آن زمان ۷۰ سال داشت.

  • ۵ دریاچه دور کوه وجود دارند که نام‌هایشان «موتوسوکو» (Motosuko)، «کاواگوچیکو» (Kawaguchiko)، «شوجیکو» (Shojiko)، «یاماناکاکو» (Yamanakako) و «سایکو» (Saiko) است.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)