چیزهایی که فقط در ژاپن می‌بینید | سفری به دنیای عجایب

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هر زمان نام ژاپن به گوشم می‌رسد، یاد چشم‌بادامی‌های عجیب و زیرک می‌افتم که چگونه بعد از جنگ جهانی کشور خود را از نو ساختند. مردم سخت‌کوش ژاپن کشور زیبای خود را نیپون کوکو صدا می‌زنند که به معنای خاستگاه خورشید است. کشوری کوهستانی و زلزله‌خیز که به‌طورکلی منابع طبیعی هم ندارد. این چشم‌بادامی‌های عزیز شب و روز با کار و تلاش به سمت‌وسوی ترقی و تلاش قدم برداشتند و کشور را به اوج آسمان پیشرفت رسانده‌اند.

کشوری که با خورشید بیدار می‌شود و تا پاسی از شب نورهای درخشان کار و صنعت در آن خاموش نمی‌شود و هیچ‌وقت خورشید کار و نوع‌دوستی در این کشور غروب نمی‌کند و مردمی که وقت را با ثانیه می‌سنجند و برای 7 دقیقه کوتاهی استعفا می‌دهند. یک ابرقدرت اقتصادی که همواره حضور پررنگ مردمان سخت کوشش نام این کشور را در رأس قدرت جهانی قرار داده است. اکنون در این مطلب چیزهایی که فقط در ژاپن می‌توان دید را آشکارا به شما بیان می‌کنیم. در این مطلب جذاب همراه ما باشید.

چیزهایی که فقط در ژاپن می‌بینید
چیزهایی که فقط در ژاپن می‌بینید

عجایب زیبا و منحصربه‌فردی که فقط در ژاپن وجود دارد

عجایب بسیار زیادی در ژاپن وجود دارد که باعث می‌شوند تا فکر کنیم که این کشور متعلق به جهانی دیگر است. ژاپن را به‌عنوان سرزمین خورشید تابان می‌شناسند، ولی این کشور را می‌توان سرزمین توالت‌های آوازخوان نیز نامید! و حتی سرزمینی با چراغ‌های راهنمای آبی‌رنگ!

ژاپن با تاریخ و آداب‌ورسوم و نبوغ مردمانش کل دنیا را شیفته‌ی خود ساخته است. پس تعجبی ندارد که این کشور جزیره‌ای حالا یکی از محبوب‌ترین نقاط دنیا برای سفر است. جدا از آثار تاریخی زیبا، شگفتی‌های طبیعی و غذاهای حیرت‌انگیزش، مسائل روزمره‌ی آن نیز گردشگران را مجذوب خود می‌سازد. در ادامه از چیزهای غیر معمولی خواهیم گفت که مختص سرزمین عجایب هستند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


●       نگران وسایل گم‌شده نباشید

صداقت و امانت‌داری از جایگاه بالایی در ژاپن برخوردار است و این کشور ثمربخش‌ترین سیستم یافتن اشیاء گمشده را در دنیا دارد. ژاپنی‌ها به کودکان خود از سن کم یاد می‌دهند اشیاء گمشده را به کوبان، افسر پلیس محله تحویل بدهند، حتی اگر آن شیء کوچک یا به‌ظاهر بی‌اهمیت باشد. پس تعجبی ندارد که توکیو یکی از بزرگ‌ترین مراکز نگهداری اشیاء گمشده را در دنیا دارد.

●       ژاپن بهشت گربه دوست‌هاست

در ژاپن گربه‌ها نیز شاغل‌اند. این حیوانات چنان محبوبیتی دارند که حتی کافه‌هایی مخصوص آن‌ها با نام کافه گربه وجود دارد و می‌توانید حین لذت بردن از طعم قهوه با کیک گرم با این موجودات پشمالو بازی کنید و در آن‌جا لحظات آرامش‌بخشی در جوار این حیوانات دوست‌داشتنی داشته باشید.

●       حیوانات خانگی کالسکه سوار

در روزگاری که هنوز بسیاری از مردم دنیا تحمل کسانی را ندارند که حیوان خانگی را بچه‌ی خود می‌دانند، از قرار معلوم ژاپنی‌ها نگاه پرمهرتری به حیوانات دارند. در ژاپن زیاد پیش می‌آید که افرادی را ببینید که لباس‌به‌تن حیوان خانگی خود کرده و یا آن را در کالسکه‌ی نوزاد گذاشته‌اند، بدون اینکه کسی از دیدن این صحنه متعجب شود. تنها ممکن است لبخندی بزنند یا جلوی‌تان را بگیرند تا به شما بگویند که حیوان خانگی‌تان چقدر بامزه است.

●       خدمات بی‌کم‌وکاست به مشتریان

رضایت مشتری در ژاپن اهمیت بسیار بالایی دارد تا حدی که حتی خاص‌پسندترین مشتری‌ها هم ناراضی نخواهند بود. مثلاً بعید نیست به قله کوه فوجی نیز پیتزا ارسال کنند.

●       می‌توان به‌جای امضا، یک مهر شخصی داشت

اکثر مردم در ژاپن به‌جای امضای دستی، از مهر شخصی استفاده می‌کنند. روی این مهر نمادی حک شده که مثل امضا، مختص و ویژه‌ی آن فرد است. این مهرها 2 نوع هستند: اینکان و هان کو، که از اولی برای اسناد رسمی‌تر استفاده می‌شود و مهر دومی غیررسمی‌تر است.

●       رستوران‌های نوار نقاله‌ای

رستوران‌های نوار نقاله‌ای یا کایتن سوشی از دوست‌داشتنی‌ترین رستوران‌ها در ژاپن هستند. در چنین رستوران‌هایی سوشی از طریق یک اپلیکیشن تعاملی سفارش داده و روی نوار نقاله سرو می‌شود که علاوه بر جالب بودن فرآیند سفارش غذا، خود سوشی هم بسیار خوشمزه و مقرون‌به‌صرفه‌تر از رستوران‌های سنتی سوشی است.

چیزهایی که فقط در ژاپن می‌بینید
چیزهایی که فقط در ژاپن می‌بینید

●       تجربه آرامش در وسایل نقلیه عمومی

وسایل نقلیه عمومی در ژاپن سروقت هستند و در اکثر قطارهای سریع‌السیر، مسافران می‌توانند از حمام پا استفاده کنند تا هنگام رسیدن به مقصد احساس آرامش و لطافت را از وسایل نقلیه هدیه بگیرند.

●       انواع شیرینی‌ها و دسرهای فرازمینی

ژاپن درس والایی به دنیا درباره‌ی ساخت خوراکی‌های تحسین‌برانگیز داده است. دسر ایده‌آل در ژاپن دسری است که سالم و خوشمزه باشد و ظاهری خیره‌کننده داشته باشد، مانند واگاشی که دسر سنتی معروف ژاپن است و معمولاً از مواد گیاهی درست می‌شود و اسم اشعار، مناظر طبیعی یا وقایع تاریخی را روی آن می‌گذارند.

●       انواع خوراکی‌ها با طعم چای ماچا

برای چشیدن طعم شیرینی خوشمزه در ژاپن نیازی به‌صرف هزینه در شیرینی فروشی‌های گران‌قیمت نیست. در فروشگاه‌های ژاپن گزیده‌ای از شیرینی‌ها، خوراکی‌های مختلف و ارزان، از شیرینی، کیت کت و بستنی گرفته تا نان مغزدار وجود دارد که با دیدنشان دلتان به دنیای مزه‌ها سفر می‌کند و اگر چای ژاپنی ماچا را دوست داشته باشید، می‌توانید مزه‌های زیادی با طعم آن پیدا کنید.

●       نان‌ها هم در ژاپن خاص‌اند

نان شبیه شکل لاک‌پشت، گل و ماهی؟ با مغز پوره لوبیا؟ چرا که نه! ژاپنی‌ها می‌توانند از ساده‌ترین چیزها یک اثر هنری خلاقانه بسازند. حتی یک ابرقهرمان نانی به نام آنپانمان دارند که در زبان ژاپنی به معنی مرد نانی است.

●       آزادی کودکان کوچک

ژاپن نرخ جرم خیلی پایینی دارد، به‌خصوص در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته. در بسیاری از کشورهای غربی، پدر و مادرها باید دائم نگران باشند و نمی‌توانند کودک را حتی برای لحظه‌ای از خود دور کنند اما در ژاپن دیدن کودکان مدرسه‌ای یا حتی خردسالانی که آزادانه در شهر پرسه می‌زنند، امری طبیعی است. این به خاطر بی‌مسئولیت بودن پدر و مادرهای ژاپنی نیست؛ آن‌ها صرفاً به جامعه خود اعتماد داشته و اطمینان زیادی نسبت به امنیت عمومی دارند.

●       از ادب آهوها هر چه بگم کم گفتم

آهوها نماد نارا پایتخت باستانی ژاپن هستند. اکثراً آهوها را حیواناتی ترسو می‌دانند اما آهوهای نارا مشکلی با حضور در کنار آدم‌ها ندارند، مخصوصاً زمانی که پای خوراکی در میان باشد. این موجودات دوست‌داشتنی بعد از گرفتن غذا مؤدبانه تعظیم و تشکر می‌کنند.

●       بهشتی از گل اقاقیا

ژاپن به شکوفه‌های درخت‌های گیلاسش مشهور است اما این‌همه‌ی ماجرا نیست. در سراسر این کشور پارک‌های گل حیرت‌انگیزی نیز وجود دارد که در آن‌جا می‌توانید از تماشای زیبایی طبیعت لذت ببرید. مخصوصاً جشنواره گل اقاقیا از محبوبیت زیادی در بین گردشگران و مردم محلی برخوردار است. درخت‌های باشکوه و چندین ساله‌ی اقاقیا منظره‌ای باشکوه پدید می‌آورند که گویی از دل انیمیشن‌های استودیو جیبلی سر باز زده‌اند. در پاییز نیز می‌توانید از رنگ‌های قرمز و نارنجی تند درختان در جنگل‌ها و پارک‌های سراسر ژاپن لذت ببرید. این حقیقت که 67 درصد کشور ژاپن پوشیده از جنگل است، سفر به آن را برای طبیعت دوستان واجب می‌کند.

●       هدیه دادن میوه به یکدیگر

حتماً در سوپرمارکت‌های ژاپن با محصولات عجیب‌وغریب زیادی مواجه می‌شوید، اما بخش میوه‌ی فروشگاه‌ها می‌تواند عجیب‌وغریب‌تر نیز باشد گویی به فروشگاه اشکال هندسی واردشده‌اید. هندوانه‌ی مربع، پرتقال پنج‌ضلعی، توت‌فرنگی سفید از میوه‌های جالب و زیبا این فروشگاه‌ها هستند و این میوه‌های خاص مثل یک جعبه شکلات گران‌قیمت در سایر کشورهای دنیا به فروش می‌رسد. حتی بعضی از افراد آن‌ها را به یکدیگر هدیه می‌دهند. حتی تصور اینکه برای ولنتاین یا تولدتان یک هندوانه مربع به‌جای جعبه شکلات هدیه بگیرید، بسیار شورانگیز و زیباست.

●       حمام ماکارونی

هتلی در «هاکونی» به مهمانان خود تجربه منحصربه‌فرد شنا در استخر پر از سوپ ماکارونی با گوشت را پیشنهاد می‌کند. اگرچه ممکن است که این مورد در نگاه اول، دیوانه کننده به نظر برسد، ولی ژاپنی‌ها عقیده دارند که نشستن و حمام در چنین استخری برای پوستشان بسیار خوب است، چون این سوپ مملو از کلاژن است.

●       پارکینگ چتر‌ها

قبل از ورود به یک ساختمان می‌توانید چترتان را شبیه وسیله نقلیه‌تان، پارک و قفل کنید و با داخل نبردن چترتان، باعث خیس شدن داخل ساختمان نمی‌شوید.

●       ملچ‌ملوچ کردن با صدای بلند

غذا خوردن با ملچ‌وملوچ کردن هنگام صرف سوپ و یا رشته، امری است که در غرب بی‌فرهنگی به شمار می‌رود؛ اما در ژاپن همه‌چیز برعکس است. خوردن غذا با ملچ‌وملوچ حتی در ملأعام کاملاً طبیعی بوده و حتی توصیه نیز می‌شود. این امر، نماد قدردانی از غذا و سرآشپز محسوب می‌شود. اگر هنگام خوردن غذا، ملچ‌وملوچ نکنید، آشپز فکر می‌کند که غذایی که درست کرده است، خوشمزه نیست و ناراحت می‌شود!

●       رنگ آبی در چراغ‌های راهنمایی

ژاپنی‌ها به‌جای استفاده از رنگ سبز در چراغ‌های راهنمایی، از رنگ آبی استفاده می‌کنند.

●       توالت‌های خوش‌صدا و آینده‌نگر!

بله توالت‌ها هم در ژاپن بسیار پیشرفته هستند! این یک واقعیت است که ما اوقاتی از زندگی خود را در دستشویی می‌گذرانیم، پس چرا آن را آسان‌تر نکنیم؟

دستشویی‌هایی که برای حذف صدا‌های ناخوشایند داخل دستشویی از خود صدا تولید می‌کنند، قسمت نشیمن آن‌ها به‌طور اتوماتیک بلند می‌شود. قطعاً تاکنون از دستشویی انتظار موزیک را نداشته‌اید. بله، دستشویی‌ها در ژاپن آهنگ پخش می‌کنند، بوی خوشی منتشر می‌کنند و شاید چیزهایی دیگر که در ذهن ما نمی‌گنجد…

سخن پایانی

در این مطلب بر آن شدیم تا چیزهایی که فقط در ژاپن می‌توان دید را برای شما عزیزان شرح دهیم. با خواندن این مطالب حتماً اولین کسی هستید که در تور ژاپن ثبت‌نام می‌کنید تا شاهد این عجایب و شاید صدها عجایب دیگر باشید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨