دیدنی‌های شهر استانبول

جاذبه های تاریخی شهر استانبول ترکیه را بشناسید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی‌های شهر استانبول ترکیه

استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای توریستی جهان است، به دلیل واقع‌ شدن میان شرق و غرب از نظر تاریخی این شهر یکی از نقاط پر اتفاق تاریخی بوده است و از نظر جاذبه‌های تاریخی شهری غنی محسوب می‌شود و همین‌طور به دلیل پیشرفت‌ های اقتصادی و توجه به صنعت توریسم از نظر رفاه و جاذبه‌ های تفریحی مناسب است.

اولین بار این شهر با نام قسطنطنیه در امپراتوری بیزانس به پایتختی برگزیده شد و میان بعدها جزئی از قلمرو روم و بعد هم پایتخت عثمانی محسوب شد. پس از تأسیس جمهوری ترکیه نام این شهر از قسطنطنیه به استانبول تغییر یافت. در این مقاله به تعدادی از جاذبه‌ های قدیمی این شهر زیبا خواهیم پرداخت.

ایاصوفیه

بدون شک نماد شهر ترکیه این مسجد زیبا محسوب می‌شود و توریست‌ های بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند، اینجا در زمان امپراتوری بیزانس به‌عنوان یک کلیسا ساخته شد و یکی از بزرگ‌ترین کلیساها در زمان خود بوده است. بعد از تصرف قسطنطنیه توسط عثمانیان این کلیسا به مسجد تغییر یافت، برای آن مناره ساخته شد و از تزئینات باشکوه اسلامی درون آن استفاده شد. امروزه از اینجا به‌عنوان موزه استفاده می‌شود و آثار تاریخی جالب شهر را می‌توانید در درون آن مشاهده کنید.

دیدنی‌های شهر استانبول

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد

در تور استانبول این مسجد زیبا یکی از مسجدهای بسیار زیبای جهان است و توسط عثمانیان در قرن 17 ساخته‌شده است این مسجد 7 مناره دارد که در نوع خود خاص است. به دلیل وجود هزاران کاشی ازنیک که به رنگ آبی هستند درون مسجد و سقف‌های آبی رنگ آن نام آن را به مسجد آبی می‌خوانند و یکی از جلوه‌های زیبای معماری امپراتوری عثمانی است.

دیدنی‌های شهر استانبول

قصر توپکاپی

به گزارش سفر باتو ، این کاخ توسط 27 برج دیده‌بانی احاطه‌شده است و یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های استانبول است. این سازه در زمان عثمانیان ساخته‌شده است و تاریخ ساختش به قرن 15 بازمی‌گردد. برخی از سلطان‌های عثمانی در این کاخ زندگی می‌کردند و امروزه به یک موزه باشکوه تبدیل شده است، در آنجا حرم‌سرای سلطان‌های عثمانی وجود دارد و همین‌طور می‌توانید لباس‌ها و تزئینات قدیمی را در آنجا مشاهده کنید.

دیدنی‌های شهر استانبول

آب‌ انبار باسیلیکا

در محله‌ای به نام سلطان احمد یک آب‌انبار زیبا وجود دارد که بسیاری از مسافران استانبول را جذب خود کرده، در اینجا می‌توانید یک سالن باشکوه و زیبا را در زیرزمین مشاهده کنید درون این سالن می‌توانید حکاکی‌ها و تزئینات بسیار زیبا را مشاهده کنید که مربوط به دوران امپراتوری بیزانس می‌شود، ستون‌های بسیاری در این سالن زیرزمینی استفاده‌شده که رویشان حکاکی‌های زیبا به چشم می‌خورد. سنگی به نام مدوسا در گوشه این تالار با تصویری از شخصیت افسانه‌ای مدوسا در آنجا وجود دارد که معروف‌ترین حکاکی آنجا است.

جزیره بیوک آدا

جزیره بیوک آدا یا پرنسس در دوران عثمانی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های کشور محسوب می‌شده است و امروزه هم به دلیل زیبایی‌اش اهمیت گردشگری بالایی را دارد.، می‌توانید در این جزیره ساعت‌ها پیاده‌روی کنید و از مناظر و جلوه‌های طبیعت زیبای آن لذت ببرید، در آنجا امکانات مختلف تفریحی موجود است می‌توانید در خیابان درشکه سواری کنید و یا به یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های مجلل آنجا سری بزنید.

دیدنی‌های شهر استانبول

برج دختر

این نقطه یکی از زیباترین مکان‌ های دیدنی استانبول برج دختر است که در بسیاری از کارت‌ پستال‌های این شهر از منظره زیبایش برای نشان دادن زیبایی شهر استفاده می‌کنند، اینجا یک فانوس دریایی بسیار قدیمی است که در زمان عثمانی از آن استفاده می‌شده است، در جزیره‌ای که این فانوس واقع‌شده کافه‌ رستورانی بین‌المللی واقع‌ شده است که می‌توانید از آن بهره ببرید. حتماً سری به این برج زیبا و موزه واقع در جزیره بزنید.

دیدنی‌های شهر استانبول

حتماً در سفرتان به استانبول از این مکانهای تاریخی دیدن فرمایید.



 الی گشت    

                تور کیش