جاهای دیدنی خمینی شهر
جاهای دیدنی خمینی شهر

مکان های دیدنی و گردشگری خمینی شهر | Khomeyni Shahr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی خمینی شهر

خمینی‌شهر یکی از شهرهای استان اصفهان در مرکز ایران است. این شهر در پیش از انقلاب ۱۳۵۷ همایون شهر و پیش تر از آن سِدِه (سه ده یا سه دژ) و ماربین نامیده می‌شد. این شهر در بخش مرکزی شهرستان خمینی‌شهر قرار دارد. شهر خمینی شهر با مساحت برابر ۱۷۵ کیلومتر مربع، در منطقهٔ بلوک ماربین و در ۱۲ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده و از شمال به شهرستان برخوار و میمه، از شرق و شمال شرقی به شهرستان اصفهان، شمال غربی وغرب به شهرستان نجف آباد، و از جنوب به مرزهای قانونی شهر درچه محدود می‌شود. در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا درباره جاهای دیدنی خمینی شهر بیشتر بدانید.

در حال حاضر، از نظر بافت شهری این شهرستان به دو قسمت بافت قدیمی و جدید، تقسیم می‌شود بافت جدید این شهرستان پس از انقلاب اسلامی ایران آغاز و در حال گسترش است شهرک اقماری منظریه نیز از نوع همین بافت است. بافت قدیمی خمینی شهر از جنوب این شهر، تا بافت جدید شهری ادامه دارد. در این بافت ساختمان‌های نسبتاً قدیمی و بعضی از ساختمان‌های جدید وجود دارد. این بافت که همان خمینی شهر است از سه محله ورنوسفادران، خوزان، فروشان تشکیل شده‌است.

چشمه لادر

چشمه لادر منطقه ای کوهستانی در پنج کیلومتری شهرستان خمینی شهر می باشد که دارای زیبایی بسیار منحصر به فردی است.از جمله جاذبه های گردشگری که در این منطقه وجود دارد می توان به آبشار ، چشمه ، چشم انداز های دشت های اطراف و مسیر های عبور آب اشاره کرد.همچنین این منطقه دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، فضای بازی کودکان ، جاده و مسیر رفت‌وآمد مناسب و دو پارکینگ بزرگ با ظرفیت چند هزار خودرو است . همچنین زیپ لاین و پل معلق چشمه لادر به طول ۱۰۰۰ متر در این منطقه افتتاح شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی خمینی شهر
جاهای دیدنی خمینی شهر

خانه ابوالحسن خان مجیر

در محله «اندان» خمینی شهر خانه باشکوهی مربوط به اواخر دوره قاجار – اوایل دوره پهلوی وجود دارد که ابوالحسن خان مجیری متوفی به سال 1286 تاجر معروف توتون و تنباکو در زمان سلطنت ناصرالدین شاه خشت بنای آنرا نهاده و به خانه مجیر مشهور است.بنای عصارخانه خمینی شهر متعلق به دوران صفوی است . با طاق زیبای فضای مرکزی از نوع طاقهای کلمبو با کاربندی های زیبا و قوس جناغی دهانه ورودی و راهروهای طرفین آن که با طاق و تویزه پوشیده شده و فضایی زیبا بوجود آورده است.

جاهای دیدنی خمینی شهر
جاهای دیدنی خمینی شهر

خانه سرتیپ سدهی

خانه سرتیپ سدهی یا سرتیپ سده‌ای، خانه‌ای مربوط به دوره قاجار است که در خمینی‌شهر، در محله لادره فروشان، بلوار توحید واقع‌شده است. سرتیپ محمدحسن خان امینی سدهی فرزند یاور خان بود که پدرش از منصب‌داران و نظامی‌های دوره قاجار بوده است. خود سرتیپ فرمانده فوج جلالی ظل السلطان حاکم وقت اصفهان بوده است. وی در دوران انقلاب مشروطیت و سال‌های جنگ جهانی اول و هرج‌ومرج و قحطی و بیماری بااقتدار تمام نسبت به امنیت بخش وسیعی از اصفهان همت گماشته است.

برجهای کبوتر خانه خمینی شهر

کود کبوتر در اقتصاد کشاورزی ایران چنان اهمیتی داشته که غازان خان مغول در هفتصدسال قبل در ضمن سایر اقداماتش جهت احیای کشاورزی از جهت حفظ و حمایت کبوتران در روستاها نیز اقداماتی انجام داده و عمله دولت را از اینکه کبوتران را از روستائیان بگیرند منع کرده و قدغن کرده هرجا برج کبوتری وجوددارد دام بگذارند.جاهای دیدنی خمینی شهر

قلعه خوشاب

اين قلعه که تنها ديواره هاي آن باقي مانده، به مسافت تقريبي دو هکتار دردوران حکومت احمد شاه بنا شده است . طول و عرض اين قلعه حدود ۹۱۷ متر و داراي ۴ برج است . قلعه خوشاب در روزگار خود شامل حمام و دکان و چاه آب و اتاق هاي زيادي بوده و افراد زيادي درآن زندگي مي کرده اند . چهار برجک براي ديده باني در اين قلعه احداث شده در هر برج سوراخهايي قراردارد که بوسيله اين شکافها تمام اطراف قلعه زير نظر گرفته مي شده تا راهزنان به قلعه حمله نکنند .

کهندژ 

کهندژ خوزان از نظر تقسيمات شهرهاي پيش از اسلام به بنايي گفته مي شد که بخش اداري و نظامي را تشکيل مي داد و ديواري بلند اين مجموعه را از ساير نقاط مجزا مي کرد . کهندژ جايگاه و سکونت گاه حکام و درباريان واسپوهران بود اين بخش در مرکز و بهترين نقطه شهر و اغلب در سطحي بالاتر از ساير نقاط ، جاي داشت و توسط دروازه اي به سمت شرق به خارج راه داشت.

مسجد جامع خوزان

مسجد جامع خوزان، مسجدي است چهار ايوانه،درمحله اي به همين نام (خوزان)در قرن هشتم هجري بر روي آثار دوره سلجوقي در زمان ايلخانان مغول بنا گرديده است . در دوره صفوي (۱۰۸۶ه.ق)تعميرات و الحاقات بسياري در اين بنا انجام ميشود از جمله اين تعميرات و الحاقات ايجاد مناره و گلدسته بر روي جزرهاي ايوان جنوبي و نقاشي هاي تزئيني با نقوش گل و تٌبه و اسليمي در زير نيم طاقهاي چهار ايوان اصلي صحن حياط است.

جاهای دیدنی خمینی شهر
جاهای دیدنی خمینی شهر

آتشگاه خمینی شهر

این بنای تاریخی در میان منطقه سرسبز ماربین در اصفهان و در فاصله اندک از رودخانه زاینده رود قرار گرفته است. اکثر مورخین آن را منسوب به دوره ساسانی می دانند. در کتب مورخین قرون دوم- سوم ه.ق احداث آتشکده به پادشاهان افسانه ای و اساطیری همچون طهمورث و کیکاووس منسوب شده است. این مجموعه برفراز کوهی منفرد، از جنس سنگهای رسوبی، و نه چندان بلند به ارتفاع ۱۰۰ متر واقع شده است.

غار دستکند قهرمان

این غار در میانه کوهی سنگی قرار دارد. یک قسمت غار آب‌انبار است که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. قسمت دیگر غار، که دسترسی به آن آسان نیست، مربوط به دوران غارنشینی است. دیواره‌ها و سقف غار در آن قسمت به دلیل قندیل‌های مخروطی‌شکل بسیار دیدنی است.

جاهای دیدنی خمینی شهر
جاهای دیدنی خمینی شهر


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)