جزیره عروسک ها در مکزیک
جزیره عروسک ها در مکزیک

جزیره ترسناک عروسک ها | مکزیک

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جزیره عروسک ها در مکزیک

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جزیره عروسک ها در مکزیک آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

جزیره عروسک‌ها در مکزیک یکی از وحشتناک‌ترین جاذبه‌های توریستی در جهان به شمار می‌رود. این جزیره کوچک که در شبکه گسترده‌ای از آبراه‌ها در جنوب مکزیکوسیتی (پایتخت مکزیک) واقع شده، میزبان هزاران عروسکی است که به طرز وحشتناکی از شاخ و برگ درختان حلق‌آویز شده‌اند! بسیاری از مردم محلی باور دارند که ارواح در این جزیره زندگی می‌کنند و حیواناتی هم که در این جزیره وجود دارند در واقع انسان‌هایی هستند که به شکل حیوان درآمده‌اند.

جزیره عروسک ها در مکزیک
جزیره عروسک ها در مکزیک

طبق یک افسانه محلی، داستان این جزیره به سالها قبل باز می‌گردد؛ یعنی زمانیکه یک دختربچه فقیر در آبهای اطراف این جزیره غرق شد و مردی به نام «دُن خولیان» که به تنهایی و جدا از خانواده خود در این جزیره زندگی می‌کرد، جسد او را پیدا کرد.

جزیره عروسک ها در مکزیک
جزیره عروسک ها در مکزیک

بر اساس این افسانه، خولیان اندکی پس از پیدا کردن جسد آن کودک، یک عروسک را نیز در همان نزدیکی پیدا می‌کند و به احترام آن دختر بچه، آن را از آب می‌گیرد و از شاخه یک درخت آویزان می‌کند. اما پس از انجام این کار، روح دختر بچه در جسم او رسوخ می‌کند و او مجبور می‌شود برای تسکین روح او هر روز عروسک‌های بیشتری را به درختان آویزان کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


البته برخی نیز مدعی‌اند این داستان، ساخته و پرداخته ذهن خولیان بوده و او اساساً هیچ دختربچه‌ای را به همراه عروسکش در این جزیره پیدا نکرده و برای فرار از تنهایی به این کار مبادرت کرده است اما در هر حال، امروزه صدها عروسک با ظاهری ترسناک از شاخ و برگ درختان این جزیره آویزان شده‌اند که دست و پا یا سر بسیاری از آنها بریده شده و زمانیکه نسیمی در این جزیره می‌وزد تصاویر وحشتناکی را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کنند.

جزیره عروسک ها در مکزیک
جزیره عروسک ها در مکزیک

هرچند بازدید از این جزیره در روشنایی روز هم وحشتناک است اما برخی موسسات گردشگری، برای برخی مشتریان تورهای شبانه نیز در این جزیره بر پا می‌کنند که بعضا خاطرات ترسناکی در ذهن آنها باقی می‌گذارد.

جزیره عروسک ها در مکزیک
جزیره عروسک ها در مکزیک

خولیان پس از 50 سال جمع‌آوری عروسک و حلق‌آویز کردن آنها از درختان در سال 2001 مُرد و جسد او دقیقا در همان نقطه‌ای پیدا شد که پیش از این گفته بود جسد دختربچه را در آنجا پیدا کرده است. از آن زمان به بعد این جزیره به یک مقصد گردشگری تبدیل شد و توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرد. اما هنوز هم افرادی هستند که با پا گذاشتن به این مکان دچار ترس شده و  همچنان باور دارند که روح دختربچه و خولیان هنوز در این جزیره سرگردان هستند و روح آنهاست که باعث شنیده شدن صداهای عجیب در این جزیره می‌شود!

جزیره عروسک ها در مکزیک
جزیره عروسک ها در مکزیک

جزیره عروسک ها در مکزیک

برخی افراد محلی که با قایق از کنار این جزیره رد شده‌اند مدعی‌اند که صدای حرف‌زدن عروسک‌ها را با یکدیگر شنیده‌اند و برخی نیز ادعا می‌کنند که با چشم خود دیده‌اند که عروسک‌ها چشم‌هایشان را باز و بسته می‌کنند! آژانس‌های گردشگری می‌گویند بسیاری از افرادی را که با خود به این جزیره می‌آورند پس از مشاهده عروسک‌ها یا فرار می‌کنند یا از شدت ترس به گریه می‌افتند و برخی دیگر نیز با چشمان کاملا بسته از میان درختان عبور می‌کنند.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)