پاساژ چیچک استانبول ، پاساژی پر از کافه و رستوران | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پاساژ چیچک استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پاساژ چیچک استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این پاساژ محبوب در خیابان استقلال استانبول در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری است که جاذبه های آن تمامی ندارد و مطابق با همه سلیقه هاست. شهری که از تمام دنیا برای دیدن زیبایی های آن به آن سفر می کنند و یکی از مقاصد جذاب گردشگری است. در سفر به ترکیه از بازدید مکان های دیدنی بی نظیر ترکیه، کافه ها و بارهای استانبول و کلاب های شبانه لذت خواهید برد. قطعا می دانید که یکی از توریستی ترین خیابان های استانبول خیابان استقلال است و پاساژ چیچک یکی از مکان های جذاب واقع در این خیابان است.

پاساژ چیچک استانبول (Çiçek Pasajı) یکی از مکان‌های تاریخی مشهور در خیابان استقلال استانبول است. معماری کم‌نظیر قرن نوزدهم این بنا، توریست‌های زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند. اما چیزی که بیش از پیش این پاساژ را معروف کرده است، کافه ها و رستوران های آن است. این پاساژ متشکل از سه طبقه می‌باشد که تعداد کثیری از مکان‌های آن به عنوان رستوران و کافه استفاده می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این پاساژ شاهکاری عظیم از معماری است که می‌توانید با خیالی آسوده از قدم زدن در آن لذت ببرید و یا با نشستن در زیر طاق گنبدی آن، چیزی بنوشید یا غذایی بخورید. در طبقه‌ اول این پاساژ فقط رستوران‌ و کافه می‌بینید با انواع مزه‌ها و غذاها و نوشیدنی‌های ترکی و بین‌المللی که موسیقی زنده‌ی استانبولی دارند و با نوازنده‌هایی که بالای میزها می‌ایستند و برای مشتری‌ها می‌نوازند.

پاساژ چیچک استانبول
پاساژ چیچک استانبول

تاریخچه پاساژ چیچک استانبول

بعد از آن که سالن تئاتر نایم در آتش سوخت، آقای هریستاکی زوگرافوس افندی، بانکدار یونانی، در سال 1876 به جای آن پاساژ سیته دُ پرا (Cité de Péra) را ساخت. پس از انقلاب روسیه در سال 1917، زنان تبعیدی روسی که قبلا در طبقه ثروتمندان بودند، در این مکان به فروش گل می‌پرداختند و این شد که نام «پاساژ گل» (به ترکی چیچک) را به این مکان دادند. در نتیجه در حال حاضر پاساژ چیچک، یک بازارچه‌ای است با معماری قرن نوزدهم با ۲۴ مغازه و ۱۸ منزل تاریخی لوکس.

پاساژ چیچک یک پاساژ سرپوشیده است که یک راهرو اصلی دارد که در آن تعداد زیادی کافه‌های قدیمی و با سابقه مشغول به کار هستند و می‌توانید در آن‌ها اوقاتی عالی را سپری کنید. این پاساژ که به آن گذرگاه گل نیز می گویند، یک گذرگاه پر زرق و برق است و به عنوان زیباترین بنای بی اوغلو شناخته می شود. این بنا از قرن نوزدهم تأثیر دارد. تزئینات موجود در بنا و زیبایی معماری آن مورد ستایش است. در وسط طبقه فوقانی بنا مجسمه شیرهای سر و انسان وجود دارد.

فروشگاه های پاساژ چیچک

بهتر است که خریدهای خود را در خیابان استقلال انجام داده و برای استراحت به پاساژ چیچک استانبول بروید چرا که این مکان دارای فروشگاه‌های زیادی نیست و بیشتر از کافه‌ها و رستوران‌ها تشکیل شده است، پس مکانی عالی برای استراحت و خوردن غذا و نوشیدنی مورد علاقه‌تان در این خیابان است. تجربه نشان داده است که این کافه ها و رستوران ها کیفیت بسیار خوبی دارند.

جدا از کافه‌ها و رستوران‌ها در پاساژ چیچک استانبول تعداد کمی فروشگاه هم وجود دارد که کالاهای زینتی و سوغاتی را می‌فروشند و از آن‌ها هم می‌توانید سوغاتی‌های زیبایی را خریداری کنید.

پاساژ چیچک استانبول
پاساژ چیچک استانبول

برخی از مغازه ها که در 30 سال اول فعالیت می کنند شامل شیرینی فروشی ها، فروشگاه ژاپنی Nakumara، گل فروشی طبیعی Dulas، شیرینی Yorgo، فروشگاه خیاطی Keserciyan، فروشگاه دخانیات Acemyan و کافه هریستو Hristo است.

دسترسی به پاساژ چیچک استانبول

بهترین راه دسترسی به پاساژ چیچک که درست در نبش خیابان استقلال و خیابان صحنه قرار دارد، این است که از میدان تکسیم استانبول سوار بر ترامواهای خط خیابان استقلال شوید و در ایستگاه گالاتاسارای پیاده شده و با ۵ دقیقه پیاده روی به سمت شرق، به این پاساژ دسترسی پیدا کنید.البته می‌توانید با پای پیاده از میدان تکسیم با پیاده روی ۲۰ دقیقه‌ای هم به این مکان برسید.

پاساژ چیچک استانبول
پاساژ چیچک استانبول

آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان استقلال، کوچه سنت پاشا، پاساژ چیچک

ساعت بازدید: ساعت 09:00 صبح الی 05:00 صبح (در تمامی ساعات شبانه روز به جز ساعات 5 بامداد تا 9 صبح)

وبسایت رسمی: www.tarihicicekpasaji.com

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨