بهترین رستوران های ایرانی استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

رستوران های ایرانی استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با رستوران های ایرانی استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بهترین رستوران ها در استانبول ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری است که جاذبه های آن تمامی ندارد و مطابق با همه سلیقه هاست. شهری که از تمام دنیا برای دیدن زیبایی های آن به آن سفر می کنند و یکی از مقاصد جذاب گردشگری است. در سفر به ترکیه از بازدید مکان های دیدنی بی نظیر ترکیه، کافه ها و بارهای استانبول و کلاب های شبانه لذت خواهید برد. امتحان کردن غذاهای یک کشور و فرهنگ دیگر نیز یکی از جذابیت های سفر شماست.

غذاهای کشور ترکیه بسیار متنوع و لذیذ است طوری که این کشور را به مقصدی عالی برای عاشقان غذا تبدیل کرده است. درست است که غذاهای ترکی بسیار خوشمزه اند و اتفاقا با مزاج غذایی ایرانیان و البته سلیقه های غذایی ما یکسان است، اما به هر حال خیلی از افراد هستند که دوست دارند حتی در سفر به استانبول از غذاهای ایرانی هم میل کنند. استانبول شمار زیادی رستوران با منو غذای ایرانی دارد که در ادامه بهترین آنها را به شما معرفی می کنیم.

رستوران ریحون – Reyhun Iranian Restaurant

رستوران ریحون یکی از برترین غذاخوری‌های ایرانی در استانبول است. این غذاخوری در خیابان معروف استقلال واقع شده و به همین دلیل توانسته در مدت زمانی کوتاه، به شهرت زیادی دست یابد. فضای رستوران ریحون دلنشین و دوست‌داشتنی است و مشتری‌ها را به یاد کوچه پس کوچه‌های قدیمی تهران می‌اندازد. اگر این رستوران را برای صرف غذا انتخاب کنید می‌توانید غذاهایی چون چلو کباب سلطانی، چلو کباب کوبیده، چلو کباب برگ، کباب ویژه‌‌ی ریحون، شیشلیک، کباب مخلوط ریحون، جوجه کباب، کباب وزیری، جوجه کباب حلزونی، بال کباب، کباب نگینی و بختیاری را سفارش بدهید. ریحون برای افرادی که علاقه‌ای به کباب یا جوجه کباب ندارند هم تدابیر ویژهای دیده است و آنها می‌توانند غذاهایی چون قیمه سیب‌زمینی، قرمه سبزی، فسنجان، ماهیچه، مرغ یا پلو ساده سفارش داده و نوش جان کنند. رستوران ریحون تمامی مواد اولیه‌ی لازم را برای غذاهایش از ایران تهیه می‌کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آدرس: از ساعت 12:00 الی 23:00

ساعت کاری: استانبول، خیابان استقلال، نزدیک دبیرستان گالاتاسرای

رستوران های ایرانی استانبول
رستوران های ایرانی استانبول

رستوران ایرانی شهرزاد – Shahrzad Cafe & restaurant

رستوران شهرزاد به عنوان دومین رستوران ایرانی برتر در شهر استانبول انتخاب شده است. این غذاخوری نیز در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده و طرفداران زیادی دارد. اگر این مرکز را برای صرف غذا انتخاب می‌کنید، نباید توقع رستورانی شیک را داشته باشید زیرا رستوران شهرزاد فضای کوچکی دارد اما با این وجود توانسته طرفداران زیادی را به دست بیاورد. رستوران شهرزاد 10 سال سابقه‌ی فعالیت در استانبول را دارد و به مرور بر شمار مشتریانش افزوده است. نکته‌ی خوبی که در رابطه با این غذاخوری لازم است ذکر کنیم، ارائه‌ی انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم می‌باشد. اگر از پیاده‌روی در خیابان تکسیم و گردش در فروشگاه‌‍‌های کوچک و بزرگش خسته شدید، می‌توانید در این رستوران دمی تازه کرده و دوباره به راهتان ادامه بدهید. از جمله غذاهای این رستوران می‌توان به چلو کباب نگینی، چلو کباب کوبیده، جوجه کباب، زرشک پلو، چلو ماهی، قرمه سبزی، خورشت قیمه، کتلت و کشک بادمجان اشاره کرد. گران‌ترین غذای رستوران شهرزاد نیز شیشلیک است که 80 لیر قیمت دارد.

آدرس: استانبول، میدان تکسیم، کوچه آکارجاسی (آک ارجاسی) شماره 4

ساعت کاری: از ساعت 09:00 الی 23:00 (شنبه و یکشنبه ها از ساعت 09:00 الی 24:00)

رستوران نایب استانبول – Nayeb Restaurant

نایب یکی از بهترین رستوران های ایرانی در استانبول است که گزینه ای مناسب برای رفتن به یک رستوران با روح ایرانی و خوردن غذای ایرانی در سفر به استانبول می باشد. این رستوران ایرانی دارای ظرفیتی برابر با ۱۲۰ نفر است و سرویس دهی مناسب و خوبی هم برای مشتریان و مراجعینش دارد. منوی این رستوران ایرانی کاملا از آیتم های غذاهای ایرانی تشکیل شده است و هیچ غذای بین المللی و ترکی را به مشتریانش ارائه نمی کند. کسانی که به این رستوران مراجعه کرده اند و از این رستوران خدمات غذایی دریافت کرده اند، راضی بوده و آن را به دیگران نیز توصیه نموده اند. از جمله برنامه هایی که این هتل برای مشتریان خود در نظر گرفته است، پخش موسیقی زنده است. این رستوران در منطقه ی فاتح استانبول قرار گرفته است.

آدرس: استانبول، منطقه ی فاتح، آکسارای، میدان فندک زاده، خیابان ملت

ساعت کاری: از ساعت 09:00 الی 24:00

رستوران های ایرانی استانبول
رستوران های ایرانی استانبول

رستوران شیراز – Şiraz Restaurant

رستوران بعدی که در شهر استانبول است و در خود روح ایران و غذاهای بی نظیر ایرانی را دارد و در زمره ی رستوران های ایرانی در استانبول قرار می گیرد، رستوران شیراز است. اگر شما در استانبول روزی هوس کردید تا غذایی کاملا ایرانی میل نمایید، در میان گزینه هایتان سری هم به رستوران شیراز در خیابان علی صراف بزنید. این رستوران علاوه بر این که ایرانی است، حسی ناب از شیراز را از ابتدا و از حال و هوایش منتقل می کند. کسانی که در سفرشان به شهر استانبول به این رستوران رفته اند، تجربه ی حضورشان را از این رستوران به این گونه بیان کرده اند که این رستوران را کاملا مکانی دنج و آرام دیده اند. پرسنلی که در این رستوران به شما سرویس می دهند، رفتاری کاملا حرفه ای و البته صمیمی دارند که حضور در این رستوران را برای شما دلنشین می سازد. در منوی این رستوران انواع و اقسام غذاهای اصیل ایرانی را با پختی بسیار خوب و با کیفیت در اختیار مشتریان خود می گذارند. منوی کاملا ایرانی این رستوران را از دست ندهید.

آدرس: استانبول، خیابان علی صراف شماره ۷، خیابان مدا

ساعت کاری: از ساعت 15:00 الی 24:00

رستوران ایرانی مژگان – Mojgan restaurant

رستوران مژگان یکی از شناخته شده‌ترین غذاخوری‌های ایرانی در استانبول است. مسئولان این مکان تلاش کرده‌اند هم فضایی مدرن و هم فضایی سنتی را در اختیار میهمانانشان قرار بدهند. اگر در صدد برگزاری جشن یا میهمانی در استانبول هستید نیز باید بدانید که رستوران مژگان آماده‌ی پذیرایی میهمانان شما در رستوران‌ و خارج از آن هست. انواع کباب‌ها و غذاهای ایرانی و دسرهای خوش‌طعم را می‌توانید از این رستوران تهیه کنید. گفتنی‌ست که یک رستوران خیلی مجلل نیست. گران ترین غذا در این رستوران حدود 150 لیر است.

آدرس: استانبول، محله‌ی کوکاتپه، رستوران مژگان

ساعت کاری: همه روزه 24 ساعته

رستوران های ایرانی استانبول
رستوران های ایرانی استانبول

رستوران آسمان – Asuman

یکی دیگر از رستوران های ایرانی در استانبول که بسیار مورد اقبال ایرانیان است، رستوران آسمان است. قبل از هر چیزی ذکر این نکته برای شما ضروری است که به این مسئله دقت داشته باشید که رستوران های ایرانی در استانبول کم نیستند و می توان از آنها یک لیست بلند و بالا ارائه نمود اما در بین این رستوران ها، این هایی که برای شما در این متن معرفی نمودیم از آن های دیگر مشهورتر هستند و افراد بیشتری از آن استقبال نموده اند. در بین رستوران های ایرانی در استانبول غذاهای رستوران آسمان نیز، بسیار معروف است. در این رستوران ایرانی که در قلب گردشگری استانبول قرار گرفته است، برای میل کردن وعده های ناهار و شام نیز می توانید مراجعه نمایید.

آدرس: ترکیه، استانبول، فاتح، آکسارای، بلوار آتاتورک، شماره 158

ساعت کاری: از ساعت 12:00 الی 21:00

رستوران فارسی – Iranian Farsi Restaurant

رستوران فارسی استانبول در یکی از خیابان‌های پرتردد و مشهور این شهر، یعنی خیابان استقلال قرار گرفته. این رستوران، یکی از لوکس‌ترین رستوران‌ های ایرانی استانبول محسوب می‌شود و کیفیت غذای آن واقعا مثال‌زدنی است. اگر به دنبال یک رستوران کاملا لوکس برای شامی خانوادگی هستید، حتما سری به این رستوران زیبا بزنید. همچنین باید بدانید که کباب برگ سلطانی، اکبر جوجه و چلو ماهیچه رستوران فارسی واقعا شهره خاص و عام هستند.

آدرس: استانبول، خیابان استقلال، رستوران ایرانی فارسی

ساعت کاری: از ساعت 11:30 الی 22:00 (جمعه، شنبه و یکشنبه ها از ساعت 11:30 الی 23:00)

رستوران های ایرانی استانبول
رستوران های ایرانی استانبول

کافه زعفران – Saffran cafe

کافه رستوران زعفران یکی از کافه رستوران های ایرانی استانبول است که در محله کادیکوی قرار گرفته. محله کادیکوی یکی از زیباترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود و برای قدم زدن گزینه بسیار مناسبی است. همینطور که در کوچه و پس کوچه‌های کادیکوی قدم می‌زنید، ناگهان چشمتان به یک کافه بی‌نظیر می‌خورد که ظاهری همانند کافه‌های دهه ۴۰ لاله‌زار را دارد. نام این کافه تماشایی که میزهای چوبی و رومیزی‌های چهارخانه آن چشم هر کس را به خود جلب می‌کند، زعفران است. شما می‌توانید حتی برای صرف صبحانه به این کافه دل‌نشین مراجعه کنید و طعم عدسی یا خوراک لوبیا خوشمزه آن را در هوای باز بچشید. در این کافه رستوران، انواع غذاهای ایرانی سنتی و ترک سرو می‌شود و می‌توانید هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید.

آدرس: استانبول، کادیکوی، خیابان امام رمیز، محله صحراییسدیت

ساعت کاری: از ساعت 10:00 الی 20:00

کافه میسا – Misa Cafe

کافه رستوران میسا یکی از دنج‌ترین رستوران های ایرانی استانبول است. شاید ظاهر این رستوران در نگاه اول کوچک به نظر برسد، اما فضای آن کاملا صمیمی، دنج و خودمانی است. منوی کافه رستوران میسا بسیار متنوع بوده و در آن می‌توانید حتی طعم غذاهای سنتی ایرانی مثل اشکنه کشک یا کباب تابه‌ای را نیز بچشید. این کافه رستوران در سه وعده صبحانه، نهار و شام در خدمت مشتریان عزیز خود است و منوی نوشیدنی بسیار متنوعی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

آدرس: استانبول، خیابان ساکیز گولو 21

ساعت کاری: از ساعت 09:30 الی 23:00

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨