جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

معرفی دیدنی های آتن ، پایتخت یونان | Athens

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی آتن

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی آتن پایتخت کشور یونان آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید .

آتن (Athens)، بزرگترین شهر و پایتخت اساطیری کشور یونان در نزدیکی خلیج سالونیک در دشت آتیک قرار دارد که بزرگترین آثار معماری باستانی این کشور را در دل خود جای داده است. تاریخ پیدایش شهر آتن یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان؛ بیش از 3400 سال است و باستان‌شناسان سکونت انسان‌ها در این شهر را بین دهه هفتاد و هفتم پیش از میلاد تخمین زده‌اند.

آتن مرکز دانش، فلسفه، اقتصادی و مالی، صنعتی، دریایی، سیاسی، فرهنگی، هنر و ادب و تمدن غربی است و بسیاری از فیلسوفان بزرگ یونانی مثل سقراط، افلاطون، سوفکل، اورپید، آریستوفانوس، ارسطو و دموستون در این شهر به رشد و شکوفایی رسیده‌اند. این شهر علاوه بر ویرانه‌های باستانی خود، آنقدر مناظر دیدنی بی‌نظیر مانند کوه، دریا، سواحل، باغ‌ها و پارک‌های سرسبز دارد که سال‌هاست گردشگران بسیاری را به یونان می‌کشاند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آکروپلیس

اگر قرار باشد فقط یک جا را در آتن ببینید، همین آکروپولیس معروف است که مهمترین منطقه باستانی دنیای غرب و البته مشهورترین دیدنی آتن است. آکروپلیس به معنی شهر بالا دست، در واقع تپه ایست بزرگ در مرکز شهر که قدیمی‌ترین ویرانه‌های باستانی دنیا را در خود جای داده و پر از پیکره‌ها و تندیس‌ها، برج‌ها و ستون‌ها، پرستشگاه‌ها و محوطه‌های تئاتر است که هر کدام شاهکاری از معماری یونان باستان‌اند. از ایستگاه متروی آکروپولی می‌توانید به آکروپولیس برسید.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

موزه ملی باستان‌شناسی آتن

موزه ملی باستان‌شناسی در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده‌ است. موزه‌ی باستان‌شناسی یونان بزرگ‌ترین موزه‌ی یونان و یکی از بزرگ ترین موزه های اشیاء عتیقه در جهان است. ساختمان موزه حتی از بیرون هم یکی از جاهای دیدنی آتن است. این ساختمان به شیوه‌ی نئوکلاسیک ساخته شده‌ و ۸ هزار مترمربع فضا دارد. در این‌جا ۱۱ هزار شی نمایش داده شده است.قسمت پیش از تاریخ از ۱۰۵۰ تا سده‌ی ششم قبل از میلاد را  شامل می‌شود. مجموعه‌ی مجسمه‌ها نیز متعلق به قرن ششم تا پنجم پیش از میلاد است. گلدان‌های باستانی و دیگر اشیاء موجود در موزه، چیزهایی هستند که در همان زمان و مکان بازدید شانس دیدن‌شان را دارید.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

 معبد زئوس آتن

مگر می‌شود در آتن بود و سری به معبد رهبر خدایان المپ و انسان‌ها یعنی زئوس نزد؟ اینجا زمانی بزرگ‌ترین معبد در یونان باستان بود، حتی بزرگ‌تر و باشکوه‌تر از پارتنون. چون برای زئوس ساخته شده بود. فیدیاس، معمار یونانی ساخت این معبد را در قرن ششم قبل از میلاد شروع کرد که البته تا سده‌ی دوم میلادی ادامه پیدا کرد. شهرت این معبد به خاطر تندیس زئوس بود. تندیسی که 12 متر ارتفاع داشت و از عاج فیل ساخته شده بود. فیدیاسِ مجسمه‌ساز برای ریش و لباس‌های زئوس از ورقه‌های طلا استفاده کرد تا به تندیس خدای المپ ابهت بیشتری بدهد.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

پارتنون آتن (Parthenon)

یکی از شناخته شده ترین جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی آتن و از معروف ترین سازه های کشور یونان، پارتنون است که نیاز به یادآوری اهمیت تاریخی آن نیست. این بنا با ابهت در بالای آکروپلیس قرار دارد و معماری با شکوهی دارد که می توان ساعت ها به آن خیره شد و در مورد جزییات آن حرف زد. ظاهرا پارتنون در سال ۴۳۸ قبل از میلاد مسیح تکمیل شده است و امروزه نمادی از یونان است.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

تئاتر دیونیسوس آتن (Theatre of Dionysus)

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دیوانه ی تئاتر و هنر هستند، نباید بازدید از تئاتر دیونیسوس را از دست بدهید که قدیمی ترین تئاتر آتن است. بسیاری از تراژدی ها و کمدی های معروف یونان در روی استیج این تئاتر رقم خورده اند. ساختمان این تئاتر ۶ قرن قبل از میلاد مسیح ساخته شده و در صخره ای در آکروپلیس کنده کاری شده است و جالب این که این تئاتر می تواند ۱۷۰۰۰ نفر را هم در خود جا دهد!

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

باغ ملی آتن (The Athens National Garden)

باغ ملی آتن بهترین نقطه برای فرار از شلوغی شهر و پیدا کردن آرامش در فضایی سرسبز و زیبا است. این باغ در واقع ییلاق آتنی‌ها محسوب می‌شود. اگر با خانواده به آتن سفر کرده‌اید، این باغ بهترین انتخاب برای سپری کردن یک عصر دلپذیر به دور از جنب و جوش شهر است، جایی که علاوه بر فضای سبز دارای کافه‌ها، نیمکت و آلاچیق‌های بسیار، تالاب پرندگان و یک باغ وحش کوچک است.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

استادیوم پاناتینایکو آتن

در ذهن بیشترمان المپیک و آتن به هم گره خورده‌اند؛ بازدید از استادیوم المیپک هم از باید‌های سفر به آتن است. بنای اولیه استادیومپاناتنائیک یا کالیمارمارو در در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شده است. بعد از صدها سال در ۱۸۹۵ به طور کامل بازسازی شده و درست در سال بعد میزبان اولین بازی‌های مدرن المپیک بوده است. کالیمارمارو تنها استادیوم دنیاست که آن را تماماً با سنگ مرمر سفید ساخته‌اند. از ایستگاه متروی آکروپولی می‌توایند به استادیوم بیایید.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

آگورا

اگر در آکروپولیس باشید از سمت شمالی دیوارهایش ستون‌ها و بقایای پی ساختمان‌های دایره‎ای شکلی را خواهید دید که به آگورا معروف است. اینجا جایی بود که یونانیان باستان دور هم جمع می‌شدند، داد و ستدهای‌شان را انجام می‌دادند، در نظرسنجی و رای‌گیری‌های مهم شرکت می‌کردند و با هم به مباحثه می‌پرداختند. در حقیقت آگورا قلب تپنده‌ی آتن بود و هیچ‌کس نمی‌توانست منکر اهمیت و تقدسش شود.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

منطقه پلاکا (Plaka) آتن

دهکده‌ای تاریخی درست در مرکز آتن و پایین تپه‌ آکروپولیس که پر از کلیساهای قدیمی و بناهای نئوکلاسیک است و به جز آن به خاطر مغازه‌های رنگارنگ و کافه‌ها و رستوران‌های دنجش محبوب توریست‌هاست. پلاکا دنیای کوچک و خوش‌آب‌و‌رنگی‌ست با خیابان‌های جمع‌و‌جور و سنگفرش که جان می‌دهد برای گشت زدن، عکس گرفتن، تماشای مغازه‌های سوغاتی و چشیدن مزه‌ها و چاشنی‌های معروف سفره یونانی.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

دریاچه وولیاگمنی (Vouliagmeni Lake)

دریاچه وولیاگمنی، دریاچه‌ای بزرگ در حاشیه شهر آتن است که می‌توانید در چشمه‌های آب‌گرم آن آب تنی کنید یا حمام گِل بگیرید. اطراف این دریاچه مملو از رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی است.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)