بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه | Turkey

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با معروف ترین کباب های ترکی در ادامه با ما همراه باشید.

ترکیه یکی از مقاصد توریستی، محبوب و بسیار زیبا در بین مردم جهان است که به دلیل نزدیکی و همسایه بودن با ایران، از مقاصد برتر سفر بین ایرانیان محسوب می شود. این کشور با طبیعت بی نظیر، سواحل زیبا، مراکز خرید لوکس، بناهای تاریخی عثمانی و غذاهای متنوع و بی نظیرش هر گردشگری را مجذوب خود می کند. سفر به ترکیه و شهرهای محبوب آن چون استانبول، آنتالیا، ازمیر، بدروم، ترابزون و … بدون شک باید در لیست سفرهایتان قرار بگیرد.

همانطور که گفتیم ترکیه یکی از بهترین کشورها برای امتحان کردن طیف وسیع و متنوع غذاهای ترکی است. اگر به ترکیه سفر می کنید علاوه بر اینکه در این سفر از مکان های دیدنی بی نظیر ترکیه و کافه ها، بارهای استانبول و کلاب های شبانه لذت خواهید برد از غذاهای آن نیز شگفت زده می شوید. کشور ترکیه مقصدی بی نظیر برای شکم گردی است و بهشتی برای عاشقان کباب و گوشت است. در بین تنوع بی شمار غذاها و دسرها، کباب ترکی از محبوبیت جهانی برخوردار است. اگر قصد سفر به ترکیه و شهرهای بی نظیری چون استانبول دارید، در ادامه با ما باشید تا معروف ترین کباب های ترکیه را به شما معرفی کنیم.

معروف ترین کباب های ترکیه

شیش کباب – Şiş kebab

خیلی‌ها با شیش کباب کلاسیک ترکیه آشنا هستند. در آشپزی ترکیه‌ای، شیش (şiş) به آن سیخ فلزی گفته می‌شود که گوشت را روی آن قرار می‌دهند. تکه‌های گوشت بره یا گاو را که از قبل در ترچاشنی (چاشنی مخلوط مایعی که برای گوشت و ماهی استفاده می‌شود) خوابانده‌اند، معمولا بدون سبزیجات، به سیخ می‌کشند. بعد هم سیخ‌ها را روی آتش زغال می‌گردانند تا خوب کبابی شوند. شاید درست کردن این کباب به‌ظاهر، ساده به‌نظر برسد، اما لذتی که از طعم و عطر تکه‌های آن در ذهن و ذائقهٔ آدم باقی می‌ماند، ثابت می‌کند که درست کردن شیش کباب اصل، فقط کار دست یک هنرمند ترکیه‌ای است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه
بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه

آدانا کباب – Adana Kebab

آدانا کباب نام خود را از یکی از معروف‌ترین شهرهای کباب ترکیه، یعنی آدانا (Adana) گرفته است. آدانا کباب با گوشت چرخ‌کرده، یا مخلوطی از گوشت چرخ‌کرده و گوشت بره درست می‌شود که با پیاز، سیر، و ادویه‌های ترکیه‌ای طعم‌دار شده‌اند. مخلوط نهایی را با دست روی سیخ‌های بزرگ و پهن فلزی می‌کشند. وقتی سیخ‌ها را روی آتش می‌گذارند، قطره‌های روغن از گوشت چکه می‌کنند و همین باعث می‌شود گوشت‌ها به‌خوبی به هم بچسبند. آدانا کباب خیلی تندوتیز است. مقدار فراوانی فلفل قرمز تند و پاپریکا به مخلوط گوشت اضافه می‌کنند که باعث می‌شود رنگ قرمز سیر و طعم آتشینی به خود بگیرد. آدانا را معمولا با سبزیجات کبابی، مانند فلفل چیلی سبز، پیاز، گوجه‌فرنگی، و پلوی بلغور و سبزیجات سرو می‌کنند.

اورفا کباب – Urfa Kebab

کباب پرطرفدار بعدی، به‌نوعی خویشاوند آدانا کباب محسوب می‌شود و به‌خاطر شهر اورفا (Urfa)، چنین نام‌گذاری شده است. اورفا کباب تقریبا مانند آدانا کباب تهیه می‌شود، و فقط تندی آن را ندارد. کبابی که به گفته ی خود ترک ها از نظر محبوبیت و خوشمزگی بعد از آدِنا کباب قرار دارد و آن را پسر عموی آدِنا می نامند. اورفا طعم ملایمی دارد که با خواباندن گوشت در مخلوط پیاز، سیر، زیره، مرزنگوش و پاپریکای شیرین حاصل می‌شود. این کباب را روی شعلهٔ کم می‌پزند تا گوشت طعم بهتری داشته باشد.

بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه
بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه

دونر کباب یا کباب ترکی – Döner Kebabı

دونر کباب درواقع همان کباب ترکی خودمان است و به عنوان یکی از محبوب ترین، معروف ترین و خوشمزه ترین کباب های ترکی در سطح جهان از آن یاد می شود به طوری که شاید لازم نباشد برای چشیدن طعم آن حتما به ترکیه سفر کنید. اما بدون شک اگر دلتان می خواهد یک کباب ترکی اصیل و درجه یک را امتحان کنید باید در ترکیه به جستجوی آن بپردازید. جالب است بدانید این کباب تاریخچه ی جالبی دارد؛ زمانی که اسکندر افندی که در شهر بورسای ترکیه زندگی می کرده است، در سال 1800 میلادی دست به اختراع جالبی می زند. او نوعی از کباب را اختراع می کند که گوشت را سیخ می کرد و دور آتش می چرخاند. حاصل کار او همان کباب ترکی امروزی و یا دونر کباب است.

اسکندر کباب – Iskender Kebabı

اسکندر کباب نام یکی از کباب های معروف و خوش طعم شهر بورسای ترکیه است. پیشنیه ی این کباب هم به اسکندر افندی که در اواخر قرن 19 در ترکیه زندگی می کرده است، می رسد. بدون شک ترکیبی که این کباب دارد می تواند خبر از طعم و مزه ی بی نظیر آن بدهد. این کباب از دو بخش تشکیل شده است؛ گوشت کباب شده و سس مخصوص آن. بری تهیه ی سس آن پوره ی گوجه فرنگی را با روغن زیتون و فلفل در یک ماهی تابه تفت می دهند و بعد از مدت کوتاهی به آن نمک، فلفل تند و سبزی های معطری مثل جعفری تازه و نعنا به عنوان چاشنی اضافه می کنند. این کباب را هم مثل دونر کباب روی کباب گردان های عمودی طبخ می کنند اما اگر بخواهید آن را در منزل درست کنید می توانید تکه های گوشت گوسفند و یا گاو را در مواد بخوابانید و بعد آن ها را کباب کنید. سپس با سس مخصوص اسکندر کباب نوش جان فرمایید.

بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه
بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه

علی نازیک کباب – Ali Nazik Kebabı

علی نازیک کباب از نظر محبوبیت رقیب اسکندر کباب به حساب می آید. اگر از آن دست افرادی هستید که به کباب خیلی علاقه دارید باید برای یک بار هم که شده علی نازیک کباب را امتحان کنید وگرنه نمی توانید ادعای حرفه ای بودن در این دنیای خوشمزه را داشته باشید. برای تهیه ی این کباب بی نظیر که قدمت آن به قرن 16 میلادی می رسد، از گوشت بره استفاده می کنند البته اگر بخواهید غذایی مقرون به صرفه داشته باشید گوشت گاو و گوسفند هم انتخاب بدی نیست. تکه های گوشت را پس از کباب کردن در بشقابی حاوی بادمجان کبابی و ماست بگذارید و آنها را با هم سرو کنید. فراموش نکنید که گوشت مزه دار شده و کباب شده به همراه طعم بی نظیر بادمجان کبابی و ماست، ترکیب لذیذی است که باید در سفر به ترکیه آن را تجربه کنید.

جوجه کباب یا تاووک شیش – Tavuk Şiş

اگر زیاد اهل گوشت قرمز نیستید و با این حال می خواهید یکی از خوشمزه ترین کباب های ترکیه را امتحان کنید پیشنهادمان تاووک شیش است. برای تهیه این کباب، تکه های سینه مرغ یا قسمت های دیگر را ابتدا در شیر یا ماست چکیده می خوابانند و بعد در روغن زیتون و ادویه های مخصوص کباب قرار می دهند. بعد تکه های مرغ مزه دار شده را به سیخ می کشند و کباب می کنند. نوع تندتر و اسپایسی تر این کباب همراه با سس فلفل قرمز ویژه سرو می شود و بسیار خوشمزه و تند و تیز است.

بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه
بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه

بیتی کباب – Beyti Kebab

Beyti نام یک رستوران با پیشنیه ای تاریخی در ترکیه می باشد که امروز شعبه های زیادی را افتتاح کرده است و از رستوران های محبوب ترک ها به شمار می رود. برای طبخ این کباب لذیذ گوشت گاو و یا گوسفند مزه دار شده را در خمیری نازک مثل یوفکا می پیچند. سپس ترکیب به دست آمده را به قطعات کوچک تقسیم می کنند و به سیخ می کشند و کباب می کنند. از ماست و سس گوجه فرنگی و سبزیجات معطر به عنوان چاشنی این کباب استفاده می شود. البته ممکن است بیتی کباب را با برنج هم سرو کنند.

پاتلیجانلی کباب – Patlıcanlı Kebabı

پاتلیجانلی کباب در واقع ترکیب دو غذای بهشتی، یعنی گوشت و بادمجان کباب شده است! کوفته های کوچکی از گوشت درست می کنند و بعد یکی درمیان با حلقه های بادمجان به سیخ می کشند. بعد روی آن ها کلی روغن زیتون می ریزند و کباب می کنند. پاتلیجانلی کباب یکی از محبوب ترین کباب های ترکیه است و علاوه بر ظاهر زیبا، طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای هم دارد. این غذا را هم مثل اکثر کباب های ترکیه همراه با گوجه کبابی و فلفل و پیاز سرو می کنند.

بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه
بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه

چوپ شیش – Çöp Şiş

این کباب از کباب های ذغالی و لذیذ ترکیه به شمار می رود. این کباب را معمولا به عنوان پیش غذا سرو می کنند چرا که ترک ها معتقدند که چوپ شیش کباب معده را آماده می کند تا بتوان به راحتی و با اشتهایی باز کباب های خوشمزه و غذاهای دیگر ترکی را نوش جان کرد.  برای طبخ این کباب لذیذ، گوشت بره را با مواد مختلف مزه دار می کنند و در قطعات کوچک برش می دهند. شاید یکی از تفاوت های این کباب در این است که در تهیه ی آن از سیخ های کوچک چوبی استفاده می شود. البته ممکن است با کبابی با گوشت گوسفند و یا حتی مرغ هم برخورد کنید که با عنوان چوب شیش کباب سرو می شود. اصلا تعجب نکنید چرا که بعضی ها چوپ شیش کباب را با مرغ تهیه می کنند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨