جاهای دیدنی بورسا

جاهای دیدنی بورسا ، شهری زیبا در کشور ترکیه | Bursa

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بورسا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی بورسا آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا و توریستی در ترکیه در ادامه همراه ما باشید.

بورسا (Bursa) یک شهر زیبا در کشور ترکیه است که در جنوب شرقی دریایی مرمر قرار گرفته است بیشتر گردشگران و توریستان این شهر را با وجود مراکز خرید متعدد و بازارهای مختلف آن می شناسند بسیاری از جاذبه هایی که در این شهر وجود دارند جاذبه های تاریخی هستند که از دوران عثمانیان برجای مانده اند و موجب شده تا هر ساله علاقه مندان زیادی به این مناطق سفر کنند و شاهد این زیبایی ها باشند.

در زمستان لذت گردشگری در مناطق مختلف از این شهر بیشتر است و می توانید در پیست های اسکی ورزش های زمستانی را تجربه کنید از جمله مهم ترین و معروف ترین پیست های اسکی در این شهر نیز می توان به پیست اسکی الوداغ اشاره کرد که در شمال شهر قرار گرفته است. بسیاری از بناهایی که می توانید در این شهر شاهد آن باشید مساجد و کلیساهای تاریخی هستند که قدمت آن ها به دوران عثمانیان باز می گردد. بورسا در منطقه شمال غربی آناتولی قرار داردو فقط دو و نیم ساعت از استانبول با ماشین فاصله دارد و این امر باعث می شود که برای تعطیلات آخر هفته بسیار محبوب باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های دیدنی بورسا

مسجد جامع بورسا

مسجد جامع بورسا 20 گنبد دارد. گرچه ساخت این مسجد به دوران عثمانی بازمی‌گردد اما عناصر معماری دوران سلجوقی در آن هویداست. سلطان بایزید ایلدرم عهد بسته بود در صورت پیروزی در جنگ‌های صلیبی 20 مسجد بنا کند. پس از پیروزی در جنگ، مسجد جامع را با 20 گنبد ساخت تا در همه ادوار نظر بازدیدکنندگان را به این بنای منحصربه‌فرد جلب کند.

مسجد امیر سلطان

مسجد امیر سلطان مجموعه ای از هنر و معماری حکومت عثمانی های می باشد، که به دستور سلطان مراد دوم ساخته شده است. این مسجد شامل مدرسه، حمام، عمارت و دروازه آرامگاه می شود. مسجد امیر سلطان روی تپه‌ای در کنار گورستان امیر سلطان در شرق شهر بورسا واقع شده‌است. در این مجموعه تاریخی دوازده مقبر که متعلق به سلطان مراد دوم و خانواده وی می باشد وجود دارد.

جاهای دیدنی بورسا

درخت قدیمی اینکایا (İnkaya)

درخت اینکایا با قدمتی 600 ساله، قدیمی‌ترین درخت چنار شهر بورسا ترکیه است که در محله اویوک جی نا در شمال این شهر قرار دارد و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بورسا محسوب می‌شود. ساکنان محلی این درخت و منطقه اطراف آن را مقدس می‌شمارند. در اطراف این منطقه رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارند که از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

دروازه امپریال

این دروازه یکی از قدیمی ترین بناهایی است که در شهر می توانید مشاهده کنید تحقیقات نشان می دهد که این دروازه در زمان امپراطوری رم ساخته شده است دیوارهای بلندی که می توانید در این دروازه مشاهده کنید بسیار جذاب هستند. چهار دروازه اصلی که در این بنا وجود دارد بر اهمیت آن افزوده است. این دروازه در بخش غربی از این شهر قرار گرفته است و نه تنها ارزش تاریخی دارد بلکه به لحاظ توریستی نیز شناخته شده است.

جاهای دیدنی بورسا

موزه کاراگوز (Karagoz)

در این موزه انواع مختلف و متنوعی از عروسک ها گردآوری شده اند که متعلق به فرهنگ ها و اقوام مختلف اسا نوع لباس پوشیدن هر یک از عروسک ها نشان دهنده نوع زندگی ازبک ها، رومانی ها و روس ها است. این اقوام در طی سال ها در این مناطق زندگی کرده اند و از این رو زندگی این اقوام در تاریخ ترکیه بر جای مانده است.

جاهای دیدنی بورسا

موزه آتاتورک

این ساختمان محل اقامت آتاتورک در هنگام سفرهایش به بورسا بوده است و از سال 1968 به موزه تبدیل شده است. در این موزه لوازم و اشیای متعلق به آتاتورک در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

جاهای دیدنی بورسا

منطقه گردشگری اولوداغ

در 31 کیلومتری جنوب بورسا کوه و پیست اسکی اولودغ قرار دارد. سفر به این منطقه با تورهای گردشگری و یا ماشین شخصی امکان‌پذیر است. پیست اسکی اولوداغ محبوب‌ترین منطقه‌ی ترکیه در فصل زمستان است. ارتفاع برف در برخی از مناطق این کوهستان تا سه متر هم می‌رسد. اگر هم فصل گرم سال به این منطقه سفرکردید، نگران نباشید. دامنه‌های سرسبز و خوش‌ آب و هوای اولوداغ پذیرای شما خواهد بود.

در اطرف پیست اسکی، در یک محوطه‌ی وسیع امکانات رفاهی زیادی برای بازدیدکنند‌گان تدارک دیده شده. رستوران‌ها، استراحت‌گاه‌ها و هتل‌هایی که در طیف وسیعی از قیمت‌های میان رده و مجلل در به گردشگران خدمات می‌دهند.

جاهای دیدنی بورسا

موزه شهر بورسا

اگر می خواهید اطلاعات مهمی را درباره تاریخ و فرهنگ ترکیه و دیدنی های بورسا به دست آورید حتما باید از این موزه بازدید کنید سلاح های مختلف و اشیای تاریخی موجود در موزه بسیار دیدنی است. در این موزه نیز می توانید فرهنگ مردمان این ملت را از نزدیک مشاهده کنید بسیاری از شخصیت های تاریخی و معروف در این موزه به افراد معرفی می شود.

جاهای دیدنی بورسا

مسجد سبز در بورسا

در کنار بازار قدیمی شهر بورسا مسجد سبز یا یشمیل واقع شده است که معماری آن بی نظیر است. این مسجد معروف در این شهر در طول سالهای ۱۴۱۹ تا ۱۴۲۱ میلادی با وقف سلطان محمد چلبی پادشاه وقت عثمانی ساخته شد. یکی از محبوب ترین مساجد در شهر بورسا به شمار می رود.

جاهای دیدنی بورسا

هان کوزا

در سال 1491 میلادی فرماندارن شهر بورسا به یک ایده‌ی اقتصادی فکر کردند؛ تاسیس مسافرخانه‌ای مجلل برای تجار. از دلایل اهمیت شهر بورسا باید به اهمیت اقتصادی آن در جاده‌ی ابریشم اشاره کنیم. بورسا محل استراحت و نفس‌گیری کاروان‌هایی بود که مسیر طولانی شرق به غرب را طی می‌کردند، به همین دلیل بناهای قدیمی‌ در قالب مسافرخانه در بورسا به وفور به چشم می‌خوردند.

در میان مسافرخانه‌های بورسا کوزا هان از همه مشهور‌تر است. این بنا در یک محوطه‌ی وسیع مابین مسجد جامع و مسجد اورهان بنا شده است. کافه باغ چای کوزا هان امروز مکان استراحت دلپذیری برای گردشگران محسوب می‌شود. ورود به کوزا هان رایگان است. روزهای غیر تعطیل از ساعت 8 صبح تا 8 شب و در روزهای تعطیل از ساعت 10:30 تا 18:30 از میهمانان پذیرایی می‌کنند.

جاهای دیدنی بورسا

بازار مس بورسا

یکی دیگر از جاهای دیدنی بورسا بازار مس بورسا می باشد که در ابتدا محل خرید‌ و‌ فروش محصولات مسی کهنه و نو بوده است. این بازار در اثر آتش‌سوزی در سال ۱۹۵۸، به شدت آسیب دید و پس از آن بازسازی شد. امروزه این بازار محلی برای تجارت کالا از جمه انواع ظروف مسی است و در آن می‌توانید صنایع دستی مسی تهیه کنید.

جاهای دیدنی بورسا

روستای قدیمی جومالی کیزیک (Cumalikizik)

این روستا نیز از روستاهای قدیمی در شهر بورسا است قدم این روستا به ۷۰۰ سال پیش باز می گردد این روستای دیدنی در دامنه های شمالی از کوه های بورسا قرار گرفته است.جالب است بدانید این روستا در حفظ فرهنگ و آداب رسوم به خوبی عمل کرده است و با دیدن معماری بناهای آن از نزدیک می توانید به خوبی این موضوع را متوجه شوید که مردمان این منطقه تا چه میزان ارزش و اعتبار برای فرهنگ خود قائل هستند.

از لذت هایی که می توانید در سفر خود به این روستا تجربه کنید می توان به تماشای معماری های سنتی، گشت و گزار در کوچه های سنتی روستا، حمام های قدیمی، مسجد و … اشاره کرد.

جاهای دیدنی بورسا

پل ایرگاندی (Irgandi Bridge)

پل ایرگاندی (Irgandi Bridge) با یک طاق بر فراز گوک‌دره، از انشعابات رودخانه نیلوفر در شهر بورسا ترکیه قرار دارد. این پل توسط یک بازرگان ثروتمند به نام مصلح‌الدین در سال ۱۴۴۲ و در طول حکومت مراد دوم، ششمین سلطان و خلیفه امپراتوری عثمانی، سفارش داده شد. با ۱۱ متر عرض، پل ایرگاندی در اصل بیش از ۳۰ مغازه داشته است.

جاهای دیدنی بورسا
جاهای دیدنی بورسا

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)