اشتباهات بزرگی که در خرید تور اروپا نباید مرتکب شوید | Europe

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

اشتباهات بزرگ در خرید تور اروپا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره اشتباهات بزرگ در خرید تور اروپا صحبت خواهیم کرد. اگر قصد سفر به اروپا را دارید برای آشنایی و جلوگیری از این اشتباهات رایج در ادامه با ما باشید.

اروپا یکی از مقاصد گردشگری است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران، به آن جا سفر می کنند. هرکدام از کشورها و شهرهای اروپا جاذبه های خود را دارند. سفر به اروپا قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. از پاریس زیبا گرفته تا معماری منحصر به فرد ایتالیا و سواحل زیبای یونان، هر کشور در نوع خود بی نظیر است.

همانطور که سفر به اروپا سفری فوق العاده خواهد بود مشکلاتی نیز وجود دارد که در صورت عدم آگاهی ممکن است با آنها مواجه شوید. در ادامه ما نکاتی را به شما می گوییم که در قبل از سفر اروپا حتما باید از آنها اطلاع داشته باشید. با ما همراه باشید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نکات و اشتباهات بزرگ در خرید تور اروپا

1- محبوب‌ترین تورهای اروپا مربوط به کدام کشورهاست؟

متاسفانه محبوب ترین مقاصد اروپایی از روی شرایط اخذ ویزا تعیین می‌شود! در حال حاضر تور ایتالیا با توجه به شرایط آسان اخذ ویزا که برای ایرانیان در نظر گرفته است، از محبوب ترین تورهای اروپایی می‌باشد. پس از آن، تورهای گروهی مجارستان می‌باشد. می‌توان گفت که در تورهای گروهی مجارستان شما شانس ۹۰% برای اخذ ویزا خواهید داشت. چرا که ویزای مجارستان به صورت گروهی اقدام می‌شود و همین امر به افسران ویزا اثبات می‌کند که شما پس از مدت زمان اقامت حتما به کشور خود برمی‌گردید.

اشتباهات بزرگ در خرید تور اروپا
اشتباهات بزرگ در خرید تور اروپا

2- برای گرفتن ویزای شینگن چقدر شانس دارید؟

درصد موفقیت در اخذ ویزا به عواملی همچون کشور مقصد، شرایط مالی و تاریخچه سفری متقاضی، انفرادی و یا گروهی بودن تور انتخابی شما بستگی دارد. در حال حاضر فقط کشور ایتالیا سخت‌گیری کمتری در اخذ ویزا به متقاضیان ایرانی نسبت به دیگر کشورهای شینگن دارد. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که در تورهای گروهی شانس ویزا  ۲۰% بیشتر از تورهای انفرادی می‌باشد و کشورهای مجارستان، اسپانیا و سوئیس شرایط بهتری برای اخذ ویزا در تورهای گروهی در نظر گرفته‌اند. در صورتی که تاریخچه سفری و منابع مالی خوبی ندارید، فکر گرفتن ویزا از کشورهای فرانسه، آلمان، هلند و چک را از سرتان بیرون کنید!

اشتباهات بزرگ در خرید تور اروپا
اشتباهات بزرگ در خرید تور اروپا

3- تمکن مالی ویزای تورهای اروپایی باید چقدر باشد؟

ایده‌آل ترین تمکن مالی ویزای کشورهای شینگن مبلغی بین ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تا ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان برای هر نفر می‌باشد. توجه داشته باشید که این مبلغ ایده‌آل می‌باشد و ممکن است که شما با نصف این مبلغ هم موفق به اخذ ویزا شوید. از نظر ما تمکن مالی اهمیتی در اخذ ویزا ندارد و مهم ترین ملاک برای سفارت، گردش ۳ تا ۶ ماهه حساب متقاضی می‌باشد. نکته‌ مهم که در تمکن مالی به شما گفته نمی‌شود این است که تا زمان صدور جواب ویزا به هیچ عنوان به مبلغ مانده حساب خود دست نزنید. برگه‌های تمکن مالی از سوی سفارت‌خانه‌ها استعلام می‌شود. ممکن است زمانی که سفارت تمکن مالی شما را استعلام می‌کند، مبلغ ارائه شده با مبلغ واقعی حساب شما مغایرت داشته باشد و درخواست ویزای شما ریجکت شود.

4- تورهای انفرادی اروپا را انتخاب نکنید!

در تورهای گروهی اروپا، شانس ویزای شما ۲۰% بیشتر از تورهای انفرادی می‌باشد. بزرگترین مزیت خرید تورهای گروهی اروپا، حضور تور لیدر می‌باشد. از مزایای حضور تور لیدر در تورهای گروهی می‌توانیم به شناخت اماکن تفریحی و توریستی، راهنمایی در پرداخت هزینه‌ها، برگزاری گشت‌های شهری و راهنمایی برای جابجایی در شهر اشاره کنیم.

اشتباهات بزرگ در خرید تور اروپا
اشتباهات بزرگ در خرید تور اروپا

5- چرا باید ضمانت نامه بانکی پرداخت کنیم؟

ضمانت نامه بانکی تورهای اروپایی با هدف اعتماد به بازگشت متقاضیان و از سوی آژانس هواپیمایی دریافت می‌شود. مبالغ ضمانت‌نامه‌های بانکی از ۶۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان متغییر می‌باشد و مبلغ دقیق آن با توجه به شرایط متقاضی تعیین می‌شود. ضمانت بانکی در وجه آژانس مسافرتی صادر می‌شود و تاریخ پرداخت آن باید برای ۲ روز بعد از بازگشت از مقصد باشد. در صورتی که شما به کشور محل اقامت خود برنگردید، مبلغ ضمانت نامه به نفع آژانس مسافرتی واخواهی می‌شود.

نکات زیر را از یاد نبرید:

  • اگر هر آژانسی کلمه ویزای تضمینی را به کار گرفت، سریعا تلفن را قطع کنید! چرا که هیچکس نمی‌تواند هیچ تضمینی در رابطه با اخذ ویزا به شما بدهد و تصمیم گیرنده اصلی فقط و فقط افسران ویزای کشور مقصد می‌باشد.
  • در مرحله بعد، فقط می‌توانید خدماتی که برای خرید تور اروپا به شما ارائه می‌شود را با مبلغی دریافتی آن مقایسه کنید تا متوجه شوید که آیا این مبلغ معقول است و یا خیر؟ سعی کنید تا جایی که می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به تور اروپا را از آژانس مد نظرتان بگیرید و تمامی اطلاعات را با عقل و منطق خود و خدمات دیگر آژانس‌ها بررسی کنید.

مقالات مرتبط:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨