آشنایی با پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه | Urmia

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مکان تفریحی در شهر ارومیه در ادامه با ما باشید.

آذربایجان غربی یکی از استان های مرزی ایران و مرکز آن شهر زیبای ارومیه است. استان آذربایجان غربی تنها استان هم مرز با کشور ترکیه است. بخش جنوبی آن اغلب کردنشین بوده و به نام مکریان شناخته می‌شود. موقعیت این استان و هم جواری اش با کشور ترکیه باعث شده که این استان از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار باشد. یکی از جاذبه ها و مکان های تفریحی شهر ارومیه، پارک جنگلی شیخ تپه است.

پارک جنگلی شیخ تپه (Sheikh Park Forest Hill) معروف به بام شهر، در جنوبی شرقی ارومیه و در نزدیکی تپه باستانی شیخ تپه قرار دارد و با وسعت ۴۴ هکتار، پوشیده از درختان کاج و سرو است. با توجه به موقعیت قرارگیری، این پارک به شهر اشراف دارد و از آن می‌توان چشم‌اندازی پانوراما از شهر ارومیه را مشاهده کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نامگذاری این پارک به مجاورت آن با یک تپه باستانی باز می گردد. این تپه که دارای هفت لایه تاریخی از دوره های مختلف است و به همین دلیل هفت تپه نامیده می شود و در اصل از دوره مادها به یادگار مانده است. این تپه در جریان توسعه شهری تقریبا از بین رفته و امروزه اثری از ان باقی نمانده است.

پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه
پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه

این پارک جنگلی با برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی نظیر شهربازی کوچک، رستوران، فست فود و کافه، به یکی از تفرجگاه های اصلی مردم ارومیه تبدیل شده است. درخت های کهنسال این پارک جنگلی سرسبز که درست در حاشیه شهر ارومیه قرار گرفته است نیز سبب شده تا خانواده های بسیاری برای بهره مندی از آب و هوای مطبوع و طبیعت چشم نواز این پارک به شیخ تپه مراجعه نمایند.

در ضمن باید بدانید که پارک شیخ تپه، از مکان‌های اصلی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و اجراهای سنتی و آیینی شمرده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های شاخص پارک شیخ تپه هم باید به وجود یک شهربازی کوچک، فضایی برای تجربه بیلیارد و تنیس روی میز و فوتبال دستی، رستوران، فست‌فود و کافه در این مکان اشاره کرد.

پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه
پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه

قرار است شهرداری ارومیه طی یک طرح کلان شهری وسعت این پارک جنگلی را به بیش از 200 هکتار افزایش دهد. این پارک با هدف افزایش گردشگری و جهانگردی و توسعه فضای سبز و تفریح مردم احداث گردیده است.

آدرس: ایران، استان آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان البرز، خیابان شهید بیابانی

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨