امامزاده ابراهیم بابلسر ، مازندران | Babolsar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

امامزاده ابراهیم بابلسر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با امامزاده ابراهیم بابلسر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این آستان مقدس در شهر بابلسر در ادامه با ما باشید.

بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران، در شمال ایران، بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است. بابلسر شهری ساحلی با آب و هوایی عالی است که باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است.

امامزاده ابراهیم بابلسر (Imamzadeh Ebrahim)، بنايی است که در قرن نهم هجری در مرکز شهر قدیم بابلسر ساخته شده و در واقع یکی از زیارتگاه های مهم و قابل توجه عوام در منطقه‌ی مازندران به‌شمار می‌رود. این امامزاده جزو یکی از جاذبه های مذهبی مهم در شهر بابلسر است که روزانه افراد زیادی برای زیارت به این امام زاده می روند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


گفتنی است که در بین اهالی منطقه، امامزاده ابراهیم به نام “ابوجواب” معروف بوده و محلی‌ها عقیده دارند که امامزاده ابراهیم پسر امام موسی (ع) می‌باشد و مورخان اخوتش با امام رضا (ع) را تائید میکنند و به روايتي نام ايشان ابراهيم ابن الامام موسي كاظم (علیه السلام) معروف به ابوجواب مي باشد. به علت وجود همين آرامگاه در گذشته بابلسر به نام مشهدسر شهرت يافته بود.

امامزاده ابراهیم بابلسر
امامزاده ابراهیم بابلسر

بنای امامزاده ابراهیم به سال ۸۴۱ هجری قمری به فرمان سید بی بی خاتون (همسر سلطان امیر شمس الدین از اوامر دوره تیموری) ساخته شده است. این امامزاده بنایی است ۸ ضلعی، با گنبدی كلاه درويشی كه دارای عظمت خاصی است و ساختمان مسجدی بزرگ و بنایی برای آبدارخانه یا نظایر آن به این بنا افزوده‌اند.

داخل بنای اصلی و بر جرز مسجد گچ‌بری‌های ظريفی است كه در نوع خود بی‌نظیر است. این بنا ازنظر دارا بودن آثار تاریخی ارزشمند هنری مانند درهای نفیس، صندوق چوبین و کتیبه‌های متعدد شهرت دارد. در روی درب‌های این بنا سه تاریخ ۸۵۷، ۸۵۸ و ۸۴۱ هجری قمری حک‌ شده است.

امامزاده ابراهیم بابلسر
امامزاده ابراهیم بابلسر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨