Photo Taken In Thailand, Bangkok

اشتباهات رایج در سفر به اروپا (قسمت دوم) | Europe

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

اشتباهات متداول در سفر به اروپا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره اشتباهات متداول در سفر به اروپا صحبت خواهیم کرد. اگر قصد سفر به اروپا را دارید برای آشنایی و جلوگیری از این اشتباهات رایج در سفر خود در ادامه با ما باشید.

اروپا یکی از مقاصد گردشگری است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران، به آن جا سفر می کنند. هرکدام از کشورها و شهرهای اروپا جاذبه های خود را دارند. سفر به اروپا قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. از پاریس زیبا گرفته تا معماری منحصر به فرد ایتالیا و سواحل زیبای یونان، هر کشور و شهری در نوع خود بی نظیر است.

در ادامه با مجله گردشگری تاپ توریست همراه باشید تا لیستی از رایج ترین اشتباهاتی که ممکن است در سفر خود انجام دهید و با عواقب آن به مشکل بربخورید را به شما بگوییم. قبل از مطالعه این مطلب می توانید قسمت اول مقاله را مطالعه کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اشتباهات متداول در سفر به اروپا

با تاکسی رفت و آمد نکنید

تاکسی‌ها برای افرادی که می‌خواهند سفر ارزان‌قیمتی داشته باشند، به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیستند. همه جای دنیا، رفت و آمد با تاکسی گران‌تر است. تنها مواقعی که می‌توانید از تاکسی استفاده کنید یکی زمانی است که کرایه‌ی آن را با چند همسفر دیگر تقسیم می‌کنید و دیگری زمانی که دیروقت از جایی برمی‌گردید و وسایل حمل و نقل عمومی کار نمی‌کنند. پس برای کاهش هزینه‌هایتان در سفر تا جایی که ممکن است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

اشتباهات متداول در سفر به اروپا
اشتباهات متداول در سفر به اروپا

هاستل‌ها را فراموش نکنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که هاستل‌ها اقامتگاه‌هایی کثیف، با تخت‌های شکسته و خراب هستند که به دانشجویانی که به لحاظ مالی مشکل دارند اختصاص دارند و احتمالا سال‌هاست که این کلیشه را در سریال‌ها و فیلم‌ها مشاهده می‌کنید. اما حقیقت این است که این روزها هاستل‌ها نیز امکانات خوبی به مسافران عرضه می‌کنند؛ امکاناتی از قبیل میز بیلیارد، اتاق تلویزیون، ایکس باکس، کامپیوترهای رایگان و حتی امکانات خشک‌شویی. همچنین در برخی از هاستل‌ها می‌توانید از تورهای برنامه‌ریزی شده، گشت‌های یک روزه، وای‌فای رایگان و اتاق‌های خصوصی به همراه حمام استفاده کنید.

پس بدون نگرانی در هاستل‌ها اقامت کنید. این روزها دیگر هاستل‌ها، فقط مکانی مختص کوله‌پشتی‌ گردهای علاقه‌مند به سفر ارزان‌قیمت نیستند. در این هاستل‌ها می‌توانید دوستان جدیدی از سراسر دنیا پیدا کنید. دوستانی که همگی مثل شما علاقه‌مند به سفر هستند و به خاطر مسائل مالی خود را از این لذت محروم نمی‌کنند. البته فراموش نکنید که قبل از دوست شدن با کسی، جانب احتیاط را رعایت کنید.

پولتان را در فرودگاه تبدیل نکنید

اگر پول‌هایتان را آتش بزنید بهتر از این است که در فرودگاه آن را به وجه رایج مقصد مورد نظر تبدیل کنید. هرچه از بازارهای ارزی فاصله بگیرید نرخ ارز شرایط بدتری خواهد داشت. از این رو دفاتر و بانک‌های موجود در فرودگاه‌ها جای مناسبی برای تبدیل پول نیستند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که جاهایی که با شعار بدون کارمزد پول را تبدیل می‌کنند مطمئنا از جای دیگری آن را جبران می‌کنند.

تا جایی که امکان‌پذیر است پول نقد تبدیل نکنید مگر اینکه واقعا به آن نیاز داشته باشید. در صورت نیاز این کار را در بانک‌های بزرگ مراکز شهر انجام دهید که در آن‌ها نرخ ارز معقولانه‌تر است و کارمزد کمتری از مشتری دریافت می‌شود.

اشتباهات متداول در سفر به اروپا
اشتباهات متداول در سفر به اروپا

از کارت‌های بانکی که کارمزد می‌گیرند استفاده نکنید

کارمزد کارت‌های بانکی در سفر، زمانی که شما پول زیادی را برای خورد و خوراک و اقامت‌تان صرف کرده‌اید، واقعا هزینه‌ای اضافی است. از کارت‌های اعتباری و بانکی استفاده کنید که برای تراکنش‌های خارجی کارمزد دریافت نمی‌کنند. به این ترتیب بسیاری از هزینه‌های بانکی شما شامل کارمزدها کاهش پیدا می‌کند.

برنامه فشرده برای سفر خود نریزید

اگه میخواین از سفرتون لذت ببرین، حرص و طمعتون رو برای دیدن جاهای بیشتر کنار بذارین و به جای کمیت به کیفیت سفر فکر کنید. به طور مثال دیدن سه تا شهر یا کشور مختلف توی یک هفته و داشتن یک برنامه‌ی شلوغ از هشت صبح تا هشت شب نه تنها لذتی از سفر به شما نمی‌ده، بلکه شما رو بسیار خسته و پر از استرس می‌کنه. پس یادتون نره هدف از سفر کردن فقط تیک زدن یک سری مقاصد نیست. گاهی داشتن یک بعد از ظهر آروم توی ساحل در حالی‌که دارین یک قهوه‌ی خوش‌طعم رو زیر لب مزه می‌کنید، به مراتب دلچسب‌تر از بدو بدو از این شهر به اون شهره!

اشتباهات متداول در سفر به اروپا
اشتباهات متداول در سفر به اروپا

بیمه مسافرتی بخرید

یکی دیگه از اشتباهات رایج در سفر برای خیلی از مسافرها، کم اهمیت تلقی کردن بیمه‌ی مسافرتیه. هزینه‌ی بیمارستان و درمان به خصوص تو کشورهایی که واحد پولشون یورو و دلار و پونده، بسیار گرونه. در نتیجه یک اتفاق ناخواسته‌ی کوچیک می‌تونه پای شما رو به بیمارستان و دوا درمون گرونش باز کنه و یکهو ببینید که بخش زیادی از بودجه‌ی سفرتون برای یک حادثه‌ی کوچیک خرج شده. شکستگی دست و پا، حساسیت، تصادف و بیماری‌های واگیردار به سادگی می‌تونن سفر شما رو از این رو به اون رو بکنند.

در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری مهم غذا نخورید

غذاهایی که در رستوران‌های اطراف جاذبه‌های گردشگری بزرگ سرو می‌شوند معمولا دو برابر قیمت دارند و این قیمت بالا لزوما به معنای لذیذ و باکیفیت یا اصیل بودن آن غذا نیست. دلیل این امر بسیار ساده است. رستوران‌های این چنینی، چون می‌دانند مشتری‌هایشان شاید هرگز به آنجا برنگردند چندان نگران کیفیت غذاها نیستند. البته گردشگران نیز معمولا تفاوت یک غذای اصیل و محلی با کیفیت و معمولی را متوجه نمی‌شوند. آن‌ها تحت هر شرایطی خوشحال هستند چون وقتی به خانه برمی‌گردند برای دوستشان از پیتزای لذیذی که درست جلوی کولوسئوم خورده‌اند، تعریف می‌کنند.

برای پیدا کردن رستوران خوب برای غذا خوردن از قانون شش بلوک پیروی کنید. از یک جاذبه‌ی گردشگری مهم، شش بلوک در هر جهتی که دوست داشتید دور شوید. هر چه دورتر بروید غذاهای محلی اصیل، لذیذتر و ارزان‌تری پیدا می‌کنید. می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مانند Thrillistنیز برای این منظور استفاده کنید. یا در سایت‌هایی مثل OpenRice یا Foursquare که در آن‌ها اهالی منطقه درباره‌ی رستوران‌ها نظر داده‌اند جست‌وجو کنید. توصیه‌ی من این است که از رستوران‌هایی با منوهای پر زرق و برق و چندزبانه دوری کنید.

اشتباهات متداول در سفر به اروپا
اشتباهات متداول در سفر به اروپا

از کنار دفاتر گردشگری محلی، ساده عبور نکنید

تعجب می‌کنم که چرا گردشگران بسیار کمی به دفاتر گردشگری محلی رجوع می‌کنند. من همیشه در سفرهای مختلف، اولین جایی که سر می‌زنم یک دفتر گردشگری محلی است. آن‌ها معمولا درباره‌ی رویدادها و جشنواره‌های در حال برگزاری و مسیرهای خلوت‌تر که گردشگران کمتر به آن‌ها توجه می‌کنند، پیشنهادات خوبی دارند که در هیچ کتاب راهنمای سفری پیدا نمی‌شود. این نکته را فراموش نکنید که شغل آن‌ها همین است. آن‌ها همه چیز را درباره‌ی محلی که به آن سفر کرده‌اید می‌دانند. علاوه بر این از این دفاتر می‌توانید کارت‌های مخصوص گردشگری تهیه کنید که امکان دسترسی با تخفیف یا رایگان برای مکان‌های مختلف مثل موزه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و وسایل حمل‌ونقل عمومی را برای شما فراهم می‌کنند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨