جاهای دیدنی پراگ ، پایتخت زیبای جمهوری چک | Prague

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی پراگ

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی پراگ صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری این شهر در ادامه با ما همراه باشید.

پراگ ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک است، همچنین ۱۴امین شهر بزرگ اتحادیه اروپا نیز به‌شمار می‌آید. این شهر در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا بنا شده‌ است. پراگ دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. مرکز این شهر ساختمان‌هایی با نماهایی هنری با شیروانی‌های آجری‌رنگ و کوچه پسکوچه‌های سنگفرش با تعداد کثیری مغازهٔ سوغاتی‌فروشی و کافه دارد و همچنین این شهر دیدنی های بی نظیری دارد که حتما باید در سفر خود به پراگ از آنها دیدن کنید.

پراگ شهری با قرن ها افسانه، جادو و زیبایی است. شهری تاریخی که هنوز هم وقتی در کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم آن قدم می زنید کلبه های باستانی، کافه ها و بارهای قدیمی فوق العاده زیبا و رستوران های بی نهایت رمانتیک را خواهید دید. پایتخت چک پر از هنرهای عجیب و قریب است و با آثار لندن و پاریس رقابت می کند. در این شهر شما می توانید بسیاری از شاهکارهای درخشان گوتیک را ببینید.

اگر شما از علاقه مندان آبجو هستید درست در بهترین مکان دنیا قرار گرفته اید. چک مکان اصلی تولید آبجوی پیلزنر است که یکی از بی نظیرترین ها در جهان است (پیلزنر آبجویی است که از ١٨٤٢ میلادی در پلزن چک تولید می‌شود. پیلزنر اورکوئل اولین آبجو از نوع پلزن در تمام جهان است. امروز این آبجو در روسیه و لهستان نیز تولید می‌شود). در ادامه برخی از بهترین جاهای دیدنی پراگ را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


رودخانه ولتاوا – Vltava river 

رودخانه ولتاوا یا ولدآوا از مرکز پراگ می گذرد و شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک، را به دو بخش تقسیم می‌کند. شما می توانید همراه با یک تور قایق به گشت و گذار در طول رودخانه بپردازید و همزمان با خوردن یک نوشیدنی خنک و گوارا، از مناظر فوق العاده در هر دو طرف رودخانه لذت ببرید.جاهای دیدنی پراگ

میدان قدیمی شهر پراگ – Old Town Square   

میدان قدیمی شهر پراگ پربازدیدترین نقطه از جاهای دیدنی پراگ است. ساعت نجومی، «کنیسه اُلدنیو» (OldNew) و کاخ «روکوکو کینسکی» (Rococo Kinský) به همراه ساختمان‌های زیبا و چشم‌گیر دیگر در دور و اطراف این میدان واقع شده‌اند. بزرگترین بازار کریسمس هر سال در میدان قدیمی شهر برگزار می‌شود و خیابان‌ها سنگفرش‌شده اطراف آن پر است از کافه‌ها و رستوران‌های رنگارنگ.

جاهای دیدنی پراگ
جاهای دیدنی پراگ

تپه پترین پراگ – Petrin Hill

یکی از نقاط عطف این مکان این است که شما می توانید فرصتی برای دیدن منظره شگفت انگیز شهر پراگ را به صورت رایگان داشته باشید! از دیگر موارد برجسته تپه پترین می توان به مسیرهای پیاده روی متعدد جنگلی و کلیسای قدیمی اوکراینی اشاره کرد که ظاهرا یکی از مکان های عاشقانه و رمانتیک در شهر پراگ است. رفتن به این تپه فوق العاده را از دست ندهید.

جاهای دیدنی پراگ
جاهای دیدنی پراگ

قلعه پراگ – Prague Castle

قلعه پراگ بزرگترین قلعه‌ی باستانی دنیا در مرتفع‌ترین بخش شهر که در داستان‌های نویسنده‌ مشهور اهل پراگ، فرانتس کافکا هم ریشه دارد. اگر به ادبیات علاقه دارید، بدون شک دیدنی‌ترین بخش قلعه، ساختمانی است که فرانتس کافکا مدتی در آن زندگی ‌می کرده است. قلعه پراگ در حدود سال ۸۸۰ میلادی توسط «پرینس بوریووج» ساخته شد، هر کدام از بناهایی که امروز در این قلعه باشکوه می بینید در دوره های مختلف ساخته و بارها بازسازی شدند. اولین بنای سنگی محوطه داخلی قلعه، کلیسای مریم مقدس بود که امروز فقط بقایایی از آن به جای مانده است.

جاهای دیدنی پراگ
جاهای دیدنی پراگ

پل چارلز پراگ – Charles Bridge

پل چارلز یکی از مشهورترین پل‌های قدیمی در اروپا است که با ۵۲۰ متر طول، چیزهای جالبی برای گردشگران دارد. این پل در سال ۱۳۵۷ ساخته شد. مجسمه‌های بسیار زیبای این پل نیز بسیار شهرت دارند. از مهم‌ترین این مجسمه‌ها می توان به مجسمه‌ی امپراطور مقدس روم چارلز چهارم اشاره کرد. از جدیدترین خرافات این بنا می‌توان به چسباندن پلاک در پایه‌ی مجسمه‌ها برای برآورده شدن شدن آرزوها اشاره کرد. از روی این پل می‌توانید نمایی بسیار چشم‌نواز از رودخانه‌ی Vltava و سازه‌ّای فوق‌العاده‌ی دروازه‌های گوتیک داشته باشید.

جاهای دیدنی پراگ
جاهای دیدنی پراگ

کلیسای جامع سنت ویتوس – St. Vitus Cathedral

کلیسای جامع سنت ویتوس در قرن دهم میلادی، به سبک گوتیک ساخته شد و بسیاری از شاهان بوهمیا و امپراتوران رومی در این کلیسا دفن شده اند.  این کلیسا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین کلیساهای باستانی است که با گذشت حدود ۱۰۰۰ سال از عمر آن، هنوز هم مانند جواهری در شهر پراگ می درخشد و از مهم ترین جاذبه های توریستی پراگ به شمار می رود.

جاهای دیدنی پراگ
جاهای دیدنی پراگ

کلیسای لیدی بیفور تین – Church of Our Lady before Tyn

کلیسای لیدی بیفور تین ، یکی از زیباترین کلیساهای «گوتیک پراگ» است که در سفر به پراگ حتما باید از آن دیدن کرد. این کلیسای زیبا از سال ۱۳۰۰ میلادی در حوالی میدان قدیمی شهر خودنمایی می‌کند. قدیمی‌ترین اُرگ بادی کلیسایی نیز در کلیسای «لیدی بیفور تین» نگهداری می‌شود. این بنای دیدنی دارای دو مناره ی ۸۰ متری است که در دو طرف بنا قرار گرفته اند و هر کدام دارای ۴ مناره هستند. برای ورود به این کلیسا ابتدا باید از یک راهروی باریک و تاریک بگذرید.

جاهای دیدنی پراگ
جاهای دیدنی پراگ

خانه‌ رقصان پراگ – Dancing House

خانه ‌ی رقصان یکی از جاهای دیدنی پراگ است که ساختاری عجیب و خلاقانه دارد. ساختمان این بنا که به سبک معماری «نئوباروک» ساخته شده، برداشتی است آزاد از رقص‌های دو هنرمند معروف «فردی آستیر» و «جینجر راجرز» (Fred and Ginger). بنای «خانه‌ رقصان» از بتون و شیشه‌ی مواج ایجاد شده و در آن یک رستوران و سکوی بازدیدی برای تماشای مناظر دلربایی چون رودخانه «ولتاوا» وجود دارد.

جاهای دیدنی پراگ
جاهای دیدنی پراگ

کتابخانه‌ کلمنتیوم – The Klementinum Library

کلمنتیوم یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ساختمان‌های تاریخی در اروپا است و کتابخانه‌ی ملی جمهوری چک در آن قرار دارد. از مهم‌ترین بخش‌های این کتابخانه می‌توان به سالن کتابخانه‌ی باروک با سقف زیبایی پر از آثار هنری، برج نجومی به طول ۶۸ متر با چشم‌انداز زیبای آن بر پراگ و کلیسای کوچک زیبای آینه (Mirror Chapel) با تزئینات فوق‌العاده اشاره کرد.

جاهای دیدنی پراگ
جاهای دیدنی پراگ



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨