جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

دیدنی های آمستردام ، هلند | Amsterdam

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی آمستردام

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی آمستردام صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر بسیار زیبا با ما همراه باشید.

آمستردام، پایتخت پادشاهی هلند، یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا به حساب می‌آید. این شهر با وجود دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و مراکز تحقیقاتی در کنار بیش از ۴۰ موزه، تئاترهای متعدد و مراکز تفریحی، مرکز پیشتاز فرهنگی هلند محسوب می‌شود.

جنبه های زیادی برای جذابیت منحصر به فرد آمستردام وجود دارد، و این شهر به خاطر جاذبه های گردشگری متنوع معروف است. پارک های آبی و ساختمان های مذهبی زیبا، این شهر را نیز خانه بسیاری از موزه های پیشرو جهان و چندین نمونه جالب از معماری مدرن است که در زیر یک آسیاب بادی زندگی می کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کانال بلت (The Canal Belt)

مرکز آمستردام دارای چهار کانال آبی است که از قرن ۱۷ به جای مانده اند. سیستم این کانال ها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مسیرهای آبی توسط شهردار آمستردام ساخته شده اند به منظور اینکه سیستم انتقال آب شهر را بهبود بخشند. خانه های بیشماری در اینجا توسط این کانال ها آبرسانی می شوند که برخی از آن ها قدمتشان به دوره رنسانس برمی گردد.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum)

موزه ملی، بزرگ‌ترین موزه هنر در هلند و یکی از محبوب‌ترین جاذبه های آمستردام است. شهرت اصلی این موزه به دلیل آثار نقاشی قرن هفدهم نقاشان هلندی از جمله ورمیر و رامبراند است.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

اشتدلیک (موزه‌ی شهرداری آمستردام )

موزه‌ی اشتدلیک (Stedelijk) یا موزه‌ی شهرداری آمستردام در سال ۱۸۹۵ افتتاح شد. این موزه دارای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن است. تمرکز اصلی این موزه بر نقاشی‌های هلندی و فرانسوی قرن‌های نوزدهم و بیستم است. این موزه آثار معروفی از مکاتب هنری مختلف را به نمایش می‌گذارد.

ازجمله‌ی این مکاتب می‌توان به مکتب د استایل یا نئوپلاستیسیسم اشاره کرد که توسط هنرمندان هلندی شکل گرفت. وان دوسبرگ، موندریان و ریتفلد از هنرمندان معروف این مکتب هستند. هنر پاپ مکتب دیگری است که در این موزه می‌بینید. هنر پاپ در اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ در بریتانیا و آمریکا آغاز شد. جیمز روزن کوئست و اندی وارهول از هنرمندان معروف این سبک هستند.

همچنین نقاشان دیگری مانند مارک شاگال، ویلم دکونینگ و آندری ماتیس آثاری در این موزه دارند. این موزه باغی از مجسمه دارد. آثار مجسمه‌سازانی مانند آگوست رودن، رنوار، مور و کارل ویسر در این باغ قرار دارند. درهنگام بازدید از این موزه می‌توانید از تورهای انگلیسی‌زبان و کارگاه‌های جالب خانوادگی بهره ببرید.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

خانه موزه رامبراند (Rembrandt House Museum)

رامبراند به همراه همسرش ساسْکیا، شادترین سال‌های زندگی خود را در این خانه سپری کردند که امروزه تبدیل به موزه‌ای از آثار رامبراند شده است. در همین محله یهودی بود که وی برای موضوعات مذهبی خود مدل‌هایش را پیدا کرد و نقاشی‌های بسیاری از مناظر حوالی کانال‌ها کشید. وی به مدت ۲۰ سال در این خانه زندگی کرد و فضای آن به سبک قرن هفدهمی با تعداد زیادی چاپ فلز و اشیا شخصی چیدمان شده است.

 به فاصله دو دقیقه پیاده‌روی از این خانه، کلیسای جنوبی قرار دارد که سه تن از فرزندان هنرمند و یکی از شاگردانش در آن دفن شده‌اند. این کلیسا که در سال‌های ۱۶۰۳ تا ۱۶۱۱ ساخته شد، اولین کلیسای پروتستان ساخته شده در آمستردام بعد از جنبش اصلاحات بود. یکی دیگر از بناهای مرتبط با رامبراند، میدان رامبراند است که محل تعداد زیادی کافه و رستوران بوده و مجسمه‌ای از این نقاش شهیر در آن به چشم می‌خورد.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

بازدید از موزه‌ی ون گوک

همانطور که حدس می‌زنید، ویژگی‌ اصلی این موزه داشتن بزرگترین مجموعه‌ی هنری از آثار هنرمند برجسته‌ی سبک پُست امپرسیونیسم (پسا دریافتگری) یعنی ونسان ون گوک است. بعضی از شاهکارهای این هنرمند از جمله  گل‌های آفتابگردان و سیب‌زمینی خورها به خوبی شناخته شده هستند. علاوه بر این می‌توانید در این موزه به کشف مواردی که ون گوک از آن‌ها الهام گرفته و همچنین تماشای نمایشگاه جالب در مورد زندگی این هنرمند نامدار بپردازید.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

سیناگوگ پرتغالی از جاذبه های آمستردام 

در طول قرن هفدهم، هزاران نفر از مردم یهودی از پرتغال به آمستردام مهاجرت کردند تا از درگیری های ادامه دار مذهبی که شبه جزیره ایبری را به ستوه آورده بودند، فرار کنند. در آمستردام، آن ها اجازه یافتند که علنا مذهب خود را حفظ کنند، و در نهایت یک سیناگوگ بزرگ و با ابهت در منطقه یهودی شهر ساختند که هنوز هم پابرجاست.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

وندلاپارک (Vondelpark)

وندلاپارک را بدون شک می توان یکی از معروف ترین پارک ها و جاذبه های آمستردام دانست که در زمینی گسترده شده است که محله های اودوست (Oud-West) و اود زوید (Oud-Zuid) را از هم جدا می کند. کافه ها، زمین های بازی، تئاتر روباز و مراتع سبز آن به دوست داشتنی بودن این پارک کمک می کنند. شما می توانید برای یک پیک نیک نیم روزه اوقات خوشی را در اینجا سپری کنید.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

میدان رامبراند (Rembrandt Square)

این میدان محبوب و اغلب شلوغ، در اصل در سال 1668 به عنوان بازار کره ساخته شد. مجسمه ای از نقاش معروف هلندی رامبراند، زینت بخش مرکز این میدان است.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

میدان Leiden آمستردام

میدان پر جنب و جوش Leiden واقع در مرکز شهر گستره‌ی وسیع و مختلفی از رستوران و کافه از مکان‌های لوکس گرفته تا مقرون به صرفه را در خود جای داده است. در طول روز، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، نشستن در یکی از تراس های این میدان و نگاه کردن به اجرای هنرمندان خیابانی در حالی که نوشیدنی خوشمزه‌ای میل می‌کنید خواهد بود. پس از آن و در طول شب، این میدان پر از مردمی می شود که در تلاش برای تفریح کردن هستند. بازدید از میدان Leiden را به هیچ وجه از دست ندهید.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

 ایستگاه مرکزی آمستردام (Central Station)

این مرکز حمل و نقل زیبا در پایان قرن 19 به سبک نئو رنسانس ساخته شد. برای حفظ ثبات این ایستگاه که در کنار یک رودخانه ساخته شد، از 8600 ستون استفاده به عمل آمد.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

کاخ سلطنتی (The Royal Palace)

سالن شهرداری سابق، به‌عنوان مقر شاه در زمان حضورش در شهر استفاده می‌شود. نمای خارجی این بنا کاملاً کلاسیک بوده در حالی که نمای داخلی به طرز باشکوه و مجللی چیدمان شده است. آپارتمان‌های آن با نقش‌برجسته‌های شاخص و غنی، مجسمه‌های مرمرین، کتیبه‌های تزئینی و نقاشی‌های سقفی توسط «فردیناند بول» و «خوفِرت فلینْک» (Govert Flinck)، شاگردان رامبراند تزئین شده‌اند. بازدید از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتاق این کاخ یعنی «تالار شورا» بسیار حیرت‌انگیز خواهد بود.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

 موزه فیلم چشم (EYE Filmmuseum)

از فاصله معینی نمای موزه فیلم مشخص است که یکی از طراحی های بسیار مدرن معماری محسوب می شود. این بنای تاثیرگذار جایگاه پروژه های فرهنگی مهمی در رابطه با فیلم سازی می باشد و همچنین چندین سالن سینمای حرفه ای و مدرن را در خود جای داده است.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

دِ اود کرک (De Oude Kerk)

د اود کرک که قدیمی ترین ساختمان در آمستردام می باشد، با تاریخ این شهر پیوند خورده است. کلیسا در اصل متعلق به مقامات کاتولیک آمستردام بود، اما توسط کالوینیست ها در زمان اصلاحات مصادره شد و تبدیل به یک کلیسای پروتستان شد. امروزه فعالیت های فرهنگی و مراسم مذهبی متعددی در این کلیسا برگزار می شود.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

پل لاغر (Skinny Bridge)

پل لاغر (Magere Brug) ، یک پل عابر پیاده است که بر روی رودخانه آمستل کشیده شده و با طراحی زیبای خود، احتمالاً محبوب ترین پل در بین بیش از 1200 پل در آمستردام می باشد.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

بازار گل (Flower Market)

بازار گل آمستردام در سینگل که یکی از کانال های متعدد شهر است واقع شده است. این بازار گل، آخرین بازار گل شناور آمستردام بوده و همیشه جمع کثیری از گردشگران را به خود جذب می کند.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام

دِ هورتوس بوتانیکاس از جاذبه های آمستردام 

دِ هورتوس بوتانیکاس یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی در جهان است و بیش از 6000 گیاه گرمسیری را دارد. در طول قرن هفدهم، باغ منبع اصلی گیاهان دارویی در آمستردام بود و پزشکان و شیمی دان ها از آن استفاده می کردند. امروزه گلخانه و گلخانه های متعدد آن برای عموم باز هستند و هر ساله هزاران بازدیدکننده را به خود جلب می کنند.

جاهای دیدنی آمستردام
جاهای دیدنی آمستردام



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)