هلند ، دنیای گل‌ها و مقصدی پرطرفدار

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هلند ، دنیای گل‌ها

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با هلند ، دنیای گل‌ها آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هلند با آمدن گل لاله از ترکیه به این کشور، برای همیشه رنگارنگ شد. هلندی‌ها معتقد هستند که صاحب دی جی، پنیر و فوتبال هستند. اما گل‌ها با صادرات 6.2 میلیارد یورویی هنوز رتبه اول را دارند که در کشور هلند به آن کوچکی، رقم بزرگی است.

کسانی که به اندازه کافی خوش‌شانس هستند که با هواپیما در Kaagbaan درSchiphol ، نزدیکی آمستردام فرود بیایند، اولین برداشت را از هلند، سرزمین گل‌ها، خواهند داشت. برج ایفل در مقایسه با انعکاس نور میلیون‌ها گلخانه‌، که ردیف به ردیف، شبیه شهرهای شیشه‌ای کاملاً روشن هستند، رنگ پریده به نظر می‌آید. اگر کمی خوش‌شانس باشید، می‌توانید تکه‌های رنگارنگ لاله‌ها، کروکوس‌ها، گل محمدی و گلایول‌ها را نیز ببینید.

هلند ، دنیای گل‌ها
هلند ، دنیای گل‌ها

چرا هلند به سیلیکون ولی (Silicon Valley) دنیای گل معروف است؟

عشق در هوای هلند جاری است و این یک لحظه جادویی است که می‌توانید آن را تجربه کنید. آنچه در آن کشور کوچک با مساحت تقریباً 42000 کیلومتر مربع اتفاق می‌افتد، خاص است. هلند سالانه 1.7 میلیارد گل تولید می‌کند که تقریباً 60 درصد تجارت جهانیش را تشکیل می‌دهد و سیلیکون ولی دنیای گل است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نمادهای معروف هلندی

نمادهای معروف هلندی شامل نقاشان معروف آن و سازه‌های آب‌گرفته تا گل و خوراکی‌های لذیذ است. این موارد نمادهایی است که هلند به آن معروف است. اما خوب است که بدانید، به دلیل عشق هلندی‌ها و هنرمندان نقاش هلند به گل، در زمان‌های گذشته، باعث شد که نقاشی از طبیعت بیجان شکل مهم‌تری به خود بگیرد و هنرمندان نقاش برای اینکه گل‌ها را در چهارفصل در خانه‌های خود داشته باشند، آن‌ها را به‌دقت نقاشی می‌کردند تا از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

البته باید این نکته را هم اضافه کنیم، در گذشته گل در هلند به صورت چهارفصل کشت نمی‌شده و در فصل‌های خاصی از سال پرورش می‌شده است. همین امر موجب ظهور و پررنگ شدن جریان نقاشی از طبیعت بی‌جان به ویژه گل‌ها در هلند شد.

شعار معروف هر گل برای یک سلفی

هر سال در عید پاک، پاپ از هلند تشکر می‌کند که میدان سنت پیتر او دوباره با گل زیبا شده است. همچنین بخش بزرگی از 20 میلیون گردشگر خارجی دوست دارند با شعار “هر گل برای یک سلفی” خود را در میان مزارع گل پرتاب کنند که این کار گاهی منجر به غرغر پرورش‌دهندگان گل می‌شود. آن‌ها به بازدیدکنندگان دائماً متذکر می‌شوند که نگاه کن اما دست نزن لطفاً.

هلند ، دنیای گل‌ها
هلند ، دنیای گل‌ها

هلند ، گل همیشه‌ بهار جهان

شما نه تنها در فصل بهار می‌توانید از گل‌های هلندی لذت ببرید بلکه در تمامی فصول سال مکان‌هایی برای بازدید و تحسین گل‌ها وجود دارد. شما قطعاً گلخانه‌هایی در سراسر هلند خواهید یافت و همین امر هلند را به یک مقصد بین‌المللی محبوب در بین دوستداران گل در تمام طول سال تبدیل می‌کند.

فرقی نمی‌کند که به دنبال بچه نوع گلی باشید؛ لاله، نرگس، گل برفی، میخک، پانسی، گل صد تومانی یا ارکیده، مطمئناً در هر فصلی از سال این گل‌ها را در بازار گل پیدا خواهید کرد. گیاهان آپارتمانی، گیاهان، دانه‌ها و پیاز گل نیز در بازارها فروخته می‌شود. توجه داشته باشید که گل‌های لاله، هوای هلندی را دوست دارند.

Bollenstreek کجاست ؟

شما می‌توانید در Bollenstreek که در زیر آمستردام، بالای هلند شمالی و بخشی از استان فلوولند قرار دارد، از معروف‌ترین انواع گل‌های مقدس در هلند دیدن کنید. لاله‌ها، کروکوس‌ها، نرگس‌ها و سنبل‌ها از اواخر ماه مارس تا پایان اردیبهشت در این منطقه رشد می‌کنند. در تابستان، گل‌های این منطقه جای خود را به گلادیول، گل محمدی، گل میخک و ستاره می‌دهد  و این جشنی برای گردشگران در تمام طول سال است.

سؤال اینجا است که چرا خاک این منطقه برای رشد گل بسیار خوب است و مثلاً در جنوب هلند نیست؟ ترکیبی اسرارآمیز از اسیدها، هوای دریا و شن و سایر موارد خاک این مناطق را برای رشد گل حاصل خیز می‌کند. به طور خلاصه؛ چهار قرن پیش، شن‌های تپه‌ای کنار دریا برای ساختن خانه‌های روستایی شیک برای بازرگانان ثروتمند کشور استفاده می‌شد. و البته، یک خانه روستایی زیبا نیز به گل‌های زیبا نیاز داشت. خاک‌های حفاری‌شده در تپه‌های شنی که زغال سنگ نارس روی آن‌ها رشد کرده بود، مکان مناسبی برای پرورش لاله، نرگس و کروکوس و غیره بود.

بادهای مرطوب و شور، نفوذپذیری مناسب هوا و اسیدیته و علاوه بر این، آب‌وهوای هلند نیز به رشد این طلای ارزشمند کمک می‌کند. خوب است که بدانید لاله‌ها از سرما شوکه می‌شوند و این حد از سرما برای رشد گل لاله ضروری است. و آب‌پاشی گاه‌به‌گاه به گل طول و زیبایی می‌بخشد. ایجاد این نوع آب‌وهوا برای پیازهای زمستانی (لاله‌ها و غیره) در نظر گرفته می‌شود و پیازهای تابستانی تاریکی را ترجیح می‌دهند. اما در کل گویا مردم هلند کمی با گل‌هایشان متفاوت هستند. آن‌ها آب‌وهوای گرم، سبک و خشک را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل است که مردم اغلب از آب‌وهوا ناراضی هستند.

هلند ، دنیای گل‌ها
هلند ، دنیای گل‌ها

لاله‌ها در هلند

لاله‌ها از عصر طلایی، حدوداً 400 سال پیش با سرنوشت هلند، به ویژه آمستردام گره خورده‌اند. لاله‌ها در آن زمان ابتدا از امپراتوری عثمانی به هلند وارد شد. در همین حال، نهالستان گل لاله و همچنین گل‌های دیگر، به یک صنعت بزرگ تبدیل شد. هر سال بهار، مزارع رنگارنگ لاله‌ها میلیون‌ها گردشگر را به هلند می‌کشاند.

بازار شناور گل آمستردام

بازار گل شناور در قلب آمستردام واقع شده است، بنابراین فرصت‌های خرید متعددی در این نزدیکی وجود دارد. Kalverstraat و Leidsestraat با زنجیره‌های مد معروف و بوتیک‌های محلی‌شان همین نزدیکی هستند. در Spui، مهم‌ترین کتاب‌فروشی‌های شهر و اگر خوش‌شانس باشید، بازارهای هنری را نیز پیدا خواهید کرد. علاقه‌مندان به سینما باید از Pathé Tuschinski با سبک آرت دکو مجلل، دکوراسیون دقیق و سالن ورودی زیبا با بالکن‌های دیدنی بازدید کنند.

مکان‌های پرطرفدار شامل باغ‌های گل کوکنهوف و فلورهلند و حراج گل در آلسلمیر است. آمستردام هر بهار جشنواره لاله‌ها را برگزار می‌کند. درحالی‌که این جاذبه‌ها در ماه‌های مارس، آوریل و می در اوج خود هستند، اما می‌توانید در تمام طول سال در بازار شناور گل آمستردام از گل‌های لاله لذت ببرید.

هلند ، دنیای گل‌ها
هلند ، دنیای گل‌ها

سوغاتی‌های بازار شناور گل

با آوردن سوغاتی‌های معمولی هلندی به خانه، خاطرات خود را از هلند و آمستردام را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. علاوه بر گل‌ها، فروشگاه‌های کادویی متعددی را در سراشیبی بلومن مارکت (بازار گل شناور) خواهید دید. قبل از خرید بذر یا پیاز برای باغ خود، از صاحب مغازه در مورد مقررات صادرات سؤال کنید و فقط آن‌هایی را انتخاب کنید که بسته‌بندی‌شده و برای صادرات تائید شده‌اند.

در غیر این صورت ممکن است خریدهای شما توسط گمرک مصادره شود. همچنین چند لحظه برای مزه کردن انواع مختلف پنیر هلندی وقت بگذارید. پنیرسازان به جز گودای معروف، پنیرهای بسیار خوشمزه دیگری نیز برای ارائه دارند. جاکلیدی، لاله‌های چوبی و کارت‌پستال نیز در همه‌جا یافت می‌شود. می‌توانید هدایای دیگر را در کاخ کریسمس خریداری کنید. این فروشگاه در تزئینات کریسمس تخصص دارد.



 الی گشت    

                تور کیش