بهترین شهرهای اروپا برای سفر در پاییز (قسمت ۲) | Europe

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی صحبت خواهیم کرد. اگر قصد سفر به اروپا در فصل پاییز را دارید برای آشنایی بهتر با بهترین مقاصد سفر خود در ادامه با ما باشید.

اروپا در اصل شبه جزیره‌ای در شمال غرب اوراسیا و در شمال قاره آفریقا است. اروپا که به دلیل قرار گرفتن در منطقهٔ معتدل شمالی به قاره سبز معروف است بین آب‌های دریای خزر و دریای سیاه در جنوب شرقی، مدیترانه در جنوب، اقیانوس اطلس در غرب و دریای آدریاتیک در شمال قرار دارد.

همانطور که می دانید پاییز یکی از زیباترین فصل هاست و بسیاری از ما هم به دلیل آب و هوای فوق العاده و هم به دلیل طبیعت زیبا و منحصر به فرد، فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب می کنیم.

اگر برنامه سفر در فصل پاییز دارید اما نمی دانید چه مقصدی را انتخاب کنید ما لیستی از بهترین مقاصد اروپا برای سفر در پاییز را برای شما آماده کرده ایم تا با بهترین انتخاب بهترین استفاده را از زیبایی ها و رنگ های این فصل ببرید. برای آشنایی با این مقاصد در ادامه با ما باشید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


لوگنو (Lugano) ، سوئیس

شهر زیبای لوگنو در بخش‌های جنوبی سوئیس و در مرز ایتالیا واقع شده است. این شهر در واقع در ساحل دریاچه‌ی لوگنو و زیر سایه‌ی کوه‌های زیبای جنوب آلپ قرار گرفته است. این شهر در تمام طول سال، مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای دارد اما در پاییز از هوای گرم و سوزان تابستان خبری نیست و همه جا با رنگ‌های گرم و زیبای پاییزی رنگ‌آمیزی شده است. اگر در اولین تعطیلات آخر هفته‌ی اکتبر به این شهر سفر کنید، این فرصت را خواهید داشت تا در جشنواره‌ی پاییزی این شهر شرکت کنید و از تماشای اجرای زنده‌ی موسیقی فولکلوریک و چشیدن طعم غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذت ببرید.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

اوکانس (Ukanc) ، اسلوونی

دهکده‌ی اوکانس در انتهای سواحل غربی دریاچه‌ی بهینج (Bohinj) واقع شده است. در این منطقه گردشگران می‌توانند با تله‌کابین خود را به قله‌ی کوه ووگل (Vogel) برسانند و از دیدن زیباترین مناظر طبیعی در کل اروپا، لذت ببرند. در فصل پاییز، این زیبایی حیرت‌انگیز دوچندان می‌شود وقتی رنگ‌های قرمز و نارنجی و طلایی برگ درختان در آب صاف دریاچه منعکس می‌شود. این دهکده بهترین مکان برای شروع یک پیاده‌روی یک ساعته به آبشار Savica است. اگر دوست دارید پیاده‌روی و کوه‌نوردی را جدی دنبال کنید می‌توانید سفری یک روزه به دره‌ی «هفت دریاچه» ترتیب بدهید.

پویگسردا (Puigcerda) ، اسپانیا

این شهر مرکز منطقه‌ی Cerdana در کشور اسپانیا است که مناظر شگفت‌انگیز طبیعی، رستوران‌ها و بوتیک‌های بی‌نظیر و آثار تاریخی متعدد را در کنار هم دارد. مسیرهای متعددی برای کوه‌نوردی و پیاده‌روی در این منطقه وجود دارند که در فصل پاییز زیبایی آنها دوچندان می‌شود. یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع گشت‌وگذار پاییزی در این شهر، مسیر Passeig dels Enmorats است که سه لاین دارد و برای گردش چند ساعته ایده‌آل است. فراموش نکنید که دوربین خود را همراه ببرید و لحظات زیبای پاییزی سفرتان به پویگسردا را ثبت کنید. در ساحا دریاچه‌ی پویگسردا قدم بزنید و حتما از پارک Schierbeck دیدن کنید.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

استانبول (Istanbul) ، ترکیه

استانبول، این مقصد دیدنی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک سفر پاییزی است زمانی که نه از گرمای تابستان خبری هست و نه از بادهای سرد زمستانی. این شهر دیدنی با معماری منحصربه‌فردش بدون حضور جمعیت انبوه گردشگران بسیار جذاب‌تر خواهد بود. در کوچه‌ها و خیابان‌های باریک و پرپیچ‌و‌خم این شهر قدیمی قدم بزنید و از صدای موسیقی ترکی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، لذت ببرید.

در سفر به استانبول حتما غذاها و شیرینی‌های محلی و سنتی را امتحان کنید. یکی از این غذاها «بورک» است؛ غذایی لذیذ شامل گوشت، پنیر، سیب‌زمینی و مواد دلخواه که در خمیری نازک پیچیده و سرخ می‌شود.

اسلو (Oslo) ، نروژ

تغییر فصل‌ها در شمال اروپا، جلوه‌ی بی‌نظیری در طبیعت دارد. برگ‌ها تغییر رنگ می‌دهند و مناطق جنگلی دوره‌ی جدیدی از زندگی را آغاز می‌کنند. همین زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت، اسلو را به مقصدی ایده‌ال برای قدم زدن در روزهای آفتابی پاییزی تبدیل می‌کند. این شهر، میزبان پارک‌های متعدد و زیبایی است که در فصل پاییز زیبایی آنها چند برابر می‌شود. در جنگل اسلومارکا (Oslomarka) قدم بزنید و بازی رنگ‌ها در پاییز را تماشا کنید.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

ترانسیلوانیا (Transylvania) ، رومانی

ترانسیلوانیا منطقه‌ای است که نامش همواره با افسانه‌ها، تصاویر باشکوه از قلعه‌های قرون وسطایی و شب‌های مهتابی پر از رمز‌ و‌ راز گره خورده است. با گذر از مسیر ۹۰ کیلومتری در کوهستان Fagaras، که بیش از ۲۰ قله‌ی ۲۴۰۰ متری دارد، از جاده‌های پرپیچ‌و‌خم و مناظر شگفت‌انگیز پاییزی، لذت ببرید.

دره‌ی لوآر (Loire Valley) ، فرانسه

در دره‌ی لوار فرانسه بیش از ۷۵ هزار هکتار مزرعه‌ی انگور وجود دارد که در سراسر منطقه در دره‌ها و دامنه‌ها گسترده شده‌اند. اواخر ماه اکتبر که برگ‌ها تغییر رنگ می‌دهند، ضیافتی از رنگ‌های زیبای پاییزی، طلایی و نارنجی و قرمز، در این منطقه برپا می‌شود. به همه‌ی اینها، مناظر جنگلی رنگارنگ و قصرهایی را اضافه کنید که انگار از دل قصه‌های کودکی بیرون آمده‌اند. بدون شک این دره یکی از زیباترین مقاصد سفر پاییزی در اروپا است.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

دره‌ی دورو (Douro Valley) ، پرتغال

این دره‌ی زیبا در فصل پاییز به دریایی از رنگ‌های قرمز آتشین، نارنجی و زرد روشن تبدیل می‌شود. مزارع انگور پلکانی، در ساحل رودخانه آرمیده‌اند و انتظار زمستان را می‌کشند. این منطقه نیز در فصل پاییز مانند بسیاری از دهکده‌ها و شهرهای اروپایی، مقصد بی‌نظیری برای لذت بردن از غذاها و نوشیدنی‌های محلی است. در سراسر این منطقه افرادی را خواهید دید که محصولات و مواد غذایی خود را با ماشین برای فروش عرضه می‌کنند. فراموش نکنید که طعم لذیذ انگور تازه‌ی این منطقه را بچشید شاید این بهترین انگوری باشد که در تمام زندگی خورده‌اید. برای تکمیل کردن این سفر پاییزی می‌توانید با قایق گشتی در رودخانه بزنید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

آهونبودن (Ahornboden) ، اتریش

این منطقه در نزدیکی اینسبروک، واقع شده و در ارتفاع ۱۲۰۰ متری در میان قله‌های صخره‌ای آلپ قرار دارد. در این منطقه از قدم زدن در چمنزارهای آرام آلپی که در گوشه و کنار آنها درختان افرا سر به فلک کشیده‌اند لذت خواهید برد. منظره‌ای که هر پاییز با رنگ‌های طلایی و قرمز و نارنجی رنگ‌آمیزی می‌شود و درختانی که به گردشگران هشدار می‌دهند این آخرین فرصت برای کوهنوردی است قبل از اینکه زمستان طولانی فرا برسد. سن برخی از این درختان به بیش از ۶۰۰ سال نیز می‌رسد. کم شدن تعداد گردشگران در این فصل به معنای کاهش هزینه‌ها نیز هست. پس، از این موقعیت به خوبی استفاده کنید.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

Bridge of Orchy ، اسکاتلند

این دهکده که در اعماق ارتفاعات اسکاتلند واقع شده، مناظر طبیعی بی‌نظیری دارد. با اقامت در این منطقه، هم از طبیعت زیبای پاییزی لذت خواهید برد، هم می‌توانید به تماشای کوه‌های سر به فلک کشیده و قلعه‌های تاریخی بروید. در دریاچه‌ی  Tulla، جزیره‌ی کوچکی پوشیده از کاج و صنوبر وجود دارد که انعکاس رنگ‌های بی‌نظیرش در آب آرام دریاچه، یکی از زیباترین مناظر طبیعی اروپا است. مسیرهای پیاده‌روی متعددی در ارتفاعات این ناحیه وجود دارند که می‌توانید از آنها برای قدم زدن در طبیعت جذاب پاییزی استفاده کنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨